στ.3 μακάριοι οἱ πτωχοὶ τῷ πνεύματι, ὅτι αὐτῶν ἐστιν ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν ακολουθουν τρια χειρογραφα ερμηνευτικα κειμενα επι του Α΄ Μακαρισμου
πρωτον δευτερον
 τριτον εις την αποτυπωσιν των ως ανω χειρογραφων εγενοντο τινες βελτιωσεις απο το κειμενο της πρωτης χειρογραφου σελιδος .. λεγει ο Αποστολος Παυλος οτι ο Κυριος ΄΄Ος εν μορφη Θεου υπαρχων ουχ αρπαγμον ηγησατο το ειναι ισα Θεω΄΄, αρυομενος προφανως απο το ΄΄τι με λεγεις Αγαθον, εις Αγαθος, ο Θεος΄΄ το οποιον ειπεν εις τον πλουσιον νεανιαν της σχετικης Ευαγγελικης περικοπης.. και εδω ακριβως ειναι το κλειδι της εμηνειας και της εννοησης του Α΄Μακαρισμου.. .. Εαν ο Κυριος ομιλησεν ουτω δια τον εαυτον Του, ημεις τα κτισματα, τα πλασματα Του, οι ταλαιπωροι και χοϊκοι και.. απο το κειμενο της δευτερας χειρογραφου σελιδος .. θνητοι ανθρωποι, τι πρεπει, τι οφειλωμεν δι΄εαυτους να εννοουμε και να λεγωμεν; .. ΄΄πρωτη φορα βλεπω το χωμα, να κλεβει αλλο χωμα΄΄.. ειπεν ο Αγιος Σπυριδων, την μονην και μιαν φοραν που τον ειδαν να γελαει! .. τι ειχεν ιδει;!.. .. ειδε καποιον, ο οποιος εκλεψε.. μια σταμνα! .. χωμα εκεινος, χοϊκος ανθρωπος.. και χωμα εκλεβε!.. .. το ενα χωμα λοιπον.. εκλεβε.. ενα αλλο χωμα!.. .. χωμα ειμεθα απαντες ενωπιον του Κυριου, κατεναντι και της κτισεως πασης.. ΄΄οτι χους ει και εις χουν απελευσει΄΄ καθως ειπεν ο Κυριος τω Αδαμ κατα την εξοδον απο του Παραδεισου.. .. και επομενως εις τον Α΄Μακαρισμον ο Κυριος δηλωνει ρητα και απεριφραστα οτι ολοι οσοι θα εχουν και.. και απο το κειμενο της τριτης χειρογραφου σελιδος .. θα μεινουν εις αυτο το φρονημα και αυτην την επιγνωσιν της πνευματικης τους πτωχειας, ενδειας και ουτιδανοτητος, αυτοι θα αξιωθουν και της Επουρανιου Βασιλειας, διοτι ειναι οι μονοι οι οποιοι εχουν την πρωτευουσα και βασικη προϋποθεση του Σωτηριου.. να αφησουν δηλαδη στην ακρη τον εαυτο τους και το θελημα τους, εναντι του Θειου Θεληματος, εξουδενουμενοι αυτοπροαιρετως εχοντες εαυτους ως.. μηδεν.. και ταυτιζομενοι πληρως και απολυτως με το θελημα του Θεου.. οτι το θελημα του ανθρωπου απεργαζεται αμαρτια και θανατο, ενω το θελημα του Θεου.. Ζωην Αιωνιον και Βασιλειαν των Ουρανων!!!.. .. Πατερ ημων ο εν τοις Ουρανοις.. .. γενηθητω.. το θελημα Σου.. και .. ''Πάτερ μου, ει δυνατόν εστί, απελθέτω απ' εμού το ποτήριον τούτο∙ πλην ουχ ως εγώ θέλω, αλλ' ως συ θέλεις..΄΄ .. αυτος ακριβως ηταν και ο λογος που οι Αγιοι Πατερες, εθεταν τον εαυτο τους υποκατωθεν πασης της κτισεως, ακομη και αυτων των δαιμονων, ωστε να αξιωθουν με αυτον τον τροπον δια της πτωχειας του πνευματος, της ταπεινοφροσυνης και της ταπεινωσεως, να επιτυχουν και διασφαλισουν το βραβειο του Α΄Μακαρισμου και το οποιον ειναι η ανεγκλητος προϋποθεσις δια να επιτυχει κανεις την Βασιλειαν των Ουρανων αλλα και να αποκτησει τα βραβεια των λοιπων Μακαρισμων.. Β΄ ΜΑΚΑΡΙΣΜΟΣ στ.4 μακάριοι οἱ πενθοῦντες, ὅτι αὐτοὶ παρακληθήσονται .. οι δαιμονες.. δια στοματος δαιμονιζομενου.. εβριζαν την Παναγιαν Μητερα.. και την ελεγαν.. κλαψιαρα.. επειδη με τα δακρυα τις γονυκλισιες και τις παρακλησεις Της προς τον Υιον και Θεον της και Θεον ημων.. τους απετρεπε απο το ανθρωποκτονο εργο τους.. .. ας ειμεθα και ημεις κλαψιαρηδες.. παρα την Παναγια Μητερα ωστε να μετεχωμε και να προσπιπτωμε στην Θεομητορικη της φιλανθρωπια.. και μαζι με Εκεινην και δι΄Εκεινης να καμπτωμε και ημεις τα σπλαχνα του Μονογενους Αυτης Υιου, επιτυγχανοντες τα προς Σωτηριαν αιτηματα.. .. ας μετεχωμε στον θρηνο του Αδαμ, οταν απεβληθη απο τον Παραδεισο, οταν εγνωσε την γυμνοτητα του, το κρυο, την ζεστη, και το αγονο της γης, οταν με τον ιδρωτα του προσωπου του και τα δακρυα του, ελαβε και εφαγε, τον πρωτο του αρτο.. σπαζοντας το σκληρο σιταρι πανω στην πετρα.. οταν ο υιος του ο Καιν, σκοτωσε τον αδελφο του τον Αβελ.. .. ας μετεχωμε στον θρηνο της Παναγιας Μητερας, οταν σταθηκε στον Γολγοθα, και την ψυχην Αυτης διελευσεν η ρομφαια του Σταυρου του Υιου και Θεου Της.. .. ας θρηνουμε και ας πενθουμε αδιαλειπτα, οτι με τις αμαρτιες μας, τις αχαριστιες μας, τα λαθη και τα παθη μας, επροδωσαμε και σταυρωσαμε τον Θεο.. .. με ολους αυτους τους θρηνους και τους κοπετους, θα σταλαξει και μεσα στην δικη μας καρδια, η Θεϊκη παρακληση και παρηγορια.. και αν επιμεινωμε θα κατοικει εκει μονιμα και για παντα.. και ας μην δισταζωμε, αν δεν εχωμε δακρυα, ας δεωμεθα του Θεου, να μας τα χαρισει, αφου και ΄΄πασα δοσις αγαθη και παν δωρημα τελειον ανωθεν εστι καταβαινον εκ του Πατρος των Φωτων΄΄.. Γ΄ ΜΑΚΑΡΙΣΜΟΣ στ.5 μακάριοι οἱ πραεῖς, ὅτι αὐτοὶ κληρονομήσουσι τὴν γῆν .. μεγα θαυμα ο πραος ανθρωπος.. ο αληθινα Πιστος.. τιποτε δεν ταραττει, την πραοτητα, την μακροθυμια και την υπομονη του, εχει τελεια την εμπιστοσυνη του και την ελπιδα του, προς τον παναγαθο Θεο.. δι΄αυτο και δεν οργιζεται, δεν παραφερεται, δεν αγανακτει.. .. ΄΄επι τινα επιβλεψω΄΄, ειπεν ο Κυριος, ΄΄αλλ΄ η επι τον ταπεινον και ησυχιον και τρεμοντα τους λογους μου΄΄.. , δηλαδη, επι τον ταπεινον και πραον ανθρωπον και εμφορουμενον Θειου Φοβου.. .. και με τι βραβευει ο Θεος, τους πραους;.. τους χαριζει διπλη την κληρονομια του, ως αληθεις αυτου υιους και θυγατερας.. ΄΄δυνατόν εν τη γη έσται το σπέρμα αυτού΄΄.. και ΄΄το σπερμα αυτου εις τον αιωνα μενει΄΄.. .. ο πραος ανθρωπος κληρονομει και τον Ουρανον και την γην.. ενω ο αμετανοητος αμαρτωλος σκολιος και ακαταστατος ανθρωπος, θανατω απολειται.. Δ΄ ΜΑΚΑΡΙΣΜΟΣ στ.6 μακάριοι οἱ πεινῶντες καὶ διψῶντες τὴν δικαιοσύνην, ὅτι αὐτοὶ χορτασθήσονται .. μακαριοι οι απαθεις, οι απροσωποληπτοι ανθρωποι, οι οποιοι προαιρουνται την δικαιοσυνην του Θεου, απο την ΄΄δικαιοσυνην΄΄ των ανθρωπων.. οι οποιοι πειθαρχουν Θεω μαλλον η ανθρωποις.. οι οποιοι δεν παραβιαζουν την δικαιοσυνην του Θεου, ουτε ακομη και δια τα προσφιλεστερα αυτων προσωπα και οι οποιοι παραιτουνται απο καθε ιδιωτικο, προσωπικο και ιδιοτελες συμφερον, εναντι της Θειας Δικαιοσυνης.. και διατρεφονται και ζουν απο αυτην.. η Θεια Δικαιοσυνη ειναι συνωνυμη με το Θειο Θελημα, και υπηρετειται απο τους Πνευματικους Νομους.. η Θεια Δικαιοσυνη παραγραφει ολα τα εγκληματα του αμαρτωλου ανθρωπου, αρκει να εχει ειλικρινη και ανυποκριτη την Μετανοια.. η Θεια Δικαιοσυνη καταδικαζει τον ΄΄δικαιο΄΄ ο οποιος διακατεχεται απο πνευμα υπερηφανιας και υποκρισιας.. η Θεια Δικαιοσυνη προσφερει την ιδια ανταμοιβη και στον εργατη της πρωτης αλλα και σε εκεινον της ενδεκατης ωρας.. η Θεια Δικαιοσυνη ανοιγει τον Παραδεισο με εναν ληστη.. και προαγει τις πορνες και τους τελωνες εναντι των φαρισαιων εις την Βασιλειαν του Θεου.. ολοι οσοι λοιπον προαιρουνται, ποθουν και ασπαζονται αυτην την Δικαιοσυνην της Χαριτος και του Ελεους του Θεου και οχι την κοσμικην που ειτε με προσωποληψια η και χρηματισμο, η και ακριβοδικαια αθωωνει η και καταδικαζει, χωρις να λαμβανει υπ΄οψιν της την Μετανοιαν και το Ελεος, αληθως θα εμπλησθουν και θα χορτασθουν απο ολα τα αγαθα του Ουρανου και της γης.. Ε΄ ΜΑΚΑΡΙΣΜΟΣ στ.7 μακάριοι οἱ ἐλεήμονες, ὅτι αὐτοὶ ἐλεηθήσονται .. πεμπτος αναβαθμος ή σκαλοπατι.. η ελεημοσυνη.. η ανικητος αρετη η οποια συγχωρει και αποσβενει πληθος ανομιων και αμαρτιων.. .. ω αυτη η ελεημοσυνη.. ο ελεων πτωχον.. δανειζει Θεον!!!.. .. και αφες ημιν τα οφειληματα ημων, ως και ημεις αφιεμεν τοις οφειλεταις ημων.. .. ο Αγιος Ιωαννης ο Ελεημων.. Πατριαρχης Αλεξανδρειας.. .. ο Αγιος Ιωαννης Γ΄ ο Ελεημων (Δουκας Βατατζης).. .. ιδετε λοιπον οποια μεγαλα αναστηματα, ελαβον το προσωνυμιον Ελεημων, δια την ακραν αυτων φιλανθρωπιαν και ελεημοσυνην.. .. ο Ελεημων ειναι μιμητης του Κυριου, διοτι και χαριζει και παραγραφει και συγχωρει και δεν απελπιζει και συμπαθει και συμπασχει και παρεχει και τροφοδοτει και καλυπτει καθε αναγκη και βοηθα σε καθε προβλημα και καθε δυσκολια.. και ειναι παντοτε εκει αρωγος σε καθε περισταση.. .. τους ελεημονας και δη κατα την καρδιαν, ιδιαιτερως και πολυ αγαπα ο Παναγαθος Θεος, δι΄αυτο και Εκεινος, εις πασαν αυτων αναγκην, περιστασιν και θλιψιν, ασμενως τους ελεει και τους παρεχει αφθονοπαροχα ολα τα αγαθα του Ουρανου και της γης.. προπαντων τους συγχωρει πληθος ανομιων και αμαρτιων εναντι της αυτων ελεημοσυνης.. .. ο ελεημων ανθρωπος, ασφαλεστατα αξιουται της Βασιλειας των Ουρανων, και εις αυτην την ζωην και εις την μελλουσαν.. ΣΤ΄ ΜΑΚΑΡΙΣΜΟΣ στ.8 μακάριοι οἱ καθαροί τῇ καρδίᾳ, ὅτι αὐτοὶ τὸν Θεὸν ὄψονται .. αναγκαια ολα τα προηγουμενα σκαλοπατια, δια να φθασωμεν και εις αυτο, πανυ δυσκολοτερον των προηγουμενων και δι΄αυτο ολοι οσοι το επιτυγχανουν.. τον Θεον οψονται!!!.. .. καθαρη καρδια.. καρδιαν ΄΄καθαραν κτισον εν εμοι ο Θεος και πνευμα ευθες εγκαινισον εν τοις εγκατοις μου΄΄.. χαρισμα και αυτο Δωρεα του Κυριου, και η οποια εις ολιγους χαριζεται.. .. χαριζεται εις παντας οι οποιοι θα επιτυγχωσιν πρωτον τους πεντε προηγουμενους Μακαρισμους.. οι οποιοι θα ανεβουν τα πεντε προηγουμενα σκαλοπατια.. η αναβαθμους της κλιμακος των Μακαρισμων.. και παλι οχι εις ολους.. .. η καρδια ενος αμαρτωλου ανθρωπου, θελει πολυ μεγαλο και μακροχρονιο αγωνα για να καθαρισει.. .. καθαριζει με την τελειαν και αδιακριτον υπακοην εις Ορθοδοξον διακριτικον Πνευματικον.. .. καθαριζει με την ειλικρινη και ανυποκριτο μετανοια, το ταπεινο και συντετριμμενο φρονημα, τα δακρυα, την ασκηση ολων των προηγουμενων αρετων, την καθαραν εξομολογησιν λογισμων, λογων και πραξεων, την ευποιειαν πασων των αγιωτατων του Θεου εντολων, την αδιαλειπτον προσευχην και μνημην θανατου, Κρισεως και επικειμενης κολασεως.. .. ειναι δε πνευματικως και πρακτικως αδυνατον να καθαρισει η καρδια του ανθρωπου και να παραμεινει καθαρη, χωρις την Θειαν Κοινωνιαν και χωρις περιβαλλον ειρηνης και ησυχιας.. .. οταν ο ανθρωπος επιτυγχει εν αληθεια τουτον τον Θειον αθλον.. τοτε εν αληθεια τον Θεον οψεται.. .. και πως εν αληθεια οψεται τον Θεον; .. ως πανταχου παροντα και τα παντα πληρουντα .. ως τον κτισαντα τον Ουρανον και την γην και παντα τα εν αυτοις.. .. ως προνοουντα και διοικουντα και κυβερνωντα επι της κτισεως πασης.. .. ως Θεον Ποιητην Δημιουργον και Προνοητην του παντος.. .. ως νικητην της ζωης και του θανατου .. εν Πνευματι και Αληθεια.. .. εν Πνευματι Αγαθω.. .. εν Πνευματι Δυναμεως.. και .. εν Πνευματι ειρηνης.. και.. .. εν τη Θεια Κοινωνια.. .. οπου βλεπει αυτον τον Θεον τον Θεανθρωπον Κυριον Ιησουν Χριστον, τον αειποτε συν Θεω Πατρι και Θεω Πνευματι Αγιω.. και Πνευματικως και σωματικως.. και Κοινωνει μετ΄αυτου Πνευματικως και σωματικως εν Αληθεια.. .. και τοτε.. αφου Χαριτι Θεου Αγιου αποκτησει την Ειρηνην του Θεου.. δηλαδη την κατοικησιν του Θεου εντος του.. κατα την οποιαν η Αγια Τριας ποιει.. μονην παρ΄αυτω.. .. φθανει εις τον.. Ζ΄ΜΑΚΑΡΙΣΜΟΣ στ.9 μακάριοι οἱ εἰρηνοποιοί, ὅτι αὐτοὶ υἱοὶ Θεοῦ κληθήσονται .. οπου πλεον ο ανθρωπος καθισταται κατοικητηριον της Χαριτος του Θεου, ως ζων Ναος του Θεου του Ζωντος.. εμπλεος της Ειρηνης του Θεου και την οποιαν αναπηγαζει και αναμεταδιδει τοις πασι.. τοτε ερχεται εις την καταστασιν των ηγιασμενων.. και την οποιαν ελαχιστοι φθανουσιν εις αυτην την ζωην και δη προς το τελος του επιγειου αυτων βιου.. και καθισταται ειρηνικος, ειρηνοποιος και ειρηνοδοτης.. .. η παραδοσις αναφερει, οτι τον καιρο του Οσιου Σαββα του Ηγιασμενου, εις αποστασιν πεντε χιλιομετρων περιμετρικως απο της Λαυρας, επεκρατει η Ειρηνη του Θεου, αναπηγαζομενη και αναμεταδιδομενη απο τον Οσιο εις ολο εκεινο το περιβαλλον.. παραβολικως παραθετωμεν, οτι λεγουσιν δια τον λεοντα, τον θεωρουμενον βασιλεα του ζωϊκου βασιλειου, οτι οταν βρυχαται, ο βρυχηθμος του φθανει εως και πεντε χιλιομετρα μακραν, δηλων ουτω την παρουσιαν και επικρατειαν αυτου.. .. καθως φαινεται.. και ο Οσιος Σαββας ο Ηγιασμενος, ως λεων πνευματικος.. αναλογως.. εν τη Ειρηνη του Θεου.. επεκρατει... Η΄ ΜΑΚΑΡΙΣΜΟΣ στ.10 μακάριοι οἱ δεδιωγμένοι ἕνεκεν δικαιοσύνης, ὅτι αὐτῶν ἐστιν ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν .. εδω παμε σε αλλες.. δυναμεις.. σε αλλα μετρα.. .. εδω εχωμε ολους οσους υπεστησαν, η και μελλουν να υποστουν διωγμον δια τον Κυριον.. και το οποιον πρακτικως σημαινει να στερηθουν η και να απωλεσουν ορισμενα η και ολα τα αγαπημενα τους προσωπα η και τα επιγεια αγαθα ενεκεν της Θειας Δικαιοσυνης, ως αληθεις Μαθηται του Κυριου.. Θ΄ ΜΑΚΑΡΙΣΜΟΣ στ.11 μακάριοί ἐστε ὅταν ὀνειδίσωσιν ὑμᾶς καὶ διώξωσι καὶ εἴπωσι πᾶν πονηρὸν ρῆμα καθ᾿ ὑμῶν ψευδόμενοι ἕνεκεν ἐμοῦ .. εδω ακομη περισσοτερον εχωμε ολους εκεινους τους Ομολογητας.. οι οποιοι εκτος απο τον διωγμον.. εχουν να υποστουν φραστικες και σωματικες ταπεινωσεις και να κατηγορηθουν με αδικες και ψευδεις κατηγοριες.. δια μονην αιτιαν οτι ειναι Χριστιανοι, απο μισος και φθονο των διωκτων τους προς το Προσωπον του Κυριου Ιησου Χριστου.. Ι΄ ΜΑΚΑΡΙΣΜΟΣ στ.12 χαίρετε καὶ ἀγαλλιᾶσθε, ὅτι ὁ μισθὸς ὑμῶν πολὺς ἐν τοῖς οὐρανοῖς· οὕτω γὰρ ἐδίωξαν τοὺς προφήτας τοὺς πρὸ ὑμῶν ..εις αυτον τον τελευταιον Μακαρισμον, ο Κυριος εκρυψε, τον Αθλον του Μαρτυριου και ο οποιος ειναι δια τους πολυ ολιγους ή και ελαχιστους.. .. επομενως εδω εις τον Ι΄ Μακαρισμον του Κυριου.. εχωμεν την κορωνιδα των Αγιων.. τους Αγιους Μαρτυρας.. και διοτι.. οι Προφηται τους οποιους ο Κυριος αναφερει, οχι απλως εδιωχθησαν αλλα και οι περισσοτεροι εξ αυτων.. σχεδον ολοι.. εμαρτυρησαν.. .. η κορωνιδα αυτη των Αγιων του Θεου.. οι Αγιοι Μαρτυρες.. εβαδισαν επι των ιχνων των ποδων του Κυριου και διοτι υπεστησαν καθως Εκεινος θανατον επονειδιστον και μαρτυρικον.. .. ειναι χαρακτηριστικον οτι εις τον καταληκτικον αυτον Μακαρισμον.. ο Κυριος μακαριζει συνολικα ολους οσους περιλαμβανουν ολοι οι προηγουμενοι εννεα Μακαρισμοι.. Βεβαιων αυτους απαντας περι των Ουρανιων βραβειων ατινα μελλουσι αποδοθηναι αυτοις εν τε τω νυν αιωνι και τω μελλοντι.. και εις τελος.. .. καταληγει.. με τους Αγιους Μαρτυρας.. υπονοων οτι οι Αγιοι Μαρτυρες.. διακρινονται παντων των υπολοιπων και κατα την Ταξιν αυτων και κατα τα Ουρανια βραβεια.. .. ειναι χαρακτηριστικο, οτι συμφωνα με το Εκκλησιαστικο Εθος.. μονον εις τους Μαρτυρας συμβαινει.. αυθις αμα τω Μαρτυριω.. να ανακηρυττονται Αγιοι.. μαλιστα δε εις τους αρχαιους χρονους συνεβαινε ωστε εις τον τοπον του Μαρτυριου να ανεγειρουν το λεγομενον Μαρτυριον και το οποιον δεν ητο αλλο απο τον Ιερον Ναον.. την Εκκλησιαν την αφιερωμενη εις τον Μαρτυρα, εντος της οποιας κατεθεταν και το Ιερον αυτου λειψανον.. .. ενω δια παντας τους λοιπους Αγιους, η Εκκλησια, μετα απο χρονους πολλους ανακηρυττει επισημως την Αγιοκαταταξι τους, αφου προηγηθουν σημεια σχετικα αναδεικνυοντα την Αγιοτητα τους, ειτε απο την φανερωση η και ανακομιδη των Λειψανων τους, ειτε απο Θαυματα τα οποια εχουν επιτελεσει και επιτελουν.. με προυποθεση και την μαρτυρια υπερ της Ορθοδοξου αυτων Πιστεως, βιωτης, λογων και τυχον γραπτων κειμενων και τα οποια ως κληρονομιαν μας αφησαν.. .. και ουτω Χαριτι Θεου Αγιου, επιχειρησαμε μιαν ταπεινην προσεγγισιν εις τους Ιερωτατους και Θειωτατους Μακαρισμους.. τους οποιους ο κοσμος σημερον και απαρνειται και απορριπτει.. προσβλεπων μονον εις τα επιγεια τα φθαρτα και επικηρα.. και αδιαφορων και απαξιων.. τα Ουρανια τα Ενδοξα και τα Αιωνια.. .. δια τουτο και ο αιων αυτος ειναι και λεγεται, αιων απατεων.. αιων πλανης και αιων απωλειας.. .. ειθε ο Παναγαθος Θεος.. εφ΄οσον δεν ειμεθα αξιοι των Αγιωτατων Αυτου Μακαρισμων.. να μας χαρισει τουλαχιστον την Μετανοιαν ωστε τουλαχιστον, να μην απωλεσωμεν την ψυχην ημων εις τελος.. ΚΑΙ ΤΩ ΘΕΩ Η ΔΟΞΑ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΑΣ.. ΑΜΗΝ!!! |