ΑΝΘΙΜΟΣ Γ΄ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ

ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ


ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ omologiasprovoles.blogspot.com
ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ omologiasprovoles.blogspot.com

Πέμπτη 11 Αυγούστου 2022

ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΩΤΑΤΟΣ ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΑΓΙΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ ΑΝΘΙΜΟΣ Γ' ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ 1822-1824


ΙΕΡΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΡΟΣ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥΣ.. ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΝΕΥ ΣΟΒΑΡΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΑΙΤΙΑΣ ΑΘΕΤΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΙΩΤΑΤΗ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΠΕΡΙ ΕΤΕΡΩΝ ΠΡΕΣΒΕΥΟΝΤΕΣ ΤΥΡΒΑΖΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ!!! ΕΙΘΕ ΝΑ ΑΞΙΩΘΟΥΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΥΤΟΥ ΜΙΜΗΣΙΝ!!! ΑΜΗΝ.


αρθρο Νικολαου Λεβογιαννη

Ανθιμος Γ΄ Οικουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως (1822 – 1824)












Η προτομή του Άνθιμου Γ’ στην αυλή της εκκλησίας της Θεοσκέπαστης στην Κωμιακή.

***

Βιογραφικά στοιχεία του Οικουμενικού Πατριάρχη

1740: Από την Πελοπόννησο (Σπάρτη) φθάνει στη Νάξο κυνηγημένος από τους Τούρκους, ο Εμμανουήλ Ιωάννου Χωριανόπουλος μαζί με την οικογένειά του και εγκαθίσταται στην Τραγαία. Είναι ο παππούς του μετέπειτα Οικουμενικού Πατριάρχη Άνθιμου Γ΄ Χωριανόπουλου.

1740: Ο πρώτος γιος του Εμμανουήλ Χωριανόπουλου Ιωάννης χειροτονείται παππάς και εγκαθίσταται στην Κωμιακή, όπου με τη σύζυγό του Μαρία δημιουργούν πολυμελή οικογένεια με 7 γιους και μια κόρη.

1762 (1763): Γέννηση του έβδομου και τελευταίου γιου του παπα-Γιάννη, που τον βάφτισε «Σακελλάριο». Το βαφτιστικό αυτό όνομα, έχει εκκλησιαστική προέλευση και προφανώς ο παπα-Γιάννης είχε αποφασίσει να αφιερώσει τον τελευταίο γιο του στην Εκκλησία. Σε αυτή του την απόφαση καθοριστικό ρόλο πιθανότατα έπαιξε ο τότε φωτισμένος Μητροπολίτης Παροναξίας Άνθιμος Βαρδής, πνευματικός καθοδηγητής του Νικόδημου Αγιορείτη και του νεαρού Σακελάριου Χωριανόπουλου, ο οποίος αργότερα πήρε και το εκκλησιαστικό όνομα του πνευματικού του πατέρα, «Άνθιμος».

1770-1775: Τα πρώτα γράμματα διδάσκεται στην Κωμιακή και στη συνέχεια, κατά προτροπή του Μητροπολίτη Παροναξίας, φοίτησε για μικρό χρονικό διάστημα στη Σχολή του Αγίου Γεωργίου Γρόττας στη Χώρα, όπου δίδασκε ο Χρύσανθος Αιτωλός (1774-1785).

1775: Προστατευόμενος του φιλομαθούς και φιλοπρόοδου μητροπολίτη Παραναξίας Άνθιμου Βαρδή, προορίζεται να αφοσιωθεί στην Εκκλησία και γίνεται υποτακτικός του Μητροπολίτη Δράμας Γρηγορίου, μετέπειτα συνοδικού στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.

1789: Χειροτονείται διάκονος στο Πατριαρχείο δίπλα στον Οικουμενικό Πατριάρχη Νεόφυτο Ζ΄ Σμυρναίο.

1791/15 Δεκεμβρίου: Χειροτονείται Μέγας Αρχιδιάκονος του Πατριαρχείου και του αποδίδεται το αξίωμα του Πορτάρη.

1797/5 Απριλίου: Ονομάζεται Μέγας Πρωτοσύγκελος επί Πατριαρχίας Γεράσιμου του Κύπριου και προβιβάζεται σε Πρεσβύτερο του Πατριαρχικού ναού του Αγ. Γεωργίου.

1797/16 Μαΐου: Εκλέγεται Μητροπολίτης Σμύρνης και χειροτονείται στο ναό του Αγίου Νικολάου στο Τζουμπαλί.

1797/11 Ιουνίου: Φθάνει ακτοπλοϊκώς στη Σμύρνη και αναλαμβάνει το ποιμαντικό του έργο. Προηγουμένως είχε φροντίσει να αποκατασταθούν οι καταστροφές που είχαν προκληθεί στο ναό της Αγίας Φωτεινής από φανατικούς Μουσουλμάνους στα οχλοκρατικά γεγονότα του 1797.

1797-1821/Απρίλιος: Επί 24 έτη εποίμανε τη Μητρόπολη Σμύρνης, επιτελέσας σπουδαίο εκκλησιαστικό και πατριωτικό έργο. Ανακαίνισε ναούς, ανοικοδόμησε εκ βάθρων των ναό του Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου στον Απάνω Μαχαλά της Σμύρνης. Στήριξε την Παιδεία και τα σπουδαία σχολεία της Σμύρνης, την Ευαγγελική Σχολή, το φιλολογικό γυμνάσιο.

1818: Μαζί με το συνάφι των βουτζάδων της Σμύρνης ανέλαβε την Επιτροπεία του σχολείο του Αγίου ελευθερίου στο Σαγκρί Νάξου, που ίδρυσε ο φωτισμένος μοναχός Καλλίνικος Βαρβατάκης.

1821/Απρίλιος: Στη διάρκεια των διωγμών του ελληνικού πληθυσμού της Σμύρνηςο Άνθιμος συνελήφθη μαζί με πολλούς διαπρεπείς έλληνες, φυλακίστηκαν αρχικά στη Σμύρνη και στη συνέχεια μεταφέρθηκαν στην Κωνσταντινούπολη. Αποφυλακίστηκαν σύντομα με την παρέμβαση επιφανών Τούρκων παραγόντων.  

1821/ Οκτώβριος: Μετατίθεται στην περιφανή Μητρόπολη Χαλκηδόνος, την οποία εποίμανε μέχρι Ιανουάριο 1822.

1822/Ιανουάριος: συλλαμβάνεται μαζί με άλλους Αρχιερείς από τον Σουλτάνο και φυλακίζεται επί 7 μήνες στις πιο σκληρές φυλακές της Τουρκίας στο Μπουσταντίμασι της Κωνσταντινούπολης.

1822/27 Ιουλίου: Πεθαίνει ο Οικουμενικός Πατριάρχης Ευγένιος Β΄

1822/30 Ιουλίου: Ψήφω κλήρου-λαού εκλέγεται Οικουμενικός Πατριάρχης, όντας φυλακισμένος του Σουλτάνου. «απελευθερώθη από τα δεσμά της φυλακής και ωδηγήθη εις τα Πατριαρχεία διά να αναλάβη τον βαρύν σταυρόν της διακυβερνήσεως του θρόνου, εργασθείς εν μέσω οδυνηράς καταστάσεως, διά να κρατήση την Εκκλησίαν εις το ύψος της» σε μια περίοδο κατά την οποία ο Σουλτάνος αντιμετώπιζε την εξέγερση των Ελλήνων και το φούντωμα της Επανάστασης.

1823/20 Ιουνίου: Με συνοδική απόφαση και κατόπιν εισήγησής του, απαγορεύει τη μετάφραση της  Αγίας Γραφής στη δημοτική γλώσσα.

1824/9 Ιουλίου: Καθαιρέθηκε από τον Οικουμενικό θρόνο με απόφαση του Σουλτάνου, αρνούμενος να υποκύψει στις απαιτήσεις του να διορίσει, κατά παράβαση της παράδοσης στην Εκκλησία της Κύπρου, την ηγεσία της απορφανισθείσας εκκλησίας της Κύπρου, μετά τις σφαγές των Τούρκων. Αρνιόταν ακόμη να συνεργαστεί μαζί του εναντίον της Ελληνικής Επανάστασης. Κατηγορήθηκε επίσης για τη χειραφέτηση των Μητροπόλεων Βελιγραδίου και Ουζίτσης, η οποία αποτέλεσε τον αρχικό πυρήνα ανεξαρτητοποίησης της Σερβικής Εκκλησίας, η οποία ευνοεί και την πολιτική ανεξαρτησία των Σέρβων από την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Στην πραγματικότητα όμως καθαιρέθηκε κατ’ εντολή του Σουλτάνου και συνελήφθη από τους Γενίτσαρους. Η καθαίρεση του Άνθιμου Γ΄ προκάλεσε έντονες αντιδράσεις των χριστιανών στο Φανάρι, ξέσπασαν διαδηλώσεις στο Φανάρι, χριστιανών και μουσουλμάνωνμε, με συνθήματα υπέρ της παραμονής του Άνθιμου στον Οικουμενικό θρόνο, που κατεπνίγησαν στο αίμα.

1824: Με απόφαση του Σουλτάνου εξορίζεται στην Καισάρεια της Καππαδοκίας και «φυλακίζεται» στη Μονή Τιμίου Προδρόμου, όπου παρέμεινε έγκλειστός επί 7 χρόνια, ασθενής και καταβεβλημένος, καθότι οι κλιματικές συνθήκες έβλαψαν την υγεία του.

1825/Δεκέμβριος: Μετά από πολύμηνη εξορία και πολλές κακουχίες που κλόνισαν την υγεία του, ο Σουλτάνος επέτρεψε στον Άνθιμο να επιστρέψει στη Σμύρνη, όπου. έμεινε ως το τέλος της ζωής του 1842 στο Γραικικό Νοσοκομείο Σμύρνης.

1830/10 Οκτωβρίου: Απελευθερώνεται και επιστρέφει στη Σμύρνη, κοντα στον αδελφό του Νικόλαο, που ζούσε εκείνη την περίοδο εκεί.

1831 και 1833: διετέλεσε τοποτηρητής στη Μητρόπολη Σμύρνης.

1842/13 Αυγούστου: Απεβίωσε στο γραικικό νοσοκομείο της Σμύρνης σε ηλικία 80 ετών. Τελέστηκε μεγαλοπρεπής κηδεία με την παρουσία του Μητροπολίτη Εφέσου και ετάφη στον ναό του αγίου Ιωάννη του Θεολόγου, όπου μέχρι τη Μικρασιατική Καταστροφή σωζόταν και μεγάλη εικόνα του. Όλη του την περιουσία κληροδότησε σε ναούς και ευαγή ιδρύματα της Σμύρνης.

1968/24 Οκτωβρίου: Το κοινοτικό συμβούλιο της κοινότητας Κορωνίδας Νάξου (Κωμιακή) με απόφασή του έδωσε το όνομα του Πατριάρχη στον κεντρικό δρόμου της λόζας του χωριού.

1996: Δημοσιεύεται η πρώτη βιογραφία του στο βιβλίο «Κωμιακή» τ. Α΄(1995), όπου αποκαλύπτεται για πρώτη φορά και το κατά κόσμον επίθετό του «Χωριανόπουλος».

1996: Με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Νάξου δόθηκε το όνομά του Πατριάρχη σε δρόμο της πόλης.

2005/14 Αυγούστου: Τελείται στην Κωμιακή το πρώτο μνημόσυνο στην επέτειο του θανάτου του.

2006/ 10 Σεπτεμβρίου: Αποκαλυπτήρια της προτομής του Οικουμενικού Πατριάρχη Άνθιμου Γ΄ Χωριανόπουλου από τον Μητροπολίτη Παροναξίας Αμβρόσιο, στην Κωμιακή.

***

Επιθυμώ να ευχαριστήσω τον κύριο Βασίλη Φραγκουλόπουλο, Νομικό, οικονομολόγο, ο οποίος έθεσε στη διάθεσή μου τις σχετικές με το επώνυμο του αδελφού του Άνθιμου Γ΄ πληροφορίες, που δημοσιεύονται στο περιοδικό της Σμύρνης  «Ιερός Πολύκαρπος», καθώς και το τεύχος 139/1913.


[1] Άνθιμος Γ΄ ο Νάξιος, «Κωμιακή» τ. Α΄ (1996), σ. 415-429

[2] ό.π. σ. 466

[3] ό.π. σ. 466

[4] Χρ. Σωκ. Σολωμονίδης: «Η εκκλησία της Σμύρνης», Αθήνα 1960, σ. 192

[5] Ν. Κεφαλληνιάδη: «Το Μοναστήρι του του Αγίου Ελευθερίου στο Σαγκρί 1978»

[6] Ο Νικόλαος ήταν ο 6ος κατά σειρά αδελφός του και ακολουθούσε ο ίδιος που ήταν και ο μικρότερος. Στο γενεαλογικό δέντρο της πρώτης γενιάς των Χωριανόπουλων της Κωμιακής ο Νικόλαος καταγράφεται με το παρωνύμιο «Βερεσές», του οποίου καταγράφονται τέσσερις γιοι οι: Αλιμπέρτος, Γεώργιος (με το παρωνύμιο Ροδίτης), Κωνσταντίνος (με το παρωνύμιο Ζέρβης), που έζησαν και δημιούργησαν οικογένειες στην Κωμιακή. Ευστάθιος Χωριανόπουλος: «Το γενεαλογικόν δένδρον της οικογενείας Χωριανόπουλων», Κωμιακή, τ. Β΄, σ. 245.

[7] Θ. Γιάγκου-Α. Ταχιάου: «Αλληλογραφία Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτη και Δωροθέου Βουλησμά».

[8] Γ. Λαμπάκη «οι επτά αστέρες της Αποκαλύψεως» (1903), σ. 225 και περιοδικό «Χρυσαλλίς», τ. Δ΄, φυλλ.78/30.3.1866, σ.126

 αρθρο Νικολαου Λεβογιαννη

Κωνσταντίνου Σουλιώτη
ἐπ. λυκειάρχου


Κατά τήν ἐκπαιδευτική μου ὑπηρεσία στήν Κωνσταντινούπολη, ἑπτά δάσκαλοι καί καθηγητές ἀπό τήν Ἑλλάδα συνετρώγαμε στήν Πατριαρχική Τράπεζα κάθε Τετάρτη τό μεσημέρι μέ τόν μακαριστό Οἰκουμενικό Πατριάρχη Ἀθηναγόρα Α΄. Σέ κάθε συνάντησή μας ὁ μακαριστός Ἀθηναγόρας ἀναφερόταν στήν προσωπικότητα καί τήν μεγάλη προσφορά τοῦ μακαριστοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως κυροῦ Ἀνθίμου Γ΄ τοῦ Ναξίου καί μᾶς ἔλεγε ὅτι εἶχε στό πρόγραμμά του νά εἰσηγηθῆ στήν Πατριαρχική Σύνοδο τήν ἀναγραφή τοῦ «ἐν ταῖς ἁγιολογικαῖς δέλτοις τῆς Ἐκκλησίας».


Παρακολουθώντας στό διαδίκτυο στίς 14 Αὐγούστου 2016 μία ἐντυπωσιακή ἐκδήλωση, ἡ ὁποία πραγματοποιήθηκε στόν Ἱ. Ναό τῆς Παναγίας Θεοσκεπάστης τοῦ χωριοῦ Κωμιακή τῆς Νάξου, ἀφιερωμένη στόν μακαριστό Οἰκουμενικό Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως ΑΝΘΙΜΟ τόν Γ΄ (1822 – 1824), ὁ ὁποῖος, ὅπως ἀναφέρθηκε καί περιέγραψε μέ καθαρό λόγο ἡ θεολόγος κυρία Εἰρήνη Πολυκρέτη τόν βίο, τίς δοκιμασίες καί τό ἀξιόλογο ἔργο καί προσφορά τοῦ Ἀνθίμου καί τόνισε ὅτι «φέρνει στήν ζωή του στίγματα τοῦ ὁμολογητοῦ καί τοῦ ὁσίου…». Ἕνα ὡραῖο ποίημα τῆς κυρίας Πολυκρέτη ἀπήγγειλε κατά τήν ἐκδήλωση ἡ κυρία Μαρία Ζαφείρη–Λιανή. Ἀπό τήν ἐξαιρετική αὐτή ἐκδήλωση συγκινήθηκα ἰδιαιτέρως καί διά μέσου τοῦ διαδικτύου συνεχάρην τόν ἱερέα τῆς Κωμιακῆς καί τό Ἐκκλησιαστικό Συμβούλιο γιά τήν ὡραία ὀργάνωση αὐτῆς τῆς ἐκδηλώσεως, ἐπίσης τήν κυρία Πολυκρέτη γιά τήν ὡραία παρουσίαση τῆς ζωῆς, τοῦ ἔργου καί τῆς προσφορᾶς τοῦ μακαριστοῦ Ἀνθίμου, τήν κυρία Ζαφείρη–Λιανή καί τούς ἐξαιρέτους ἱεροψάλτες, οἱ ὁποῖοι μέ τήν καλλιφωνία τους καί τήν ὡραία ἀπαγγελία τους μέ συνεκίνησαν ψάλλοντας ἀποσπάσματα ἀπό τήν ἱερή ἀκολουθία τήν ἀναφερομένη στόν μακαριστό Οἰκουμενικό Πατριάρχη Ἄνθιμο Γ΄, ἡ ὁποία εἶναι δημιούργημα τῆς ἐκλεκτῆς ὑμνογράφου κυρίας Εἰρήνης Πολυκρέτη.


Ἐξ αἰτίας ὅλων αὐτῶν πού ἄκουσα καί διάβασα γιά τόν μακαριστό Οἰκουμενικό Πατριάρχη ΑΝΘΙΜΟ Γ΄, ἔγραψα στίς 9 Ἰανουαρίου 2017 παρακλητική ἐπιστολή πρός τόν Παναγιώτατο Οἰκουμενικό Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως κ.κ. Βαρθολομαῖο γιά τήν ἁγιοκατάταξη τοῦ μακαριστοῦ Ἀνθίμου. Μέ λίγα λόγια θά ἀναφερθῶ στήν ζωή, τό ἔργο καί τήν προσφορά τοῦ μεγάλου Πατριάρχου Ἀνθίμου. Καταγόταν ἀπό τό χωριό Κορωνίδα (Κωμιακή) τῆς Νάξου. Ὁ πατέρας του, ἱερέας στήν Κωμιακή, καταγόταν ἀπό τήν Πελοπόννησο. Τό ἐπίθετό του ἦταν Χωριανόπουλος. Ὁ Ἄνθιμος ὕστερα ἀπό τίς βασικές του σπουδές, χειροτονήθηκε διάκονος τοῦ Πατριαρχείου ἐπί πατριαρχίας Νεοφύτου Ζ΄ καί διετέλεσε καί Μέγας Ἀρχιδιάκονος ἀπό τό 1791. Στήν συνέχεια ἔλαβε τό ἀξίωμα τοῦ Πορτάρη καί τόν Ἀπρίλιο τοῦ 1797 ἔγινε Πρωτοσύγκελος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου. Τό ἴδιο ἔτος ὁ Ἄνθιμος ἐξελέγη Μητροπολίτης Σμύρνης, ὡς διάδοχος τοῦ Μητροπολίτου Γρηγορίου, ὁ ὁποῖος εἶχε ἐκλεγῆ Οἰκουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, ὁ γνωστός Γρηγόριος Ε΄, καί τό 1821 Μητροπολίτης Χαλκηδόνος. Ὡς Μητροπολίτης προσέφερε ὑψηλό ποιμαντικό ἔργο. Διαβάζοντας κανείς τήν ἐξαίρετη ἐρευνητική ἐργασία τοῦ Γεωργίου Λαμπάκη στίς σελίδες 133 – 250, θά ἀντιληφθῆ πόσο μεγάλη καί οὐσιαστική ὑπῆρξε ἡ προσφορά τοῦ Ἀνθίμου.

Οἱ Τοῦρκοι σέ ἀντίποινα γιά τήν ἐξάπλωση τῆς Ἑλληνικῆς Ἐπαναστάσεως τόν συνέλαβαν μαζί μέ ἄλλους ἱεράρχες καί τόν φυλάκισαν γιά ἑπτά μῆνες στά μπουντρούμια τῆς Κωνσταντινουπόλεως. Μετά τόν ἀπαγχονισμό τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Γρηγορίου Ε΄ καί τήν ὀλιγόμηνη πατριαρχία τοῦ Εὐγενίου τοῦ Β΄, ὁ ὁποῖος πέθανε ἀπό τά βασανιστήρια τῶν Τούρκων, ὁ Ἄνθιμος ἐξελέγη Οἰκουμενικός Πατριάρχης, φυλακισμένος τότε ὡς Μητροπολίτης. Παρά τήν δύσκολη τότε ἐποχή, λόγῳ τῆς Ἑλληνικῆς Ἐπαναστάσεως, ὁ Ἄνθιμος πέτυχε νά διατηρηθῆ ἡ Ἀνεξαρτησία τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς τῆς Κύπρου καί τά προνόμιά της, ἄν καί Ἀρχιερεῖς τῆς Πατριαρχικῆς Συνόδου συμφωνοῦσαν καί προέτρεπαν νά καταργηθῆ ἡ Ἀρχιεπισκοπή τῆς Κύπρου. Μία ἄλλη ἐπίσης ἐπιτυχία τοῦ Ἀνθίμου, ὑπῆρξε ἡ ἐπίμονη ἄρνησή του στήν ἐπιδίωξη καί προσπάθεια τοῦ Ἄγγλου πρωτεστάντη Λίβς νά ἐκδοθῆ ἀπό τό πατριαρχικό τυπογραφεῖο ἡ μετάφραση τῆς Ἁγίας Γραφῆς στήν δημοτική γλῶσσα. Τό 1824 ὁ Ἄνθιμος καθαιρέθηκε ἀπό τόν Σουλτάνο, διότι ἀρνήθηκε νά συνεργαστῆ μαζί του κατά τῆς Ἑλληνικῆς Ἐπαναστάσεως, ἀλλά καί ἐξ αἰτίας τῆς κατηγορίας ὅτι ἐπιθυμεῖ καί ὑποστηρίζετήν ἀνεξαρτησία τῶν Σέρβων ἀπό τήν Ὀθωμανική Αὐτοκρατορία. Τότε ὁ Ἄνθιμος ἀπομακρύνθηκε ἀπό τήν Κωνσταντινούπολη, στήν Χρυσούπολη (Σκούταρι) καί στήν συνέχεια ἐξορίστηκε στήν Ἱερά Μονή τοῦ Τιμίου Προδρόμου στήν Καισάρεια τῆς Καππαδοκίας.

Ὕστερα
ἀπό ἐξορία πολλῶν μηνῶν καί πολλές κακουχίες, ἐπηρεάστηκε πολύ ἀρνητικά ἡ ὑγεία του. Μέ ἀπόφαση τοῦ Σουλτάνου, τόν Δεκέμβριο τοῦ 1825, ὁ Ἄνθιμος ἐπέστρεψε στήν Σμύρνη. Ἡ συμμετοχή του ἐδῶ στά ἐκκλησιαστικά δρώμενα ὑπῆρξε συχνή καί ἀποδοτική. Διετέλεσε μάλιστα καί τοποτηρητής τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Σμύρνης τήν διετία 1831 – 1833. Τό 1842 νοσηλευόμενος στό Γραικικό Νοσοκομεῖο Σμύρνης ἐξεδήμησε πρός Κύριον. Τήν κηδεία του τέλεσε ὁ Μητροπολίτης Ἐφέσου Ἄνθιμος. Ἡ ταφή του ἔγινε στόν Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου, στόν ὁποῖο Ναό μέχρι τό 1922, χρονιά τῆς Μικρασιατικῆς καταστροφῆς, σωζόταν μεγάλη καί ὡραία εἰκόνα του. Μέ διαθήκη του ὁ Ἄνθιμος ἄφησε ὅλη τήν περιουσία του σέ ἱερούς ναούς καί εὐαγῆ ἱδρύματα τῆς ἀγαπημένης του Σμύρνης.

Κλείνοντας, θά ἤθελα νά ἐκφράσω τήν ἄποψή μου καί τήν ἐπιθυμία μου, ὁ Παναγιώτατος Οἰκουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως κ.κ. Βαρθολομαῖος καί ἡ Πατριαρχική Ἱερά Σύνοδος νά ἀποφασίσουν γιά τήν ἁγιοκατάταξη τοῦ μακαριστοῦ ἀειμνήστου Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως Ἀνθίμου τοῦ Γ΄, διότι πιστεύω ὅτι θά ἀποτελῆ τό πρότυπο πρός μίμηση τῶν ἱεραρχῶν τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας πού τόσο ἀναγκαῖο εἶναι στήν τόσο αὐχμηρή ἐποχή μας. 





ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΕΙΣ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ ΕΙΣ ΟΛΑ ΤΑ ΕΘΝΗ ΕΙΣ ΠΑΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΚΗΡΥΞΑΤΕ ΜΕΤΑΔΩΣΑΤΕ ΔΙΑΔΩΣΑΤΕ, 
Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΣΑΕΙ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΕΙΣ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΑΣ ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΕΣ ΑΔΕΛΦΟΥΣ ΜΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΚΑΤΣΙΦΑ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΓΚΟΥΜΑ!!! ΤΙΜΗ ΕΙΣ ΤΗΝ ΓΗΝ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟΝ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΑΣΤΗΣΑΝ ΤΟΙΟΥΤΟΥΣ ΕΝΔΟΞΟΥΣ ΒΛΑΣΤΟΥΣ!!! 

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΥ ΗΜΩΝ

ΧΡΙΣΤΟΣ ΓΕΝΝΑΤΑΙ.. ΔΟΞΑΣΑΤΕ!!!.. ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΜΕ ΝΑ ΜΗΝ ΜΑΣ ΧΑΡΑΞΟΥΝ.. ΕΝΩ ΚΟΙΜΩΜΑΣΤΕ..!!!

                                ΕΥΧΩΜΕΘΑ ΩΣΤΕ Ο ΕΝΑΝΘΡΩΠΗΣΑΣ ΜΟΝΟΣ ΘΕΟΣ Ο ΚΤΙΣΑΣ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΗΝ.. ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΝΑ ΑΦΑΝΙΣΕΙ ...

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ.. ΖΗΤΩ Ο ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ..

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

KYΠPOΣ 1974... ΠΕΣΟΝΤΕΣ Α! ΜΟΙΡΑΣ ΚΑΤΑΔΡΟΜΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΝΙΚΗ

ΤΡΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ.. ΣΗΜΕΡΟΝ ΕΟΡΤΑΖΕΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΕΥΟΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ ΜΕ ΤΟ ΑΡΧΗΘΕΝ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ 114.. Η ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΜΑΣ.. ΚΑΙ Η ΕΚΧΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΑΝΟΜΟΓΓΟΛΟΥΣ.. ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΟΛΥΝΗΣΙΑΚΟΥ ΠΕΛΑΓΟΥΣ (ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΩΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΑΤΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗΝ ΝΟΜΗΝ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ.. ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ) ΚΑΙ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΩΝ ΔΩΔΕΚΑ ΜΙΛΙΩΝ.. Η ΑΗΘΗΣ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΨΕΥΤΟΡΩΜΑΙΪΚΟ..

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ HTΤPS ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΣΦΑΛΗΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΣ ΜΑΣ ΩΣ ΕΠΙΣΦΑΛΕΙΣ.. ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΟΤΙ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΕΙ ΚΑΙ ΤΑ SOCIAL ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΜΑΛΛΟΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ ΚΑΛΟ ΔΡΟΜΟ.. ΓΙΑ ΤΟΥΣ WOKE DRUGED ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ ΠΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.. ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥΣ.. ΜΕ ΠΟΡΝΟ ΚΑΙ ΑΝΩΜΑΛΙΑ ΚΑΙ ΣΑΤΑΝΙΣΜΟ.. ΚΑΘΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ.. ΔΕΝ ΘΙΓΟΝΤΑΙ.. ΚΑΛΟ ΑΓΩΝΑ ΑΔΕΛΦΟΙ.. ΓΡΑΨΤΕ ΤΟΥΣ.. ΣΤΟ ΝΕΡΟ.. ΣΤΗΝ ΑΜΜΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΙΟΝΙ.. ΣΕ ΛΙΓΟ ΔΕΝ ΘΑ ΕΥΡΙΣΚΕΤΑΙ ΟΥΤΕ ΔΕΙΓΜΑ.. ΣΧΕΤΙΚΟ.. ΄΄ΕΞΗΛΘΕ Ο ΝΙΚΩΝ.. ΙΝΑ ΝΙΚΗΣΕΙ΄΄ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΑΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΑΕΙΚΙΝΗΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ.. ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΟΣΑ ΜΑΣ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ.. ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ.. ΠΑΝΩ-ΠΑΝΩ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΜΕ ΚΥΛΗΣΗ ΣΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ.. ΑΝΤΙΡΡΗΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΙΣΟΤΟΠΙΚΗΣ ΣΗΜΑΝΣΕΩΣ.. (ΧΑΡΑΓΜΑ).. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ.. ΚΑΙ Η ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΕΝΟΧΗ ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΟΜΕΤΡΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΩΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΩΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗΣ.. ΠΥΛΗ ΕΙΣΟΔΟΥ (ΚΑΤΑΛΟΓΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ NEW MONEY ORDER SYSTEM χξς΄ 666) ΑΚΛΟΝΗΤΕΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ!!!..

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΙΡΕΣΗ ΑΠΟ ΙΔΡΥΣΕΩΣ ΤΗΣ ΑΓΙΩΤΑΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ-ΣΥΓΚΡΙΤΙΣΜΟΣ ΔΙΟΤΙ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΔΙΔΕΙ ΚΑΙ ΒΛΑΣΦΗΜΕΙ ΤΗΝ ΜΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΩΣ ΜΟΝΗ ΜΟΝΩΤΑΤΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΥΓΚΡΙΝΩΝΤΑΣ ΑΝΑΔΕΥΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΩΝΤΑΣ ΑΥΤΗΝ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΑΠΕΡΓΑΖΟΥΣΑ ΜΕΤ΄ΑΥΤΩΝ ΤΗΝ ΕΛΕΥΣΙΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΙΝ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ.. ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΝΟΘΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ Η ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΣ ΑΙΣΘΗΣΕΩΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ.. Η ΠΡΟΣΔΕΣΗ ΚΑΙ Ο ΔΙΑΣΥΡΜΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΜΠΑΘΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ ΚΟΣΜΙΚΟ ΑΡΜΑ..

Η ΙΕΡΩΤΑΤΗ ΚΑΙ ΑΓΙΩΤΑΤΗ ΚΛΙΜΑΞ ΤΩΝ ΜΑΚΑΡΙΣΜΩΝ.. ΚΑΙ ΜΙΑ ΤΑΠΕΙΝΗ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

ΤΟ ΜΕΓΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΝ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ.. Η ΠΑΥΣΙΣ ΕΝΟΣ ΑΚΡΑΙΦΝΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ!!!... ΣΗΜΕΙΟΝ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ!!!

ΑΓΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΘΕΟΒΑΔΙΣΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΣΙΝΑ!!!.. ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΜΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΑΝ.. ΔΙΑΚΡΙΝΟΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΥΒΡΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΔΗ ΠΡΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ.. ΑΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΙΝΑ!!!.. ΤΟΤΕ..

ΕΝΑ ΒΑΘΥΣΤΟΧΑΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ!!!

H TEXNHTH ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ.. ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΑ ΜΕ ΙοΤ ΒΙΟΜΕΤΡΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΡΙΘΜΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΟΤΟΠΙΚΗ ΣΗΜΑΝΣΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑΓΜΑ-ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ-ΚΑΤΑΛΟΓΟΠΟΙΗΣΗ ΕΙΣ ΤΑΣ ΔΕΛΤΟΥΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ!!!... χξς΄666... Η ΕΙΚΩΝ ΤΟΥ ΘΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΣΦΡΑΓΙΣΜΑ ΤΟΥ ΘΗΡΙΟΥ