ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΩΤΑΤΟΣ ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΑΓΙΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ ΑΝΘΙΜΟΣ Γ' ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ 1822-1824

ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ


ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ omologiasprovoles.blogspot.com
ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ omologiasprovoles.blogspot.com

Πέμπτη 11 Αυγούστου 2022

ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΩΤΑΤΟΣ ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΑΓΙΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ ΑΝΘΙΜΟΣ Γ' ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ 1822-1824


ΙΕΡΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΡΟΣ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥΣ.. ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΝΕΥ ΣΟΒΑΡΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΑΙΤΙΑΣ ΑΘΕΤΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΙΩΤΑΤΗ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΠΕΡΙ ΕΤΕΡΩΝ ΠΡΕΣΒΕΥΟΝΤΕΣ ΤΥΡΒΑΖΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ!!! ΕΙΘΕ ΝΑ ΑΞΙΩΘΟΥΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΥΤΟΥ ΜΙΜΗΣΙΝ!!! ΑΜΗΝ.


αρθρο Νικολαου Λεβογιαννη

Ανθιμος Γ΄ Οικουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως (1822 – 1824)












Η προτομή του Άνθιμου Γ’ στην αυλή της εκκλησίας της Θεοσκέπαστης στην Κωμιακή.

***

Βιογραφικά στοιχεία του Οικουμενικού Πατριάρχη

1740: Από την Πελοπόννησο (Σπάρτη) φθάνει στη Νάξο κυνηγημένος από τους Τούρκους, ο Εμμανουήλ Ιωάννου Χωριανόπουλος μαζί με την οικογένειά του και εγκαθίσταται στην Τραγαία. Είναι ο παππούς του μετέπειτα Οικουμενικού Πατριάρχη Άνθιμου Γ΄ Χωριανόπουλου.

1740: Ο πρώτος γιος του Εμμανουήλ Χωριανόπουλου Ιωάννης χειροτονείται παππάς και εγκαθίσταται στην Κωμιακή, όπου με τη σύζυγό του Μαρία δημιουργούν πολυμελή οικογένεια με 7 γιους και μια κόρη.

1762 (1763): Γέννηση του έβδομου και τελευταίου γιου του παπα-Γιάννη, που τον βάφτισε «Σακελλάριο». Το βαφτιστικό αυτό όνομα, έχει εκκλησιαστική προέλευση και προφανώς ο παπα-Γιάννης είχε αποφασίσει να αφιερώσει τον τελευταίο γιο του στην Εκκλησία. Σε αυτή του την απόφαση καθοριστικό ρόλο πιθανότατα έπαιξε ο τότε φωτισμένος Μητροπολίτης Παροναξίας Άνθιμος Βαρδής, πνευματικός καθοδηγητής του Νικόδημου Αγιορείτη και του νεαρού Σακελάριου Χωριανόπουλου, ο οποίος αργότερα πήρε και το εκκλησιαστικό όνομα του πνευματικού του πατέρα, «Άνθιμος».

1770-1775: Τα πρώτα γράμματα διδάσκεται στην Κωμιακή και στη συνέχεια, κατά προτροπή του Μητροπολίτη Παροναξίας, φοίτησε για μικρό χρονικό διάστημα στη Σχολή του Αγίου Γεωργίου Γρόττας στη Χώρα, όπου δίδασκε ο Χρύσανθος Αιτωλός (1774-1785).

1775: Προστατευόμενος του φιλομαθούς και φιλοπρόοδου μητροπολίτη Παραναξίας Άνθιμου Βαρδή, προορίζεται να αφοσιωθεί στην Εκκλησία και γίνεται υποτακτικός του Μητροπολίτη Δράμας Γρηγορίου, μετέπειτα συνοδικού στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.

1789: Χειροτονείται διάκονος στο Πατριαρχείο δίπλα στον Οικουμενικό Πατριάρχη Νεόφυτο Ζ΄ Σμυρναίο.

1791/15 Δεκεμβρίου: Χειροτονείται Μέγας Αρχιδιάκονος του Πατριαρχείου και του αποδίδεται το αξίωμα του Πορτάρη.

1797/5 Απριλίου: Ονομάζεται Μέγας Πρωτοσύγκελος επί Πατριαρχίας Γεράσιμου του Κύπριου και προβιβάζεται σε Πρεσβύτερο του Πατριαρχικού ναού του Αγ. Γεωργίου.

1797/16 Μαΐου: Εκλέγεται Μητροπολίτης Σμύρνης και χειροτονείται στο ναό του Αγίου Νικολάου στο Τζουμπαλί.

1797/11 Ιουνίου: Φθάνει ακτοπλοϊκώς στη Σμύρνη και αναλαμβάνει το ποιμαντικό του έργο. Προηγουμένως είχε φροντίσει να αποκατασταθούν οι καταστροφές που είχαν προκληθεί στο ναό της Αγίας Φωτεινής από φανατικούς Μουσουλμάνους στα οχλοκρατικά γεγονότα του 1797.

1797-1821/Απρίλιος: Επί 24 έτη εποίμανε τη Μητρόπολη Σμύρνης, επιτελέσας σπουδαίο εκκλησιαστικό και πατριωτικό έργο. Ανακαίνισε ναούς, ανοικοδόμησε εκ βάθρων των ναό του Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου στον Απάνω Μαχαλά της Σμύρνης. Στήριξε την Παιδεία και τα σπουδαία σχολεία της Σμύρνης, την Ευαγγελική Σχολή, το φιλολογικό γυμνάσιο.

1818: Μαζί με το συνάφι των βουτζάδων της Σμύρνης ανέλαβε την Επιτροπεία του σχολείο του Αγίου ελευθερίου στο Σαγκρί Νάξου, που ίδρυσε ο φωτισμένος μοναχός Καλλίνικος Βαρβατάκης.

1821/Απρίλιος: Στη διάρκεια των διωγμών του ελληνικού πληθυσμού της Σμύρνηςο Άνθιμος συνελήφθη μαζί με πολλούς διαπρεπείς έλληνες, φυλακίστηκαν αρχικά στη Σμύρνη και στη συνέχεια μεταφέρθηκαν στην Κωνσταντινούπολη. Αποφυλακίστηκαν σύντομα με την παρέμβαση επιφανών Τούρκων παραγόντων.  

1821/ Οκτώβριος: Μετατίθεται στην περιφανή Μητρόπολη Χαλκηδόνος, την οποία εποίμανε μέχρι Ιανουάριο 1822.

1822/Ιανουάριος: συλλαμβάνεται μαζί με άλλους Αρχιερείς από τον Σουλτάνο και φυλακίζεται επί 7 μήνες στις πιο σκληρές φυλακές της Τουρκίας στο Μπουσταντίμασι της Κωνσταντινούπολης.

1822/27 Ιουλίου: Πεθαίνει ο Οικουμενικός Πατριάρχης Ευγένιος Β΄

1822/30 Ιουλίου: Ψήφω κλήρου-λαού εκλέγεται Οικουμενικός Πατριάρχης, όντας φυλακισμένος του Σουλτάνου. «απελευθερώθη από τα δεσμά της φυλακής και ωδηγήθη εις τα Πατριαρχεία διά να αναλάβη τον βαρύν σταυρόν της διακυβερνήσεως του θρόνου, εργασθείς εν μέσω οδυνηράς καταστάσεως, διά να κρατήση την Εκκλησίαν εις το ύψος της» σε μια περίοδο κατά την οποία ο Σουλτάνος αντιμετώπιζε την εξέγερση των Ελλήνων και το φούντωμα της Επανάστασης.

1823/20 Ιουνίου: Με συνοδική απόφαση και κατόπιν εισήγησής του, απαγορεύει τη μετάφραση της  Αγίας Γραφής στη δημοτική γλώσσα.

1824/9 Ιουλίου: Καθαιρέθηκε από τον Οικουμενικό θρόνο με απόφαση του Σουλτάνου, αρνούμενος να υποκύψει στις απαιτήσεις του να διορίσει, κατά παράβαση της παράδοσης στην Εκκλησία της Κύπρου, την ηγεσία της απορφανισθείσας εκκλησίας της Κύπρου, μετά τις σφαγές των Τούρκων. Αρνιόταν ακόμη να συνεργαστεί μαζί του εναντίον της Ελληνικής Επανάστασης. Κατηγορήθηκε επίσης για τη χειραφέτηση των Μητροπόλεων Βελιγραδίου και Ουζίτσης, η οποία αποτέλεσε τον αρχικό πυρήνα ανεξαρτητοποίησης της Σερβικής Εκκλησίας, η οποία ευνοεί και την πολιτική ανεξαρτησία των Σέρβων από την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Στην πραγματικότητα όμως καθαιρέθηκε κατ’ εντολή του Σουλτάνου και συνελήφθη από τους Γενίτσαρους. Η καθαίρεση του Άνθιμου Γ΄ προκάλεσε έντονες αντιδράσεις των χριστιανών στο Φανάρι, ξέσπασαν διαδηλώσεις στο Φανάρι, χριστιανών και μουσουλμάνωνμε, με συνθήματα υπέρ της παραμονής του Άνθιμου στον Οικουμενικό θρόνο, που κατεπνίγησαν στο αίμα.

1824: Με απόφαση του Σουλτάνου εξορίζεται στην Καισάρεια της Καππαδοκίας και «φυλακίζεται» στη Μονή Τιμίου Προδρόμου, όπου παρέμεινε έγκλειστός επί 7 χρόνια, ασθενής και καταβεβλημένος, καθότι οι κλιματικές συνθήκες έβλαψαν την υγεία του.

1825/Δεκέμβριος: Μετά από πολύμηνη εξορία και πολλές κακουχίες που κλόνισαν την υγεία του, ο Σουλτάνος επέτρεψε στον Άνθιμο να επιστρέψει στη Σμύρνη, όπου. έμεινε ως το τέλος της ζωής του 1842 στο Γραικικό Νοσοκομείο Σμύρνης.

1830/10 Οκτωβρίου: Απελευθερώνεται και επιστρέφει στη Σμύρνη, κοντα στον αδελφό του Νικόλαο, που ζούσε εκείνη την περίοδο εκεί.

1831 και 1833: διετέλεσε τοποτηρητής στη Μητρόπολη Σμύρνης.

1842/13 Αυγούστου: Απεβίωσε στο γραικικό νοσοκομείο της Σμύρνης σε ηλικία 80 ετών. Τελέστηκε μεγαλοπρεπής κηδεία με την παρουσία του Μητροπολίτη Εφέσου και ετάφη στον ναό του αγίου Ιωάννη του Θεολόγου, όπου μέχρι τη Μικρασιατική Καταστροφή σωζόταν και μεγάλη εικόνα του. Όλη του την περιουσία κληροδότησε σε ναούς και ευαγή ιδρύματα της Σμύρνης.

1968/24 Οκτωβρίου: Το κοινοτικό συμβούλιο της κοινότητας Κορωνίδας Νάξου (Κωμιακή) με απόφασή του έδωσε το όνομα του Πατριάρχη στον κεντρικό δρόμου της λόζας του χωριού.

1996: Δημοσιεύεται η πρώτη βιογραφία του στο βιβλίο «Κωμιακή» τ. Α΄(1995), όπου αποκαλύπτεται για πρώτη φορά και το κατά κόσμον επίθετό του «Χωριανόπουλος».

1996: Με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Νάξου δόθηκε το όνομά του Πατριάρχη σε δρόμο της πόλης.

2005/14 Αυγούστου: Τελείται στην Κωμιακή το πρώτο μνημόσυνο στην επέτειο του θανάτου του.

2006/ 10 Σεπτεμβρίου: Αποκαλυπτήρια της προτομής του Οικουμενικού Πατριάρχη Άνθιμου Γ΄ Χωριανόπουλου από τον Μητροπολίτη Παροναξίας Αμβρόσιο, στην Κωμιακή.

***

Επιθυμώ να ευχαριστήσω τον κύριο Βασίλη Φραγκουλόπουλο, Νομικό, οικονομολόγο, ο οποίος έθεσε στη διάθεσή μου τις σχετικές με το επώνυμο του αδελφού του Άνθιμου Γ΄ πληροφορίες, που δημοσιεύονται στο περιοδικό της Σμύρνης  «Ιερός Πολύκαρπος», καθώς και το τεύχος 139/1913.


[1] Άνθιμος Γ΄ ο Νάξιος, «Κωμιακή» τ. Α΄ (1996), σ. 415-429

[2] ό.π. σ. 466

[3] ό.π. σ. 466

[4] Χρ. Σωκ. Σολωμονίδης: «Η εκκλησία της Σμύρνης», Αθήνα 1960, σ. 192

[5] Ν. Κεφαλληνιάδη: «Το Μοναστήρι του του Αγίου Ελευθερίου στο Σαγκρί 1978»

[6] Ο Νικόλαος ήταν ο 6ος κατά σειρά αδελφός του και ακολουθούσε ο ίδιος που ήταν και ο μικρότερος. Στο γενεαλογικό δέντρο της πρώτης γενιάς των Χωριανόπουλων της Κωμιακής ο Νικόλαος καταγράφεται με το παρωνύμιο «Βερεσές», του οποίου καταγράφονται τέσσερις γιοι οι: Αλιμπέρτος, Γεώργιος (με το παρωνύμιο Ροδίτης), Κωνσταντίνος (με το παρωνύμιο Ζέρβης), που έζησαν και δημιούργησαν οικογένειες στην Κωμιακή. Ευστάθιος Χωριανόπουλος: «Το γενεαλογικόν δένδρον της οικογενείας Χωριανόπουλων», Κωμιακή, τ. Β΄, σ. 245.

[7] Θ. Γιάγκου-Α. Ταχιάου: «Αλληλογραφία Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτη και Δωροθέου Βουλησμά».

[8] Γ. Λαμπάκη «οι επτά αστέρες της Αποκαλύψεως» (1903), σ. 225 και περιοδικό «Χρυσαλλίς», τ. Δ΄, φυλλ.78/30.3.1866, σ.126

 αρθρο Νικολαου Λεβογιαννη

Κωνσταντίνου Σουλιώτη
ἐπ. λυκειάρχου


Κατά τήν ἐκπαιδευτική μου ὑπηρεσία στήν Κωνσταντινούπολη, ἑπτά δάσκαλοι καί καθηγητές ἀπό τήν Ἑλλάδα συνετρώγαμε στήν Πατριαρχική Τράπεζα κάθε Τετάρτη τό μεσημέρι μέ τόν μακαριστό Οἰκουμενικό Πατριάρχη Ἀθηναγόρα Α΄. Σέ κάθε συνάντησή μας ὁ μακαριστός Ἀθηναγόρας ἀναφερόταν στήν προσωπικότητα καί τήν μεγάλη προσφορά τοῦ μακαριστοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως κυροῦ Ἀνθίμου Γ΄ τοῦ Ναξίου καί μᾶς ἔλεγε ὅτι εἶχε στό πρόγραμμά του νά εἰσηγηθῆ στήν Πατριαρχική Σύνοδο τήν ἀναγραφή τοῦ «ἐν ταῖς ἁγιολογικαῖς δέλτοις τῆς Ἐκκλησίας».


Παρακολουθώντας στό διαδίκτυο στίς 14 Αὐγούστου 2016 μία ἐντυπωσιακή ἐκδήλωση, ἡ ὁποία πραγματοποιήθηκε στόν Ἱ. Ναό τῆς Παναγίας Θεοσκεπάστης τοῦ χωριοῦ Κωμιακή τῆς Νάξου, ἀφιερωμένη στόν μακαριστό Οἰκουμενικό Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως ΑΝΘΙΜΟ τόν Γ΄ (1822 – 1824), ὁ ὁποῖος, ὅπως ἀναφέρθηκε καί περιέγραψε μέ καθαρό λόγο ἡ θεολόγος κυρία Εἰρήνη Πολυκρέτη τόν βίο, τίς δοκιμασίες καί τό ἀξιόλογο ἔργο καί προσφορά τοῦ Ἀνθίμου καί τόνισε ὅτι «φέρνει στήν ζωή του στίγματα τοῦ ὁμολογητοῦ καί τοῦ ὁσίου…». Ἕνα ὡραῖο ποίημα τῆς κυρίας Πολυκρέτη ἀπήγγειλε κατά τήν ἐκδήλωση ἡ κυρία Μαρία Ζαφείρη–Λιανή. Ἀπό τήν ἐξαιρετική αὐτή ἐκδήλωση συγκινήθηκα ἰδιαιτέρως καί διά μέσου τοῦ διαδικτύου συνεχάρην τόν ἱερέα τῆς Κωμιακῆς καί τό Ἐκκλησιαστικό Συμβούλιο γιά τήν ὡραία ὀργάνωση αὐτῆς τῆς ἐκδηλώσεως, ἐπίσης τήν κυρία Πολυκρέτη γιά τήν ὡραία παρουσίαση τῆς ζωῆς, τοῦ ἔργου καί τῆς προσφορᾶς τοῦ μακαριστοῦ Ἀνθίμου, τήν κυρία Ζαφείρη–Λιανή καί τούς ἐξαιρέτους ἱεροψάλτες, οἱ ὁποῖοι μέ τήν καλλιφωνία τους καί τήν ὡραία ἀπαγγελία τους μέ συνεκίνησαν ψάλλοντας ἀποσπάσματα ἀπό τήν ἱερή ἀκολουθία τήν ἀναφερομένη στόν μακαριστό Οἰκουμενικό Πατριάρχη Ἄνθιμο Γ΄, ἡ ὁποία εἶναι δημιούργημα τῆς ἐκλεκτῆς ὑμνογράφου κυρίας Εἰρήνης Πολυκρέτη.


Ἐξ αἰτίας ὅλων αὐτῶν πού ἄκουσα καί διάβασα γιά τόν μακαριστό Οἰκουμενικό Πατριάρχη ΑΝΘΙΜΟ Γ΄, ἔγραψα στίς 9 Ἰανουαρίου 2017 παρακλητική ἐπιστολή πρός τόν Παναγιώτατο Οἰκουμενικό Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως κ.κ. Βαρθολομαῖο γιά τήν ἁγιοκατάταξη τοῦ μακαριστοῦ Ἀνθίμου. Μέ λίγα λόγια θά ἀναφερθῶ στήν ζωή, τό ἔργο καί τήν προσφορά τοῦ μεγάλου Πατριάρχου Ἀνθίμου. Καταγόταν ἀπό τό χωριό Κορωνίδα (Κωμιακή) τῆς Νάξου. Ὁ πατέρας του, ἱερέας στήν Κωμιακή, καταγόταν ἀπό τήν Πελοπόννησο. Τό ἐπίθετό του ἦταν Χωριανόπουλος. Ὁ Ἄνθιμος ὕστερα ἀπό τίς βασικές του σπουδές, χειροτονήθηκε διάκονος τοῦ Πατριαρχείου ἐπί πατριαρχίας Νεοφύτου Ζ΄ καί διετέλεσε καί Μέγας Ἀρχιδιάκονος ἀπό τό 1791. Στήν συνέχεια ἔλαβε τό ἀξίωμα τοῦ Πορτάρη καί τόν Ἀπρίλιο τοῦ 1797 ἔγινε Πρωτοσύγκελος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου. Τό ἴδιο ἔτος ὁ Ἄνθιμος ἐξελέγη Μητροπολίτης Σμύρνης, ὡς διάδοχος τοῦ Μητροπολίτου Γρηγορίου, ὁ ὁποῖος εἶχε ἐκλεγῆ Οἰκουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, ὁ γνωστός Γρηγόριος Ε΄, καί τό 1821 Μητροπολίτης Χαλκηδόνος. Ὡς Μητροπολίτης προσέφερε ὑψηλό ποιμαντικό ἔργο. Διαβάζοντας κανείς τήν ἐξαίρετη ἐρευνητική ἐργασία τοῦ Γεωργίου Λαμπάκη στίς σελίδες 133 – 250, θά ἀντιληφθῆ πόσο μεγάλη καί οὐσιαστική ὑπῆρξε ἡ προσφορά τοῦ Ἀνθίμου.

Οἱ Τοῦρκοι σέ ἀντίποινα γιά τήν ἐξάπλωση τῆς Ἑλληνικῆς Ἐπαναστάσεως τόν συνέλαβαν μαζί μέ ἄλλους ἱεράρχες καί τόν φυλάκισαν γιά ἑπτά μῆνες στά μπουντρούμια τῆς Κωνσταντινουπόλεως. Μετά τόν ἀπαγχονισμό τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Γρηγορίου Ε΄ καί τήν ὀλιγόμηνη πατριαρχία τοῦ Εὐγενίου τοῦ Β΄, ὁ ὁποῖος πέθανε ἀπό τά βασανιστήρια τῶν Τούρκων, ὁ Ἄνθιμος ἐξελέγη Οἰκουμενικός Πατριάρχης, φυλακισμένος τότε ὡς Μητροπολίτης. Παρά τήν δύσκολη τότε ἐποχή, λόγῳ τῆς Ἑλληνικῆς Ἐπαναστάσεως, ὁ Ἄνθιμος πέτυχε νά διατηρηθῆ ἡ Ἀνεξαρτησία τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς τῆς Κύπρου καί τά προνόμιά της, ἄν καί Ἀρχιερεῖς τῆς Πατριαρχικῆς Συνόδου συμφωνοῦσαν καί προέτρεπαν νά καταργηθῆ ἡ Ἀρχιεπισκοπή τῆς Κύπρου. Μία ἄλλη ἐπίσης ἐπιτυχία τοῦ Ἀνθίμου, ὑπῆρξε ἡ ἐπίμονη ἄρνησή του στήν ἐπιδίωξη καί προσπάθεια τοῦ Ἄγγλου πρωτεστάντη Λίβς νά ἐκδοθῆ ἀπό τό πατριαρχικό τυπογραφεῖο ἡ μετάφραση τῆς Ἁγίας Γραφῆς στήν δημοτική γλῶσσα. Τό 1824 ὁ Ἄνθιμος καθαιρέθηκε ἀπό τόν Σουλτάνο, διότι ἀρνήθηκε νά συνεργαστῆ μαζί του κατά τῆς Ἑλληνικῆς Ἐπαναστάσεως, ἀλλά καί ἐξ αἰτίας τῆς κατηγορίας ὅτι ἐπιθυμεῖ καί ὑποστηρίζετήν ἀνεξαρτησία τῶν Σέρβων ἀπό τήν Ὀθωμανική Αὐτοκρατορία. Τότε ὁ Ἄνθιμος ἀπομακρύνθηκε ἀπό τήν Κωνσταντινούπολη, στήν Χρυσούπολη (Σκούταρι) καί στήν συνέχεια ἐξορίστηκε στήν Ἱερά Μονή τοῦ Τιμίου Προδρόμου στήν Καισάρεια τῆς Καππαδοκίας.

Ὕστερα
ἀπό ἐξορία πολλῶν μηνῶν καί πολλές κακουχίες, ἐπηρεάστηκε πολύ ἀρνητικά ἡ ὑγεία του. Μέ ἀπόφαση τοῦ Σουλτάνου, τόν Δεκέμβριο τοῦ 1825, ὁ Ἄνθιμος ἐπέστρεψε στήν Σμύρνη. Ἡ συμμετοχή του ἐδῶ στά ἐκκλησιαστικά δρώμενα ὑπῆρξε συχνή καί ἀποδοτική. Διετέλεσε μάλιστα καί τοποτηρητής τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Σμύρνης τήν διετία 1831 – 1833. Τό 1842 νοσηλευόμενος στό Γραικικό Νοσοκομεῖο Σμύρνης ἐξεδήμησε πρός Κύριον. Τήν κηδεία του τέλεσε ὁ Μητροπολίτης Ἐφέσου Ἄνθιμος. Ἡ ταφή του ἔγινε στόν Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου, στόν ὁποῖο Ναό μέχρι τό 1922, χρονιά τῆς Μικρασιατικῆς καταστροφῆς, σωζόταν μεγάλη καί ὡραία εἰκόνα του. Μέ διαθήκη του ὁ Ἄνθιμος ἄφησε ὅλη τήν περιουσία του σέ ἱερούς ναούς καί εὐαγῆ ἱδρύματα τῆς ἀγαπημένης του Σμύρνης.

Κλείνοντας, θά ἤθελα νά ἐκφράσω τήν ἄποψή μου καί τήν ἐπιθυμία μου, ὁ Παναγιώτατος Οἰκουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως κ.κ. Βαρθολομαῖος καί ἡ Πατριαρχική Ἱερά Σύνοδος νά ἀποφασίσουν γιά τήν ἁγιοκατάταξη τοῦ μακαριστοῦ ἀειμνήστου Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως Ἀνθίμου τοῦ Γ΄, διότι πιστεύω ὅτι θά ἀποτελῆ τό πρότυπο πρός μίμηση τῶν ἱεραρχῶν τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας πού τόσο ἀναγκαῖο εἶναι στήν τόσο αὐχμηρή ἐποχή μας. 





ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΕΙΣ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ ΕΙΣ ΟΛΑ ΤΑ ΕΘΝΗ ΕΙΣ ΠΑΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΚΗΡΥΞΑΤΕ ΜΕΤΑΔΩΣΑΤΕ ΔΙΑΔΩΣΑΤΕ, 
Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΣΑΕΙ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΕΙΣ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΑΣ ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΕΣ ΑΔΕΛΦΟΥΣ ΜΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΚΑΤΣΙΦΑ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΓΚΟΥΜΑ!!! ΤΙΜΗ ΕΙΣ ΤΗΝ ΓΗΝ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟΝ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΑΣΤΗΣΑΝ ΤΟΙΟΥΤΟΥΣ ΕΝΔΟΞΟΥΣ ΒΛΑΣΤΟΥΣ!!! 

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΥ ΗΜΩΝ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ΠΑΝΤΟΥ.. ΚΙΝΔΥΝΟΣ-ΘΑΝΑΤΟΣ.. ΤΟ ΧΑΡΑΓΜΑ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΑΡΧΙΣΕΙ.. Η ΓΥΜΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ.. ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΑ.. ΚΑΛΟ ΑΓΩΝΑ ΑΔΕΛΦΟΙ

                                ΑΝΩΤΑΤΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΠΤΩΣΙΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΑΠΟ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΚΟΣΜΟΥ.. ΑΥΤΗ ΟΠΟΥ ΖΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ..  ΤΩΡΑ ΣΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ...

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ.. ΖΗΤΩ Ο ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ..

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

+Π.Α. .. ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ.. ΣΗΜΕΡΑ 7/11/2025 ΣΤΕΛΝΟΥΝ EMAIL ΣΕ ΟΛΟΥΣ.. ΠΑΡΑΠΛΑΝΩΝΤΑΣ-ΕΞΑΠΑΤΩΝΤΑΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ.. ''ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ Π.Α. .. ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ.. Κ.Λ.Π.'' ... ΠΡΟΣΕΞΑΤΕ.. ΜΗΝ ΤΑ ΑΝΟΙΓΕΤΕ.. ΚΑΙ ΑΠΕΥΘΥΝΘΕΙΤΕ ΑΡΜΟΔΙΩΣ.. ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΛΟΓΟΠΟΙΕΙΘΕΙΤΕ ΣΤΟ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ χξς' 666... ΟΛΟ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ.. ΝΑ ΔΙΑΝΕΜΗΘΕΙ.. ΠΑΝΤΟΥ!!!..

SOS... SOS... SOS... .-. .-. .-. TO AI ΕΠΙΧΕΙΡΕΙ ΝΑ ΕΚΠΟΡΘΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕKKΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.. ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΑΚΟΗ ΣΤΟΝ ΘΕΟ ΛΟΓΟ.. ΣΤΗΝ ΥΠΑΚΟΗ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ Logos.. ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΑΚΟΗ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ.. ΣΤΗΝ ΥΠΑΚΟΗ ΣΤΟ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ ΠΝΕΥΜΑ.. ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΑΚΟΗ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΚΑΙ ΘΕΟ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΑ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΔΙΑ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ.. ΣΤΗΝ ΥΠΑΚΟΗ ΣΤΟΝ ΣΑΤΑΝΑ ΔΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΨΥΧΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ GPT Logos... ΤΑ.. ΥΣΤΕΡΑ.. ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ...

ARTICLE FROM ''ΕΛΛΗΝΟΡΩΜΑΙΚΑ''.. ΤΗΕ USAGE OF ILLEGAL AGAINST ELLAS AND EUROPE.. ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΟΡΩΜΑΙΚΑ.. Η ''ΧΡΗΣΙΣ'' ΤΩΝ ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ..

A MAN BEYOND REALITY.. A REAL SUPERMAN.. A GREAT NEWMARTYR.. IOANNIS DASKALOGIANNIS.. ΕΝΑΣ ΥΠΕΡΑΝΘΡΩΠΟΣ.. ΜΕΓΑΛΟΝΕΟΜΑΡΤΥΣ.. ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΑΣΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ.. ΑΓΙΕ ΜΑΚΚΑΒΑΙΕ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.. ΠΡΕΣΒΕΥΕ ΥΠΕΡ ΗΜΩΝ!!!

WE REMIND OF THE PREREQUISITES FOR SANCTIFICATION.. ΠΕΡΙ ΑΓΙΟΚΑΤΑΤΑΞΕΩΣ..

ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟ.. IF YOU ARE OLD… AND YOU FEEL LIKE YOU'VE HAD A DOG'S DAY… DON'T BE SURPRISED… HERE'S THE ANSWER… FLU VACCINE INGREDIENTS INCLUDE: (below). ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΓΕΡΟΣ.. ΚΑΙ ΑΙΣΘΑΝΘΕΙΣ ΟΤΙ ΠΕΡΑΣΕΣ ΣΚΥΛΙΣΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΣΟΥ.. ΜΗΝ ΑΠΟΡΗΣΕΙΣ.. ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ..

ΠΕΡΙ ΤΟΙΣ ΕΛΟΜΕΝΟΙΣ ΜΟΝΑΣΑΙ

ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ NEWS ON DEMAND.. ΒΙΝΤΕΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ – ΙΔΟΥ, όχι το ένα αλλά τα…ΔΥΟ (2) ΤΣΙΠΑΚΙΑ που θα φέρουν οι…νέες ταυτότητες!!!

The Treasonous and Treacherous Attempt to Transfer or Sell the Aegean Sea to the Turks Every discussion or even casual conversation about the 6-mile issue constitutes direct treason and disorienting propaganda against the absolute sovereignty of Greece over its entire territorial waters, as the sovereign state. Based on the Treaty of Lausanne and the absolute international right of 12 miles from every coastline, according to the UNCLOS 1982, every new agreement with the hostile, untrustworthy, anti-Hellenic, and criminal Turks, in violation of the above-mentioned rights of our homeland, constitutes direct treason against our sovereign rights and immediate loss and surrender of these rights to Turkey. The natural geopolitical map of the Aegean Sea has a polycentric character and is composed of islands that are part of the Greek territory and the Greek state. Based on the Treaty of Lausanne, no justification or forgiveness is allowed for the passage of any foreigner (without absolute approval or permission from the Greek authorities) through the Greek territory, the Greek state, and the Greek territorial waters. UNCLOS has no authority or validity to abolish the Treaty of Lausanne, which clarifies Greece's sovereignty over its territorial waters, as well as the boundaries of the Greek territorial waters. It simply extends them outward to 12 nautical miles. The absolute sovereign right of Greece over its territorial waters (Greek territory, Greek state) and the eastern maritime borders with Turkey are also clearly defined by the Treaty of Lausanne and the related maps. Exactly for this reason, the Turks insist on the violation and questioning of the Treaty of Lausanne, in order to lose our sovereign rights over our territorial waters (which is absolutely absurd, impossible, and unacceptable, both because of the international character of the treaty and because it is signed and ratified by many countries, including the "jackal" Turkey, which does not stop at that, but goes further). Combined with this, Turkey insists on the 6-mile limit, with the aim of achieving the maximum possible control and dominance over our territorial waters and the ultimate goal of filling the entire Aegean with the Turkish fleet (military, submarine, exploratory, large machinery-fishing, commercial, and cruise ships). Truthfully, tell me then, to whom will the Greek islands and the entire country belong? Everything else is a lie and falsehood. Η ΑΗΘΕΣΤΑΤΗ ΚΑΙ ΠΡΟΔΟΤΙΚΗ ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΕΚΧΩΡΗΣΕΩΣ Η΄ΚΑΙ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΕΛΑΓΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ.. ΚΑΘΕ ΕΣΤΙΑΣΗ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗ Η΄ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙΣΗΜΗ Η΄ ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΜΕ ΖΗΤΗΜΑ 6 ΜΙΛΙΩΝ.. ΣΥΝΙΣΤΑ ΕΥΘΕΙΑ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΑΠΟΛΥΤΟΥ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΙΣ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟΝ ΤΩΝ ΧΩΡΙΚΩΝ ΤΗΣ ΥΔΑΤΩΝ ΩΣ ΚΥΡΙΑΡΧΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.. ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΗΣ ΛΩΖΑΝΗΣ ΑΦ' ΕΝΟΣ.. ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΠΟΛΥΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΤΗΣ.. ΤΩΝ 12 ΜΙΛΙΩΝ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΚΤΟΓΡΑΜΜΗ ΤΩΝ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ ΤΗΣ.. ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΝΘΗΚΗ UNCLOS 1994.. ΚΑΘΕ ΝΕΑ ΣΥΝΘΗΚΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΟΥΛΟΥΣ ΑΦΕΡΕΓΓΥΟΥΣ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ ΛΗΣΤΡΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΚΟΠΟΙΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΩΣ ΑΝΩ ΑΝΑΦΑΙΡΕΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΜΑΣ ΣΥΝΙΣΤΑ ΕΥΘΕΙΑ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΚΥΡΙΑΡΧΙΚΩΝ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΛΕΜΗ ΚΑΙ ΑΝΑΙΜΑΚΤΗ ΕΚΧΩΡΗΣΗ-ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ-ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ. O ΦΥΣΙΚΟΣ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΕΛΑΓΟΥΣ ΕΧΕΙ ΠΟΛΥΝΗΣΙΑΚΗ ΦΥΣΙΟΓΝΩΜΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΑΠΑΡΤΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΝΗΣΟΥΣ ΣΥΝΙΣΤΩΣΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ.. ΜΕ ΒΑΣΗ ΛΟΙΠΟΝ ΤΗΝ ΣΥΝΘΗΚΗΝ ΤΗΣ ΛΩΖΑΝΗΣ.. ΕΠ' ΟΥΔΕΝΙ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΑΙ Η ΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΔΙΕΛΕΥΣΙΣ ΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ ΞΕΝΟΥ (ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΛΥΤΟΝ ΣΧΕΤΙΚΗΝ ΕΓΚΡΙΣΙΝ Η΄ΚΑΙ ΑΔΕΙΑΝ ΠΑΡΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ..) ΑΝΑ ΜΕΣΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ.. ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.. ΚΑΙ ΔΗ.. ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΧΩΡΙΚΩΝ ΥΔΑΤΩΝ.. Η UNCLOS ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΜΜΙΑ ΙΣΧΥ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ ΤΗΝ ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΗΣ ΛΩΖΑΝΗΣ Η ΟΠΟΙΑ ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΖΕΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΑ ΧΩΡΙΚΑ ΤΗΣ ΥΔΑΤΑ ΚΑΘΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΧΩΡΙΚΩΝ ΥΔΑΤΩΝ.. ΑΠΛΩΣ ΤΗΣ ΤΑ ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΣ ΕΩΣ ΤΑ 12 ΝΑΥΤΙΚΑ ΜΙΛΙΑ.. ΤΟ ΔΕ ΑΝΑΦΑΙΡΕΤΟΝ ΚΥΡΙΑΡΧΙΚΟΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΑ ΧΩΡΙΚΑ ΤΗΣ ΥΔΑΤΑ -ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ.. ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ..- ΚΑΘΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΣΥΝΟΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ.. ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΣΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΝΘΗΚΗΝ ΤΗΣ ΛΩΖΑΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΧΕΤΙΚΟΥΣ ΧΑΡΤΕΣ.. ΔΙ΄ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗΣ ΤΗΣ ΛΩΖΑΝΗΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΧΑΣΟΥΜΕ ΤΑ ΚΥΡΙΑΡΧΙΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΑ ΧΩΡΙΚΑ ΜΑΣ ΥΔΑΤΑ (ΚΑΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΣΦΑΛΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΤΟΠΟ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΚΑΙ ΔΙΑ ΤΟΝ ΔΙΕΘΝΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΔΙΑ ΤΟ ΟΤΙ ΣΥΝΑΠΟΔΕΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΣΥΝΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΚΡΑΤΗ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΕΘΝΗ ΚΑΙ ΧΩΡΕΣ ΕΙΣ ΑΥΤΗΝ.. ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΚΑΙ ΑΥΤΗ Η ΑΛΩΠΕΚΗ.. Η ΤΟΥΡΚΙΑ.. ΠΟΥ ΟΤΙ ΔΕΝ ΦΘΑΝΕΙ.. ΤΟ ΚΑΝΕΙ.. ΚΡΕΜΜΑΣΤΑΡΙ..) ΚΑΙ ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΑ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΕΠΙΜΕΝΕΙ ΣΤΑ ΕΞΙ ΜΙΛΙΑ.. ΜΕ ΣΚΟΠΟ.. ΤΗΝ ΜΕΓΙΣΤΗ ΔΥΝΑΤΗ ΚΑΤΑΛΗΨΗ.. ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΒΟΛΗ ΣΤΑ ΧΩΡΙΚΑ ΜΑΣ ΥΔΑΤΑ.. ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΟ ΣΤΟΧΟ.. ΟΛΟ ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΝΑ ΓΕΜΙΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΣΤΟΛΟ.. (ΠΟΛΕΜΙΚΑ.. ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ.. ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ.. ΜΕΓΑΛΕΣ ΜΗΧΑΝΟΤΡΑΤΕΣ-ΑΛΙΕΥΤΙΚΑ.. ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΑΙ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ..) ΑΛΗΘΕΙΑ.. ΠΕΙΤΕ ΜΟΥ ΤΟΤΕ.. ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΘΑ ΑΝΗΚΟΥΝ ΠΛΕΟΝ.. ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΗΣΙΑ.. Η΄ΚΑΙ Η ΣΥΝΟΛΟΣ ΧΩΡΑ.. ΑΚΟΜΗ!!! ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΕΤΕΡΟΝ ΠΛΗΝ ΤΟΥΤΩΝ.. ΨΕΥΔΟΣ ΕΣΤΙ ΚΑΙ ΑΛΙΤΕΙΑ..