+Η ΙΕΡΩΤΑΤΗ ΚΑΙ ΑΓΙΩΤΑΤΗ ΚΛΙΜΑΞ ΤΩΝ ΜΑΚΑΡΙΣΜΩΝ.. ΜΙΑ ΤΑΠΕΙΝΗ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ.. KAI H ΣΥΝΟΛΟΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΟΜΙΛΙΑ!!!

ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ

+Η ΙΕΡΩΤΑΤΗ ΚΑΙ ΑΓΙΩΤΑΤΗ ΚΛΙΜΑΞ ΤΩΝ ΜΑΚΑΡΙΣΜΩΝ.. ΜΙΑ ΤΑΠΕΙΝΗ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ.. KAI H ΣΥΝΟΛΟΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΟΜΙΛΙΑ!!!



                                                ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΙΕΡΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ.. ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ε΄

                                                                                        Α΄ ΜΑΚΑΡΙΣΜΟΣ

στ.3 μακάριοι οἱ πτωχοὶ τῷ πνεύματι, ὅτι αὐτῶν ἐστιν ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν

ακολουθουν τρια χειρογραφα ερμηνευτικα κειμενα επι του Α΄ Μακαρισμου

                                          


πρωτον
δευτερον
τριτον


εις την αποτυπωσιν των ως ανω χειρογραφων εγενοντο τινες βελτιωσεις 

απο το κειμενο της πρωτης χειρογραφου σελιδος 

.. λεγει ο Αποστολος Παυλος οτι ο Κυριος ΄΄Ος εν μορφη Θεου υπαρχων ουχ αρπαγμον ηγησατο το ειναι ισα Θεω΄΄, αρυομενος προφανως απο το ΄΄τι με λεγεις Αγαθον, εις Αγαθος, ο Θεος΄΄ το οποιον ειπεν εις τον πλουσιον νεανιαν της σχετικης Ευαγγελικης περικοπης.. και εδω ακριβως ειναι το κλειδι της εμηνειας και της εννοησης του Α΄Μακαρισμου..

.. Εαν ο Κυριος ομιλησεν ουτω δια τον εαυτον Του, ημεις τα κτισματα, τα πλασματα Του, οι ταλαιπωροι και χοϊκοι και..

απο το κειμενο της δευτερας χειρογραφου σελιδος 

.. θνητοι ανθρωποι, τι πρεπει, τι οφειλωμεν δι΄εαυτους να εννοουμε και να λεγωμεν;

.. ΄΄πρωτη φορα βλεπω το χωμα, να κλεβει αλλο χωμα΄΄.. ειπεν ο Αγιος Σπυριδων, την μονην και μιαν φοραν που τον ειδαν να γελαει!

.. τι ειχεν ιδει;!..

.. ειδε καποιον, ο οποιος εκλεψε.. μια σταμνα!

.. χωμα εκεινος, χοϊκος ανθρωπος.. και χωμα εκλεβε!..

.. το ενα χωμα λοιπον.. εκλεβε.. ενα αλλο χωμα!..

.. χωμα ειμεθα απαντες ενωπιον του Κυριου, κατεναντι και της κτισεως πασης.. ΄΄οτι χους ει και εις χουν απελευσει΄΄ καθως ειπεν ο Κυριος τω Αδαμ κατα την εξοδον απο του Παραδεισου..

.. και επομενως εις τον Α΄Μακαρισμον ο Κυριος δηλωνει ρητα και απεριφραστα οτι ολοι οσοι θα εχουν και..

και απο το κειμενο της τριτης χειρογραφου σελιδος 

.. θα μεινουν εις αυτο το φρονημα και αυτην την επιγνωσιν της πνευματικης τους πτωχειας, ενδειας και ουτιδανοτητος, αυτοι θα αξιωθουν και της Επουρανιου Βασιλειας, διοτι ειναι οι μονοι οι οποιοι εχουν την πρωτευουσα και βασικη προϋποθεση του Σωτηριου.. να αφησουν δηλαδη στην ακρη τον εαυτο τους και το θελημα τους, εναντι του Θειου Θεληματος, εξουδενουμενοι αυτοπροαιρετως εχοντες εαυτους ως.. μηδεν.. και ταυτιζομενοι  πληρως και απολυτως με το θελημα του Θεου.. οτι το θελημα του ανθρωπου απεργαζεται αμαρτια και θανατο, ενω το θελημα του Θεου.. Ζωην Αιωνιον και Βασιλειαν των Ουρανων!!!..

.. Πατερ ημων ο εν τοις Ουρανοις..

.. γενηθητω.. το θελημα Σου.. και

.. ''Πάτερ μου, ει δυνατόν εστί, απελθέτω απεμού το ποτήριον τούτο∙ πλην ουχ ως εγώ θέλω, αλλ' ως συ θέλεις..΄΄

.. αυτος ακριβως ηταν και ο λογος που οι Αγιοι Πατερες, εθεταν τον εαυτο τους υποκατωθεν πασης της κτισεως, ακομη και αυτων των δαιμονων, ωστε να αξιωθουν με αυτον τον τροπον δια της πτωχειας του πνευματος, της ταπεινοφροσυνης και της ταπεινωσεως, να επιτυχουν και διασφαλισουν το βραβειο του Α΄Μακαρισμου και το οποιον ειναι η ανεγκλητος προϋποθεσις δια να επιτυχει κανεις την Βασιλειαν των Ουρανων αλλα και να αποκτησει τα βραβεια των λοιπων Μακαρισμων..

                                     Β΄ ΜΑΚΑΡΙΣΜΟΣ

στ.4 μακάριοι οἱ πενθοῦντες, ὅτι αὐτοὶ παρακληθήσονται

.. οι δαιμονες.. δια στοματος δαιμονιζομενου.. εβριζαν την Παναγιαν Μητερα.. και την ελεγαν.. κλαψιαρα.. επειδη με τα δακρυα τις γονυκλισιες και τις παρακλησεις Της προς τον Υιον και Θεον της και Θεον ημων.. τους απετρεπε απο το ανθρωποκτονο εργο τους..

.. ας ειμεθα και ημεις κλαψιαρηδες.. παρα την Παναγια Μητερα ωστε να μετεχωμε και να προσπιπτωμε στην Θεομητορικη της φιλανθρωπια.. και μαζι με Εκεινην και δι΄Εκεινης να καμπτωμε και ημεις τα σπλαχνα του Μονογενους Αυτης Υιου, επιτυγχανοντες τα προς Σωτηριαν αιτηματα..

.. ας μετεχωμε στον θρηνο του Αδαμ, οταν απεβληθη απο τον Παραδεισο, οταν εγνωσε την γυμνοτητα του, το κρυο, την ζεστη, και το αγονο της γης, οταν με τον ιδρωτα του προσωπου του και τα δακρυα του, ελαβε και εφαγε, τον πρωτο του αρτο.. σπαζοντας το σκληρο σιταρι πανω στην πετρα.. οταν ο υιος του ο Καιν, σκοτωσε τον αδελφο του τον Αβελ..

.. ας μετεχωμε στον θρηνο της Παναγιας Μητερας, οταν σταθηκε στον Γολγοθα, και την ψυχην Αυτης διελευσεν η ρομφαια του Σταυρου του Υιου και Θεου Της..

.. ας θρηνουμε και ας πενθουμε αδιαλειπτα, οτι με τις αμαρτιες μας, τις αχαριστιες μας, τα λαθη και τα παθη μας, επροδωσαμε και σταυρωσαμε τον Θεο.. 

.. με ολους αυτους τους θρηνους και τους κοπετους, θα σταλαξει και μεσα στην δικη μας καρδια, η Θεϊκη παρακληση και παρηγορια.. και αν επιμεινωμε θα κατοικει εκει μονιμα και για παντα.. και ας μην δισταζωμε, αν δεν εχωμε δακρυα, ας δεωμεθα του Θεου, να μας τα χαρισει, αφου και ΄΄πασα δοσις αγαθη και παν δωρημα τελειον ανωθεν εστι καταβαινον εκ του Πατρος των Φωτων΄΄..

                                Γ΄ ΜΑΚΑΡΙΣΜΟΣ

στ.5 μακάριοι οἱ πραεῖς, ὅτι αὐτοὶ κληρονομήσουσι τὴν γῆν

.. μεγα θαυμα ο πραος ανθρωπος.. ο αληθινα Πιστος.. τιποτε δεν ταραττει, την πραοτητα, την μακροθυμια και την υπομονη του, εχει τελεια την εμπιστοσυνη του και την ελπιδα του, προς τον παναγαθο Θεο.. δι΄αυτο και δεν οργιζεται, δεν παραφερεται, δεν αγανακτει..

.. ΄΄επι τινα επιβλεψω΄΄, ειπεν ο Κυριος, ΄΄αλλ΄ η επι τον ταπεινον και ησυχιον και τρεμοντα τους λογους μου΄΄.. , δηλαδη, επι τον ταπεινον και πραον ανθρωπον και εμφορουμενον Θειου Φοβου..

.. και με τι βραβευει ο Θεος, τους πραους;.. τους χαριζει διπλη την κληρονομια του, ως αληθεις αυτου υιους και θυγατερας.. ΄΄δυνατόν εν τη γη έσται το σπέρμα αυτού΄΄.. και ΄΄το σπερμα αυτου εις τον αιωνα μενει΄΄..

.. ο πραος ανθρωπος κληρονομει και τον Ουρανον και την γην.. ενω ο αμετανοητος αμαρτωλος σκολιος και ακαταστατος ανθρωπος, θανατω απολειται..

                                    Δ΄ ΜΑΚΑΡΙΣΜΟΣ
στ.6 μακάριοι οἱ πεινῶντες καὶ διψῶντες τὴν δικαιοσύνην, ὅτι αὐτοὶ χορτασθήσονται

.. μακαριοι οι απαθεις, οι απροσωποληπτοι ανθρωποι, οι οποιοι προαιρουνται την δικαιοσυνην του Θεου, απο την ΄΄δικαιοσυνην΄΄ των ανθρωπων.. οι οποιοι πειθαρχουν Θεω μαλλον η ανθρωποις.. οι οποιοι δεν παραβιαζουν την δικαιοσυνην του Θεου, ουτε ακομη και δια τα προσφιλεστερα αυτων προσωπα και οι οποιοι παραιτουνται απο καθε ιδιωτικο, προσωπικο και ιδιοτελες συμφερον, εναντι της Θειας Δικαιοσυνης.. και διατρεφονται και ζουν απο αυτην.. η Θεια Δικαιοσυνη ειναι συνωνυμη με το Θειο Θελημα, και υπηρετειται απο τους Πνευματικους Νομους.. η Θεια Δικαιοσυνη παραγραφει ολα τα εγκληματα του αμαρτωλου ανθρωπου, αρκει να εχει ειλικρινη και ανυποκριτη την Μετανοια..  η Θεια Δικαιοσυνη καταδικαζει τον ΄΄δικαιο΄΄ ο οποιος διακατεχεται απο πνευμα υπερηφανιας και υποκρισιας.. η Θεια Δικαιοσυνη προσφερει την ιδια ανταμοιβη και στον εργατη της πρωτης αλλα και σε εκεινον της ενδεκατης ωρας.. η Θεια Δικαιοσυνη ανοιγει τον Παραδεισο με εναν ληστη.. και προαγει τις πορνες και τους τελωνες εναντι των φαρισαιων εις την Βασιλειαν του Θεου.. ολοι οσοι λοιπον προαιρουνται, ποθουν και ασπαζονται αυτην την Δικαιοσυνην της Χαριτος και του Ελεους του Θεου και οχι την κοσμικην που ειτε με προσωποληψια η και χρηματισμο, η και ακριβοδικαια αθωωνει η και καταδικαζει, χωρις να λαμβανει υπ΄οψιν της την Μετανοιαν και το Ελεος, αληθως θα εμπλησθουν και θα χορτασθουν απο ολα τα αγαθα του Ουρανου και της γης..

                                   Ε΄ ΜΑΚΑΡΙΣΜΟΣ
στ.7 μακάριοι οἱ ἐλεήμονες, ὅτι αὐτοὶ ἐλεηθήσονται

.. πεμπτος αναβαθμος ή σκαλοπατι.. η ελεημοσυνη.. η ανικητος αρετη η οποια συγχωρει και αποσβενει πληθος ανομιων και αμαρτιων..

.. ω αυτη η ελεημοσυνη.. ο ελεων πτωχον.. δανειζει Θεον!!!..

.. και αφες ημιν τα οφειληματα ημων, ως και ημεις αφιεμεν τοις οφειλεταις ημων..

.. ο Αγιος Ιωαννης ο Ελεημων.. Πατριαρχης Αλεξανδρειας..

.. ο Αγιος Ιωαννης Γ΄ ο Ελεημων (Δουκας Βατατζης)..

.. ιδετε λοιπον οποια μεγαλα αναστηματα, ελαβον το προσωνυμιον Ελεημων, δια την ακραν αυτων φιλανθρωπιαν και ελεημοσυνην..

.. ο Ελεημων ειναι μιμητης του Κυριου, διοτι και χαριζει και παραγραφει και συγχωρει και δεν απελπιζει και συμπαθει και συμπασχει και παρεχει και τροφοδοτει και καλυπτει καθε αναγκη και βοηθα σε καθε προβλημα και καθε δυσκολια.. και ειναι παντοτε εκει αρωγος σε καθε περισταση.. 

.. τους ελεημονας και δη κατα την καρδιαν, ιδιαιτερως και πολυ αγαπα ο Παναγαθος Θεος, δι΄αυτο και Εκεινος, εις πασαν αυτων αναγκην, περιστασιν και θλιψιν, ασμενως τους ελεει και τους παρεχει αφθονοπαροχα ολα τα αγαθα του Ουρανου και της γης.. προπαντων τους συγχωρει πληθος ανομιων και αμαρτιων εναντι της αυτων ελεημοσυνης..

.. ο ελεημων ανθρωπος, ασφαλεστατα αξιουται της Βασιλειας των Ουρανων, και εις αυτην την ζωην και εις την μελλουσαν..

                                   ΣΤ΄ ΜΑΚΑΡΙΣΜΟΣ

στ.8 μακάριοι οἱ καθαροί τῇ καρδίᾳ, ὅτι αὐτοὶ τὸν Θεὸν ὄψονται

.. αναγκαια ολα τα προηγουμενα σκαλοπατια, δια να φθασωμεν και εις αυτο, πανυ δυσκολοτερον των προηγουμενων και δι΄αυτο ολοι οσοι το επιτυγχανουν.. τον Θεον οψονται!!!..

.. καθαρη καρδια.. καρδιαν ΄΄καθαραν κτισον εν εμοι ο Θεος και πνευμα ευθες εγκαινισον εν τοις εγκατοις μου΄΄.. χαρισμα και αυτο Δωρεα του Κυριου, και η οποια εις ολιγους χαριζεται..

.. χαριζεται εις παντας οι οποιοι θα επιτυγχωσιν πρωτον τους πεντε προηγουμενους Μακαρισμους.. οι οποιοι θα ανεβουν τα πεντε προηγουμενα σκαλοπατια.. η αναβαθμους της κλιμακος των Μακαρισμων.. και παλι οχι εις ολους..

.. η καρδια ενος αμαρτωλου ανθρωπου, θελει πολυ μεγαλο και μακροχρονιο αγωνα για να καθαρισει..

.. καθαριζει με την τελειαν και αδιακριτον υπακοην εις Ορθοδοξον διακριτικον Πνευματικον..

.. καθαριζει με την ειλικρινη και ανυποκριτο μετανοια, το ταπεινο και συντετριμμενο φρονημα, τα δακρυα, την ασκηση ολων των προηγουμενων αρετων, την καθαραν εξομολογησιν λογισμων, λογων και πραξεων, την ευποιειαν πασων των αγιωτατων του Θεου εντολων, την αδιαλειπτον προσευχην και μνημην θανατου, Κρισεως και επικειμενης κολασεως..

.. ειναι δε πνευματικως και πρακτικως αδυνατον να καθαρισει η καρδια του ανθρωπου και να παραμεινει καθαρη, χωρις την Θειαν Κοινωνιαν και χωρις περιβαλλον ειρηνης και ησυχιας..

.. οταν ο ανθρωπος επιτυγχει εν αληθεια τουτον τον Θειον αθλον.. τοτε εν αληθεια τον Θεον οψεται..

.. και πως εν αληθεια οψεται τον Θεον;

.. ως πανταχου παροντα και τα παντα πληρουντα

.. ως τον κτισαντα τον Ουρανον και την γην και παντα τα εν αυτοις..

.. ως προνοουντα και διοικουντα και κυβερνωντα επι της κτισεως πασης..

.. ως Θεον Ποιητην Δημιουργον και Προνοητην του παντος..

.. ως νικητην της ζωης και του θανατου

.. εν Πνευματι και Αληθεια..

.. εν Πνευματι Αγαθω..

.. εν Πνευματι Δυναμεως.. και 

.. εν Πνευματι ειρηνης..

και..

.. εν τη Θεια Κοινωνια..

.. οπου βλεπει αυτον τον Θεον τον Θεανθρωπον Κυριον Ιησουν Χριστον, τον αειποτε συν Θεω Πατρι και Θεω Πνευματι Αγιω.. και Πνευματικως και σωματικως.. και Κοινωνει μετ΄αυτου Πνευματικως και σωματικως εν Αληθεια.. 

.. και τοτε.. αφου Χαριτι Θεου Αγιου αποκτησει την Ειρηνην του Θεου.. δηλαδη την κατοικησιν του Θεου εντος του.. κατα την οποιαν η Αγια Τριας ποιει.. μονην παρ΄αυτω.. 

.. φθανει εις τον.. 

                                 Ζ΄ΜΑΚΑΡΙΣΜΟΣ

στ.9 μακάριοι οἱ εἰρηνοποιοί, ὅτι αὐτοὶ υἱοὶ Θεοῦ κληθήσονται

.. οπου πλεον ο ανθρωπος καθισταται κατοικητηριον της Χαριτος του Θεου, ως ζων Ναος του Θεου του Ζωντος.. εμπλεος της Ειρηνης του Θεου και την οποιαν αναπηγαζει και αναμεταδιδει τοις πασι.. τοτε ερχεται εις την καταστασιν των ηγιασμενων.. και την οποιαν ελαχιστοι φθανουσιν εις αυτην την ζωην και δη προς το τελος του επιγειου αυτων βιου.. και καθισταται ειρηνικος, ειρηνοποιος και ειρηνοδοτης..

.. η παραδοσις αναφερει, οτι τον καιρο του Οσιου Σαββα του Ηγιασμενου, εις αποστασιν πεντε χιλιομετρων περιμετρικως απο της Λαυρας, επεκρατει η Ειρηνη του Θεου, αναπηγαζομενη και αναμεταδιδομενη απο τον Οσιο εις ολο εκεινο το περιβαλλον.. παραβολικως παραθετωμεν, οτι λεγουσιν δια τον λεοντα, τον θεωρουμενον βασιλεα του ζωϊκου βασιλειου, οτι οταν βρυχαται, ο βρυχηθμος του φθανει εως και πεντε χιλιομετρα μακραν, δηλων ουτω την παρουσιαν και επικρατειαν αυτου.. 

.. καθως φαινεται.. και ο Οσιος Σαββας ο Ηγιασμενος, ως λεων πνευματικος.. αναλογως.. εν τη Ειρηνη του Θεου.. επεκρατει... 

                              Η΄ ΜΑΚΑΡΙΣΜΟΣ 

στ.10 μακάριοι οἱ δεδιωγμένοι ἕνεκεν δικαιοσύνης, ὅτι αὐτῶν ἐστιν ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν

.. εδω παμε σε αλλες.. δυναμεις.. σε αλλα μετρα..

.. εδω εχωμε ολους οσους υπεστησαν, η και μελλουν να υποστουν διωγμον δια τον Κυριον.. και το οποιον πρακτικως σημαινει να στερηθουν η και να απωλεσουν ορισμενα η και ολα τα αγαπημενα τους προσωπα η και τα επιγεια αγαθα ενεκεν της Θειας Δικαιοσυνης, ως αληθεις Μαθηται του Κυριου..  

                                  Θ΄ ΜΑΚΑΡΙΣΜΟΣ

στ.11 μακάριοί ἐστε ὅταν ὀνειδίσωσιν ὑμᾶς καὶ διώξωσι καὶ εἴπωσι πᾶν πονηρὸν ρῆμα καθ᾿ ὑμῶν ψευδόμενοι ἕνεκεν ἐμοῦ

.. εδω ακομη περισσοτερον εχωμε ολους εκεινους τους Ομολογητας.. οι οποιοι εκτος απο τον διωγμον.. εχουν να υποστουν φραστικες και σωματικες ταπεινωσεις και να κατηγορηθουν με αδικες και ψευδεις κατηγοριες.. δια μονην αιτιαν οτι ειναι Χριστιανοι, απο μισος και φθονο των διωκτων τους προς το Προσωπον του Κυριου Ιησου Χριστου..

                                 Ι΄ ΜΑΚΑΡΙΣΜΟΣ

στ.12 χαίρετε καὶ ἀγαλλιᾶσθε, ὅτι ὁ μισθὸς ὑμῶν πολὺς ἐν τοῖς οὐρανοῖς· οὕτω γὰρ ἐδίωξαν τοὺς προφήτας τοὺς πρὸ ὑμῶν

..εις αυτον τον τελευταιον Μακαρισμον, ο Κυριος εκρυψε, τον Αθλον του Μαρτυριου και ο οποιος ειναι δια τους πολυ ολιγους ή και ελαχιστους..

.. επομενως εδω εις τον Ι΄ Μακαρισμον του Κυριου.. εχωμεν την κορωνιδα των Αγιων.. τους Αγιους Μαρτυρας.. και διοτι.. οι Προφηται τους οποιους ο Κυριος αναφερει, οχι απλως εδιωχθησαν αλλα και οι περισσοτεροι εξ αυτων.. σχεδον ολοι.. εμαρτυρησαν..

.. η κορωνιδα αυτη των Αγιων του Θεου.. οι Αγιοι Μαρτυρες.. εβαδισαν επι των ιχνων των ποδων του Κυριου και διοτι υπεστησαν καθως Εκεινος θανατον επονειδιστον και μαρτυρικον..

.. ειναι χαρακτηριστικον οτι εις τον καταληκτικον αυτον Μακαρισμον.. ο Κυριος μακαριζει συνολικα ολους οσους περιλαμβανουν ολοι οι προηγουμενοι εννεα Μακαρισμοι.. Βεβαιων αυτους απαντας περι των Ουρανιων βραβειων ατινα μελλουσι αποδοθηναι αυτοις εν τε τω νυν αιωνι και τω μελλοντι.. και εις τελος..

.. καταληγει.. με τους Αγιους Μαρτυρας.. υπονοων οτι οι Αγιοι Μαρτυρες.. διακρινονται παντων των υπολοιπων και κατα την Ταξιν αυτων και κατα τα Ουρανια βραβεια..

.. ειναι χαρακτηριστικο, οτι συμφωνα με το Εκκλησιαστικο Εθος.. μονον εις τους Μαρτυρας συμβαινει.. αυθις αμα τω Μαρτυριω.. να ανακηρυττονται Αγιοι.. μαλιστα δε εις τους αρχαιους χρονους συνεβαινε ωστε εις τον τοπον του Μαρτυριου να ανεγειρουν το λεγομενον Μαρτυριον και το οποιον δεν ητο αλλο απο τον Ιερον Ναον.. την Εκκλησιαν την αφιερωμενη εις τον Μαρτυρα, εντος της οποιας κατεθεταν και το Ιερον αυτου λειψανον..

.. ενω δια παντας τους λοιπους Αγιους, η Εκκλησια, μετα απο χρονους πολλους ανακηρυττει επισημως την Αγιοκαταταξι τους, αφου προηγηθουν σημεια σχετικα αναδεικνυοντα την Αγιοτητα τους, ειτε απο την φανερωση η και ανακομιδη των Λειψανων τους, ειτε απο Θαυματα τα οποια εχουν επιτελεσει και επιτελουν.. με προυποθεση και την μαρτυρια υπερ της Ορθοδοξου αυτων Πιστεως, βιωτης, λογων και τυχον γραπτων  κειμενων και τα οποια ως κληρονομιαν μας αφησαν..

.. και ουτω Χαριτι Θεου Αγιου, επιχειρησαμε μιαν ταπεινην προσεγγισιν εις τους Ιερωτατους και Θειωτατους Μακαρισμους.. τους οποιους ο κοσμος σημερον και απαρνειται και απορριπτει.. προσβλεπων μονον εις τα επιγεια τα φθαρτα και επικηρα.. και αδιαφορων και απαξιων.. τα Ουρανια τα Ενδοξα και τα Αιωνια..

.. δια τουτο και ο αιων αυτος ειναι και λεγεται, αιων απατεων.. αιων πλανης και αιων απωλειας..

.. ειθε ο Παναγαθος Θεος.. εφ΄οσον δεν ειμεθα αξιοι των Αγιωτατων Αυτου Μακαρισμων.. να μας χαρισει τουλαχιστον την Μετανοιαν ωστε τουλαχιστον, να μην απωλεσωμεν την ψυχην ημων εις τελος..

             ΚΑΙ ΤΩ ΘΕΩ Η ΔΟΞΑ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΑΣ..                                                   ΑΜΗΝ!!!

ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ






ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΣΥΝΟΛΟΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΟΜΙΛΙΑ..

  ΕΔΩ ΟΜΙΛΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ.. 

  ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.. ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ..

   ΠΛΗΡΕΙ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΕΚΑ ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΙΔΕΙ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΤΟΥ ΔΙΑΘΗΚΗ.. ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΟΥ ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΗΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΝΤΟΛΩΝ.. ΔΙΑ ΝΑ ΖΗ, ΝΑ ΖΗΣΗ ΝΑ ΣΩΘΗ ΚΑΙ ΝΑ ΑΓΙΑΣΗ..

  ΕΔΩ ΚΑΙ ΗΜΕΙΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΥΦΕΣ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΤΟΥ ΘΑΒΩΡ.. ΤΟΝ ΑΚΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΟΜΙΛΕΙ.. ΩΣ ΕΣΧΑΤΟΙ ΠΑΝΤΩΝ ΤΩΝ ΑΚΡΟΟΝΤΩΝ..

  ΕΔΩ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΕΝΑΡΓΕΣΤΑΤΑ.. ΔΙΑΤΙ ΑΠΕΧΩΜΕ ΤΟΣΟ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΙΟ ΘΕΛΗΜΑ.. ΔΙΑΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΟΛΑ ΟΣΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ..

  ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΘΡΕΠΤΗΣ ΤΗΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ..

  ΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ ΛΟΓΟΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ΙΣΧΥΟΥΝ ΠΛΕΙΟΝ ΤΩΝ ΛΟΓΩΝ ΑΥΤΩΝ ΤΟΥ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΥΡΙΟΥ;.. 

  ΠΟΛΛΟΙ ΕΚΔΑΠΑΝΟΥΜΕ ΣΥΝΘΛΙΒΟΥΜΕ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΑΣ ΤΗΝ ΖΩΗ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΑΘΛΙΟΤΗΤΑ ΜΑΤΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΝΟΗΣΙΑ.. ΑΚΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΤΑΛΑΙΠΩΡΟ, ΑΠΑΤΕΩΝΑ, ΑΓΥΡΤΗ ΚΑΙ ΨΕΥΤΗ ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΔΗΜΑΓΩΓΟ ΚΑΙ ΛΑΟΠΛΑΝΟ.. ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΝΤΕΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΟΥΣ.. 

  ΚΑΙ ΤΟΝ ΘΕΟ ΠΟΥ ΕΚΤΙΣΕ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΗ.. ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΤΟΝ ΑΚΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΒΛΑΣΦΗΜΟΥΜΕ.. ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΕΚΣΤΟΜΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΛΑΣΦΗΜΙΕΣ.. ΄΄Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟΣ΄΄.. ΄΄ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΙΣ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ΄΄.. 

  
              Ο                     Χ                     Ι


   ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙ ΑΔΙΚΟΙ.. ΕΓΩ.. ΕΣΥ.. Ο ΚΑΘ΄ΕΝΑΣ.. 

  ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙ ΑΔΙΚΟΙ.. ΔΙ΄ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΟΛΑ ΟΣΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ.. ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΟΣ.. ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ..

  ΝΑΙ!.. ΒΛΕΠΩ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.. ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΤΟ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ.. ΣΕ ΜΕΝΑ.. ΔΕΝ ΣΤΑΘΗΚΑ ΠΟΤΕ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΑΘΡΕΠΤΗ ΤΗΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΟΜΙΛΙΑΣ.. ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΒΑΛΑ ΣΤΟ ΝΟΥ ΜΟΥ ΟΤΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΟΣ.. ΚΑΙ ΟΤΙ ΟΤΑΝ ΟΜΙΛΕΙ Ο ΘΕΟΣ.. ΟΦΕΙΛΩ ΝΑ ΠΡΟΣΗΛΩΘΩ ΕΙΣ ΤΟΝ ΛΟΓΟΝ ΤΟΥ ΚΑΘΩΣ ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΡΟΣΗΛΩΘΗΚΕ ΣΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΟΥ ΑΜΑΡΤΙΕΣ.. ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ.. ΑΠΟ ΦΙΛΟΤΙΜΟ.. (ΠΟΙΟΣ ΤΟ ΕΧΑΣΕ.. ) ΑΝ ΟΧΙ ΑΠΟ ΦΟΒΟ ΚΑΙ ΤΡΟΜΟ.. (ΚΑΘΩΣ ΠΑΡΗΓΓΕΙΛΕ Ο ΑΓΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ.. ).. ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΩΣ ΘΕΟΝ  ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΘΕΟΝ!!!.. 

  ΠΟΣΟΙ ΜΕ ΑΝΑΓΚΑΣΑΝ.. ΜΕ ΕΚΒΙΑΣΑΝ.. ΚΑΙ ΜΕ ΑΠΕΙΛΗΣΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΚΟΥΣΩ.. ΠΟΣΟΙ ΜΕ ΠΕΙΘΑΝΑΓΚΑΣΑΝ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΣΑΝ ΚΑΙ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΠΑΙΤΟΥΣΑΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΖΑΝ..

  ΚΑΙ ΕΡΧΕΤΑΙ ΕΚΕΙΝΟΣ Ο ΕΝΑΣ.. Ο ΜΕΓΑΣ.. Ο ΜΟΝΟΣ.. ΕΝ ΣΧΗΜΑΤΙ ΤΑΠΕΙΝΩ.. ΧΑΡΙΖΟΝΤΑΣ ΜΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΜΟΥΣ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΑΠΕΙΛΕΣ.. ΚΑΙ ΒΡΑΒΕΙΑ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΥΒΡΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΚΟΠΟΙΕΙΑ..

  ΚΑΙ ΕΓΩ Ο ΑΝΑΙΣΘΗΤΟΣ.. ΤΟΝ ΑΓΝΟΩ.. ΤΟΝ ΛΟΙΔΟΡΩ.. ΤΟΝ ΒΛΑΣΦΗΜΩ.. ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΩΝΩ..

  ΠΟΙΟ ΑΛΛΟ ΙΕΡΟ ΚΕΙΜΕΝΟ.. Ή ΕΝ ΓΕΝΕΙ ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΛΗΘΙΝΟ ΑΣΦΑΛΕΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΣΩΤΗΡΙΟ ΑΠΟ ΑΥΤΟ...

  ΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΟΜΙΛΗΣΕ ΠΟΤΕ Η ΟΜΙΛΕΙ ΣΑΝ ΤΟΝ ΘΕΟ.. ΟΠΟΥ ΕΙΜΕΘΑ ΟΛΟΙ ΚΡΕΜΜΑΝΟΙ ΩΣ ΑΝΟΗΤΟΙ ΕΠΙ ΧΕΙΛΕΩΝ ΕΤΕΡΩΝ ΑΝΟΗΤΩΝ..

  ΠΟΣΟΙ ΕΞ ΗΜΩΝ ΕΧΩΜΕ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΑ ΩΣ ΑΝΩ;

  ΕΔΩ ΟΜΙΛΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ!!!..

  ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ Η ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΝ ΑΚΟΥΕΙ;;;

  ΚΑΚΟ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ!!!

  ΔΙΟΤΙ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΚΡΙΣΕΩΣ.. ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΧΗΓΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΤΟΥΣ.. ΘΑ ΣΥΡΘΟΥΝ ΔΕΣΜΙΟΙ.. ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟΥ..

  ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΙΣΧΥΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΡΑΤΑΙΟΣ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΗΣ..

  ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΘΕΟΣ!!!

  ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΝΙΚΩΝ!!!..

  ..ΕΞΥΠΝΟΙ ΚΑΙ ΣΟΒΑΡΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΚΑΙ ΣΟΦΟΙ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΟΙ.. ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΕΚΕΙΝΗ ΘΑ ΑΠΟΔΕΙΧΘΟΥΝ ΜΟΝΟΝ ΟΣΟΙ ΣΥΝΤΑΧΘΗΚΑΝ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΑΖΙ ΤΟΥ, ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΗΡΗ ΚΑΙ ΠΑΡΕΡΧΟΜΕΝΗ ΕΠΙΓΕΙΑ ΑΠΑΤΗΛΗ ΚΑΙ ΑΠΩΛΟΥΜΕΝΗ ΖΩΗ..

  ΕΝΩ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΝΔΟΞΟΙ ΙΣΧΥΡΟΙ ΚΑΙ ΔΥΝΑΣΤΕΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΓΗΣ.. ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΙ ΨΥΧΟΠΑΘΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΚΟΠΟΙΟΙ.. ΛΑΤΡΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΙ ΠΟΥ ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΠΥΡΗΝΙΚΑ ΤΟΥΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΚΑΙ ΣΥΝΘΛΙΒΟΥΝ ΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ.. ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ.. ΓΙΑ ΤΑ ΛΙΓΑ ΑΡΓΥΡΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΧΑΡΙΖΟΥΝ.. ΠΩΛΟΥΝΤΕΣ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ.. ΑΚΑΤΑΔΙΩΚΤΟΙ ΚΑΙ ΑΣΥΛΟΙ ΚΑΙ ΑΣΥΛΗΠΤΟΙ.. ΚΑΙ ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΙ..  
  
  ΔΕΣΜΙΟΙ ΘΑ ΚΑΤΑΝΤΗΣΟΥΝ ΑΝΕΠΙΣΤΡΟΦΟΙ ΣΤΑ ΠΕΤΑΥΡΑ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ..

  Η ΔΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΤΟΥΣ ΑΝΟΗΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΥΝ ΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥΣ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ.. ΛΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΖΗΣΟΥΝ ΑΙΩΝΙΑ, ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΓΗ!!!

  ΑΣ ΧΑΡΙΖΕΙ ΛΟΙΠΟΝ Ο ΘΕΟΣ Ο ΑΓΑΘΟΣ ΚΑΙ ΣΕ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΕΜΑΣ.. 
ΤΗΝ ΜΑΚΑΡΙΑ.. ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΩΛΕΣΩΜΕ ΑΠΟ ΕΔΩ ΑΛΛΑ ΠΡΟ ΠΑΝΤΩΝ.. ΕΚΕΙ.. ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ ΚΑΙ ΑΘΑΝΑΤΗ ΨΥΧΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΥΡΑΝΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑ!!!..  ΑΜΗΝ!!!




                                                                ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΙΕΡΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ
                                        ΣΥΝΟΛΟΣ Η ΕΠΙ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΟΜΙΛΙΑ.. ΚΕΦΑΛΑΙΑ.. Ε΄ ΣΤ΄ ΚΑΙ Ζ΄

Ε´\ΙΔΩΝ δὲ τοὺς ὄχλους ἀνέβη εἰς τὸ ὄρος, καὶ καθίσαντος αὐτοῦ προσῆλθον αὐτῷ οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ, 2 καὶ ἀνοίξας τὸ στόμα αὐτοῦ ἐδίδασκεν αὐτοὺς λέγων·
3 μακάριοι οἱ πτωχοὶ τῷ πνεύματι, ὅτι αὐτῶν ἐστιν ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν. 



4 μακάριοι οἱ πενθοῦντες, ὅτι αὐτοὶ παρακληθήσονται.
5 μακάριοι οἱ πραεῖς, ὅτι αὐτοὶ κληρονομήσουσι τὴν γῆν.
6 μακάριοι οἱ πεινῶντες καὶ διψῶντες τὴν δικαιοσύνην, ὅτι αὐτοὶ χορτασθήσονται.
7 μακάριοι οἱ ἐλεήμονες, ὅτι αὐτοὶ ἐλεηθήσονται.
8 μακάριοι οἱ καθαροί τῇ καρδίᾳ, ὅτι αὐτοὶ τὸν Θεὸν ὄψονται.
9 μακάριοι οἱ εἰρηνοποιοί, ὅτι αὐτοὶ υἱοὶ Θεοῦ κληθήσονται.
10 μακάριοι οἱ δεδιωγμένοι ἕνεκεν δικαιοσύνης, ὅτι αὐτῶν ἐστιν ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν.
11 μακάριοί ἐστε ὅταν ὀνειδίσωσιν ὑμᾶς καὶ διώξωσι καὶ εἴπωσι πᾶν πονηρὸν ρῆμα καθ᾿ ὑμῶν ψευδόμενοι ἕνεκεν ἐμοῦ.
12 χαίρετε καὶ ἀγαλλιᾶσθε, ὅτι ὁ μισθὸς ὑμῶν πολὺς ἐν τοῖς οὐρανοῖς· οὕτω γὰρ ἐδίωξαν τοὺς προφήτας τοὺς πρὸ ὑμῶν.

Διδάγματα ἀπὸ τὸ ἁλάτι καὶ τὸ λυχνάρι

13 ῾Υμεῖς ἐστε τὸ ἅλας τῆς γῆς· ἐὰν δὲ τὸ ἅλας μωρανθῇ, ἐν τίνι ἁλισθήσεται; εἰς οὐδὲν ἰσχύει ἔτι εἰ μὴ βληθῆναι ἔξω καὶ καταπατεῖσθαι ὑπὸ τῶν ἀνθρώπων. 14 ῾Υμεῖς ἐστε τὸ φῶς τοῦ κόσμου. οὐ δύναται πόλις κρυβῆναι ἐπάνω ὄρους κειμένη· 15 οὐδὲ καίουσι λύχνον καὶ τιθέασι αὐτὸν ὑπὸ τὸν μόδιον, ἀλλ᾿ ἐπὶ τὴν λυχνίαν, καὶ λάμπει πᾶσι τοῖς ἐν τῇ οἰκίᾳ. 16 οὕτω λαμψάτω τὸ φῶς ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὅπως ἴδωσιν ὑμῶν τὰ καλὰ ἔργα καὶ δοξάσωσι τὸν πατέρα ὑμῶν τὸν ἐν τοῖς οὐρανοῖς.

῾Ο παλαιὸς νόμος καὶ ὁ νόμος τοῦ ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ

17 Μὴ νομίσητε ὅτι ἦλθον καταλῦσαι τὸν νόμον ἢ τοὺς προφήτας· οὐκ ἦλθον καταλῦσαι, ἀλλὰ πληρῶσαι. 18 ἀμὴν γὰρ λέγω ὑμῖν, ἕως ἂν παρέλθῃ ὁ οὐρανὸς καὶ ἡ γῆ, ἰῶτα ἓν ἢ μία κεραία οὐ μὴ παρέλθῃ ἀπὸ τοῦ νόμου ἕως ἂν πάντα γένηται. 19 ὃς ἐὰν οὖν λύσῃ μίαν τῶν ἐντολῶν τούτων τῶν ἐλαχίστων καὶ διδάξῃ οὕτω τοὺς ἀνθρώπους, ἐλάχιστος κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν· ὃς δ᾿ ἂν ποιήσῃ καὶ διδάξῃ, οὗτος μέγας κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν. 20 λέγω γὰρ ὑμῖν ὅτι ἐὰν μὴ περισσεύσῃ ἡ δικαιοσύνη ὑμῶν πλεῖον τῶν γραμματέων καὶ Φαρισαίων, οὐ μὴ εἰσέλθητε εἰς τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν.

᾿Οργὴ καὶ φόνος

21 ᾿Ηκούσατε ὅτι ἐρρέθη τοῖς ἀρχαίοις, οὐ φονεύσεις· ὃς δ᾿ ἂν φονεύσῃ, ἔνοχος ἔσται τῇ κρίσει. 22 ᾿Εγὼ δὲ λέγω ὑμῖν ὅτι πᾶς ὁ ὀργιζόμενος τῷ ἀδελφῷ αὐτοῦ εἰκῆ ἔνοχος ἔσται τῇ κρίσει· ὃς δ᾿ ἂν εἴπῃ τῷ ἀδελφῷ αὐτοῦ ρακά, ἔνοχος ἔσται τῷ συνεδρίῳ· ὃς δ᾿ ἂν εἴπῃ μωρέ, ἔνοχος ἔσται εἰς τὴν γέενναν τοῦ πυρός. 23 ᾿Εὰν οὖν προσφέρῃς τὸ δῶρόν σου ἐπὶ τὸ θυσιαστήριον κἀκεῖ μνησθῇς ὅτι ὁ ἀδελφός σου ἔχει τι κατὰ σοῦ, 24 ἄφες ἐκεῖ τὸ δῶρόν σου ἔμπροσθεν τοῦ θυσιαστηρίου, καὶ ὕπαγε πρῶτον διαλλάγηθι τῷ ἀδελφῷ σου, καὶ τότε ἐλθὼν πρόσφερε τὸ δῶρόν σου. 25 ῎Ισθι εὐνοῶν τῷ ἀντιδίκῳ σου ταχὺ ἕως ὅτου εἶ ἐν τῇ ὁδῷ μετ᾿ αὐτοῦ, μήποτέ σε παραδῷ ὁ ἀντίδικος τῷ κριτῇ καὶ ὁ κριτής σε παραδῷ τῷ ὑπηρέτῃ, καὶ εἰς φυλακὴν βληθήσῃ·
26 ἀμὴν λέγω σοι, οὐ μὴ ἐξέλθῃς ἐκεῖθεν ἕως οὗ ἀποδῷς τὸν ἔσχατον κοδράντην.

Μοιχεία

27 ᾿Ηκούσατε ὅτι ἐρρέθη τοῖς ἀρχαίοις, οὐ μοιχεύσεις. 28 ᾿Εγὼ δὲ λέγω ὑμῖν ὅτι πᾶς ὁ βλέπων γυναῖκα πρὸς τὸ ἐπιθυμῆσαι αὐτὴν ἤδη ἐμοίχευσεν αὐτὴν ἐν τῇ καρδίᾳ αὐτοῦ. 29 εἰ δὲ ὁ ὀφθαλμός σου ὁ δεξιὸς σκανδαλίζει σε, ἔξελε αὐτὸν καὶ βάλε ἀπὸ σοῦ· συμφέρει γάρ σοι ἵνα ἀπόληται ἓν τῶν μελῶν σου καὶ μὴ ὅλον τὸ σῶμά σου βληθῇ εἰς γέενναν. 30 καὶ εἰ ἡ δεξιά σου χεὶρ σκανδαλίζει σε, ἔκκοψον αὐτὴν καὶ βάλε ἀπὸ σοῦ· συμφέρει γάρ σοι ἵνα ἀπόληται ἓν τῶν μελῶν σου καὶ μὴ ὅλον τὸ σῶμά σου βληθῇ εἰς γέενναν. 31 ᾿Ερρέθη δέ· ὃς ἂν ἀπολύσῃ τὴν γυναῖκα αὐτοῦ, δότω αὐτῇ ἀποστάσιον. 32 ᾿Εγὼ δὲ λέγω ὑμῖν ὅτι ὃς ἂν ἀπολύσῃ τὴν γυναῖκα αὐτοῦ παρεκτὸς λόγου πορνείας, ποιεῖ αὐτὴν μοιχᾶσθαι, καὶ ὃς ἐὰν ἀπολελυμένην γαμήσῃ, μοιχᾶται.

῞Ορκος καὶ φιλαλήθεια

33 Πάλιν ἠκούσατε ὅτι ἐρρέθη τοῖς ἀρχαίοις, οὐκ ἐπιορκήσεις, ἀποδώσεις δὲ τῷ Κυρίῳ τοὺς ὅρκους σου. 34 ᾿Εγὼ δὲ λέγω ὑμῖν μὴ ὀμόσαι ὅλως· μήτε ἐν τῷ οὐρανῷ, ὅτι θρόνος ἐστὶ τοῦ Θεοῦ· 35 μήτε ἐν τῇ γῇ, ὅτι ὑποπόδιόν ἐστι τῶν ποδῶν αὐτοῦ· μήτε εἰς ῾Ιεροσόλυμα, ὅτι πόλις ἐστὶ τοῦ μεγάλου βασιλέως· 36 μήτε ἐν τῇ κεφαλῇ σου ὀμόσῃς, ὅτι οὐ δύνασαι μίαν τρίχα λευκὴν ἢ μέλαιναν ποιῆσαι. 37 ἔστω δὲ ὁ λόγος ὑμῶν ναὶ ναί, οὒ οὔ· τὸ δὲ περισσὸν τούτων ἐκ τοῦ πονηροῦ ἐστιν.

᾿Εκδίκησις

38 ᾿Ηκούσατε ὅτι ἐρρέθη, ὀφθαλμὸν ἀντὶ ὀφθαλμοῦ καὶ ὀδόντα ἀντὶ ὀδόντος· 39 ᾿Εγὼ δὲ λέγω ὑμῖν μὴ ἀντιστῆναι τῷ πονηρῷ· ἀλλ᾿ ὅστις σε ραπίσει ἐπὶ τὴν δεξιὰν σιαγόνα, στρέψον αὐτῷ καὶ τὴν ἄλλην· 40 καὶ τῷ θέλοντί σοι κριθῆναι καὶ τὸν χιτῶνά σου λαβεῖν, ἄφες αὐτῷ καὶ τὸ ἱμάτιον· 41 καὶ ὅστις σε ἀγγαρεύσει μίλιον ἕν, ὕπαγε μετ᾿ αὐτοῦ δύο· 42 τῷ αἰτοῦντί σε δίδου καὶ τὸν θέλοντα ἀπὸ σοῦ δανείσασθαι μὴ ἀποστραφῇς.

῾Η ἀγάπη καὶ ὁ τέλειος χαρακτὴρ

43 ᾿Ηκούσατε ὅτι ἐρρέθη, ἀγαπήσεις τὸν πλησίον σου καὶ μισήσεις τὸν ἐχθρόν σου. 44 ᾿Εγὼ δὲ λέγω ὑμῖν, ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθροὺς ὑμῶν, εὐλογεῖτε τοὺς καταρωμένους ὑμᾶς, καλῶς ποιεῖτε τοῖς μισοῦσιν ὑμᾶς καὶ προσεύχεσθε ὑπὲρ τῶν ἐπηρεαζόντων ὑμᾶς καὶ διωκόντων ὑμᾶς. 45 ὅπως γένησθε υἱοὶ τοῦ πατρὸς ὑμῶν τοῦ ἐν οὐρανοῖς, ὅτι τὸν ἥλιον αὐτοῦ ἀνατέλλει ἐπὶ πονηροὺς καὶ ἀγαθοὺς καὶ βρέχει ἐπὶ δικαίους καὶ ἀδίκους. 46 ἐὰν γὰρ ἀγαπήσητε τοὺς ἀγαπῶντας ὑμᾶς, τίνα μισθὸν ἔχετε; οὐχὶ καὶ οἱ τελῶναι τὸ αὐτὸ ποιοῦσι; 47 καὶ ἐὰν ἀσπάσησθε τοὺς φίλους ὑμῶν μόνον, τί περισσὸν ποιεῖτε; οὐχὶ καὶ οἱ τελῶναι οὕτω ποιοῦσιν; 48 ῎Εσεσθε οὖν ὑμεῖς τέλειοι, ὥσπερ ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς τέλειός ἐστιν.


ΣΤ´\ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ τὴν ἐλεημοσύνην ὑμῶν μὴ ποιεῖν ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων πρὸς τὸ θεαθῆναι αὐτοῖς· εἰ δὲ μήγε, μισθὸν οὐκ ἔχετε παρὰ τῷ πατρὶ ὑμῶν τῷ ἐν τοῖς οὐρανοῖς. 2 ῞Οταν οὖν ποιῇς ἐλεημοσύνην, μὴ σαλπίσῃς ἔμπροσθέν σου, ὥσπερ οἱ ὑποκριταὶ ποιοῦσιν ἐν ταῖς συναγωγαῖς καὶ ἐν ταῖς ρύμαις, ὅπως δοξασθῶσιν ὑπὸ τῶν ἀνθρώπων· ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἀπέχουσι τὸν μισθὸν αὐτῶν. 3 σοῦ δὲ ποιοῦντος ἐλεημοσύνην μὴ γνώτω ἡ ἀριστερά σου τί ποιεῖ ἡ δεξιά σου, 4 ὅπως ᾖ σου ἡ ἐλεημοσύνη ἐν τῷ κρυπτῷ, καὶ ὁ πατήρ σου ὁ βλέπων ἐν τῷ κρυπτῷ ἀποδώσει σοι ἐν τῷ φανερῷ.

Προσευχὴ εἰς τὰ κρυφὰ

5 Καὶ ὅταν προσεύχῃ, οὐκ ἔσῃ ὥσπερ οἱ ὑποκριταί, ὅτι φιλοῦσιν ἐν ταῖς συναγωγαῖς καὶ ἐν ταῖς γωνίαις τῶν πλατειῶν ἑστῶτες προσεύχεσθαι, ὅπως ἂν φανῶσι τοῖς ἀνθρώποις· ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι ἀπέχουσι τὸν μισθὸν αὐτῶν. 6 σὺ δὲ ὅταν προσεύχῃ, εἴσελθε εἰς τὸν ταμιεῖόν σου, καὶ κλείσας τὴν θύραν σου πρόσευξαι τῷ πατρί σου τῷ ἐν τῷ κρυπτῷ, καὶ ὁ πατήρ σου ὁ βλέπων ἐν τῷ κρυπτῷ ἀποδώσει σοι ἐν τῷ φανερῷ.
7 Προσευχόμενοι δὲ μὴ βαττολογήσητε ὥσπερ οἱ ἐθνικοί· δοκοῦσι γὰρ ὅτι ἐν τῇ πολυλογίᾳ αὐτῶν εἰσακουσθήσονται. 8 μὴ οὖν ὁμοιωθῆτε αὐτοῖς· οἶδε γὰρ ὁ πατὴρ ὑμῶν ὧν χρείαν ἔχετε πρὸ τοῦ ὑμᾶς αἰτῆσαι αὐτόν.

῾Η Κυριακὴ προσευχὴ

9 Οὕτως οὖν προσεύχεσθε ὑμεῖς·
Πάτερ ἡμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς·
ἁγιασθήτω τὸ ὄνομά σου·
10 ἐλθέτω ἡ βασιλεία σου·
γενηθήτω τὸ θέλημά σου, ὡς ἐν οὐρανῷ, καὶ ἐπὶ τῆς γῆς·
11 τὸν ἄρτον ἡμῶν τὸν ἐπιούσιον δὸς ἡμῖν σήμερον·
12 καὶ ἄφες ἡμῖν τὰ ὀφειλήματα ἡμῶν, ὡς καὶ ἡμεῖς ἀφίεμεν τοῖς ὀφειλέταις ἡμῶν·
13 καὶ μὴ εἰσενέγκῃς ἡμᾶς εἰς πειρασμόν, ἀλλὰ ρῦσαι ἡμᾶς ἀπὸ τοῦ πονηροῦ.
ὅτι σοῦ ἐστιν ἡ βασιλεία καὶ ἡ δύναμις καὶ ἡ δόξα εἰς τοὺς αἰῶνας· ἀμήν.

᾿Ανθρώπινη καὶ θεϊκὴ συγγνώμη

14 ᾿Εὰν γὰρ ἀφῆτε τοῖς ἀνθρώποις τὰ παραπτώματα αὐτῶν, ἀφήσει καὶ ὑμῖν ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ οὐράνιος· 15 ἐὰν δὲ μὴ ἀφῆτε τοῖς ἀνθρώποις τὰ παραπτώματα αὐτῶν, οὐδὲ ὁ πατὴρ ὑμῶν ἀφήσει τὰ παραπτώματα ὑμῶν.

῾Η νηστεία

16 ῞Οταν δὲ νηστεύητε, μὴ γίνεσθε ὥσπερ οἱ ὑποκριταὶ σκυθρωποί· ἀφανίζουσι γὰρ τὰ πρόσωπα αὐτῶν ὅπως φανῶσι τοῖς ἀνθρώποις νηστεύοντες· ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι ἀπέχουσι τὸν μισθὸν αὐτῶν. 17 σὺ δὲ νηστεύων ἄλειψαί σου τὴν κεφαλὴν καὶ τὸ πρόσωπόν σου νίψαι, 18 ὅπως μὴ φανῇς τοῖς ἀνθρώποις νηστεύων, ἀλλὰ τῷ πατρί σου τῷ ἐν τῷ κρυπτῷ, καὶ ὁ πατήρ σου ὁ βλέπων ἐν τῷ κρυπτῷ ἀποδώσει σοι ἐν τῷ φανερῷ.

῾Ο ἀληθινὸς θησαυρὸς

19 Μὴ θησαυρίζετε ὑμῖν θησαυροὺς ἐπὶ τῆς γῆς, ὅπου σὴς καὶ βρῶσις ἀφανίζει, καὶ ὅπου κλέπται διορύσσουσι καὶ κλέπτουσι· 20 θησαυρίζετε δὲ ὑμῖν θησαυροὺς ἐν οὐρανῷ, ὅπου οὔτε σὴς οὔτε βρῶσις ἀφανίζει, καὶ ὅπου κλέπται οὐ διορύσσουσιν οὐδὲ κλέπτουσιν· 21 ὅπου γάρ ἐστιν ὁ θησαυρὸς ὑμῶν, ἐκεῖ ἔσται καὶ ἡ καρδία ὑμῶν.

Φῶς καὶ σκοτάδι

22 ῾Ο λύχνος τοῦ σώματός ἐστιν ὁ ὀφθαλμός· ἐὰν οὖν ὁ ὀφθαλμός σου ἁπλοῦς ᾖ, ὅλον τὸ σῶμά σου φωτεινόν ἔσται· 23 ἐὰν δὲ ὁ ὀφθαλμός σου πονηρὸς ᾖ, ὅλον τὸ σῶμά σου σκοτεινὸν ἔσται. εἰ οὖν τὸ φῶς τὸ ἐν σοὶ σκότος ἐστί, τὸ σκότος πόσον; 24 Οὐδεὶς δύναται δυσὶ κυρίοις δουλεύειν· ἢ γὰρ τὸν ἕνα μισήσει καὶ τὸν ἕτερον ἀγαπήσει, ἢ ἑνὸς ἀνθέξεται καὶ τοῦ ἑτέρου καταφρονήσει. οὐ δύνασθε Θεῷ δουλεύειν καὶ μαμωνᾷ.

Μέριμνα καὶ ἐμπιστοσύνη εἰς τὸν Θεὸν

25 Διὰ τοῦτο λέγω ὑμῖν, μὴ μεριμνᾶτε τῇ ψυχῇ ὑμῶν τί φάγητε καὶ τί πίητε, μηδὲ τῷ σώματι ὑμῶν τί ἐνδύσησθε· οὐχὶ ἡ ψυχὴ πλεῖόν ἐστι τῆς τροφῆς καὶ τὸ σῶμα τοῦ ἐνδύματος; 26 ἐμβλέψατε εἰς τὰ πετεινὰ τοῦ οὐρανοῦ, ὅτι οὐ σπείρουσιν οὐδὲ θερίζουσιν οὐδὲ συνάγουσιν εἰς ἀποθήκας, καὶ ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ οὐράνιος τρέφει αὐτά· οὐχ ὑμεῖς μᾶλλον διαφέρετε αὐτῶν; 27 τίς δὲ ἐξ ὑμῶν μεριμνῶν δύναται προσθεῖναι ἐπὶ τὴν ἡλικίαν αὐτοῦ πῆχυν ἕνα;
28 καὶ περὶ ἐνδύματος τί μεριμνᾶτε; καταμάθετε τὰ κρίνα τοῦ ἀγροῦ πῶς αὐξάνει· οὐ κοπιᾷ οὐδὲ νήθει· 29 λέγω δὲ ὑμῖν ὅτι οὐδὲ Σολομὼν ἐν πάσῃ τῇ δόξῃ αὐτοῦ περιεβάλετο ὡς ἓν τούτων. 30 Εἰ δὲ τὸν χόρτον τοῦ ἀγροῦ, σήμερον ὄντα καὶ αὔριον εἰς κλίβανον βαλλόμενον, ὁ Θεὸς οὕτως ἀμφιέννυσιν, οὐ πολλῷ μᾶλλον ὑμᾶς, ὀλιγόπιστοι;
31 μὴ οὖν μεριμνήσητε λέγοντες, τί φάγωμεν ἢ τί πίωμεν ἢ τί περιβαλώμεθα; 32 πάντα γὰρ ταῦτα τὰ ἔθνη ἐπιζητεῖ· οἶδε γὰρ ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ οὐράνιος ὅτι χρῄζετε τούτων ἁπάντων. 33 ζητεῖτε δὲ πρῶτον τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ καὶ τὴν δικαιοσύνην αὐτοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν. 34 Μὴ οὖν μεριμνήσητε εἰς τὴν αὔριον· ἡ γὰρ αὔριον μεριμνήσει τὰ ἑαυτῆς· ἀρκετὸν τῇ ἡμέρᾳ ἡ κακία αὐτῆς.



Ζ´\ΜΗ κρίνετε, ἵνα μὴ κριθῆτε· 2 ἐν ᾧ γὰρ κρίματι κρίνετε κριθήσεσθε, καὶ ἐν ᾧ μέτρῳ μετρεῖτε μετρηθήσεται ὑμῖν.
3 τί δὲ βλέπεις τὸ κάρφος τὸ ἐν τῷ ὀφθαλμῷ τοῦ ἀδελφοῦ σου, τὴν δὲ ἐν τῷ σῷ ὀφθαλμῷ δοκὸν οὐ κατανοεῖς; 4 ἢ πῶς ἐρεῖς τῷ ἀδελφῷ σου, ἄφες ἐκβάλω τὸ κάρφος ἀπὸ τοῦ ὀφθαλμοῦ σου, καὶ ἰδοὺ ἡ δοκὸς ἐν τῷ ὀφθαλμῷ σου; 5 ὑποκριτά, ἔκβαλε πρῶτον τὴν δοκὸν ἐκ τοῦ ὀφθαλμοῦ σου, καὶ τότε διαβλέψεις ἐκβαλεῖν τὸ κάρφος ἐκ τοῦ ὀφθαλμοῦ τοῦ ἀδελφοῦ σου. 6 Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσὶ μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν καὶ στραφέντες ρήξωσιν ὑμᾶς.

Παρότρυνσις πρὸς προσευχὴν

7 Αἰτεῖτε, καὶ δοθήσεται ὑμῖν, ζητεῖτε, καὶ εὑρήσετε, κρούετε, καὶ ἀνοιγήσεται ὑμῖν· 8 πᾶς γὰρ ὁ αἰτῶν λαμβάνει καὶ ὁ ζητῶν εὑρίσκει καὶ τῷ κρούοντι ἀνοιγήσεται. 9 ἢ τίς ἐστιν ἐξ ὑμῶν ἄνθρωπος, ὃν ἐὰν αἰτήσῃ ὁ υἱὸς αὐτοῦ ἄρτον, μὴ λίθον ἐπιδώσει αὐτῷ; 10 καὶ ἐὰν ἰχθὺν αἰτήσῃ, μὴ ὄφιν ἐπιδώσει αὐτῷ; 11 εἰ οὗν ὑμεῖς, πονηροὶ ὄντες, οἴδατε δόματα ἀγαθὰ διδόναι τοῖς τέκνοις ὑμῶν, πόσῳ μᾶλλον ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς δώσει ἀγαθὰ τοῖς αἰτοῦσιν αὐτόν;

῾Ο χρυσὸς κανὼν

12 Πάντα οὖν ὅσα ἂν θέλητε ἵνα ποιῶσιν ὑμῖν οἱ ἄνθρωποι, οὕτω καὶ ὑμεῖς ποιεῖτε αὐτοῖς· οὗτος γάρ ἐστιν ὁ νόμος καὶ οἱ προφῆται.

Οἱ δύο δρόμοι

13 Εἰσέλθετε διὰ τῆς στενῆς πύλης· ὅτι πλατεῖα ἡ πύλη καὶ εὐρύχωρος ἡ ὁδὸς ἡ ἀπάγουσα εἰς τὴν ἀπώλειαν, καὶ πολλοί εἰσιν οἱ εἰσερχόμενοι δι᾿ αὐτῆς. 14 τί στενὴ ἡ πύλη καὶ τεθλιμμένη ἡ ὁδὸς ἡ ἀπάγουσα εἰς τὴν ζωήν, καὶ ὀλίγοι εἰσὶν οἱ εὑρίσκοντες αὐτήν!

Τὸ γνήσιο καὶ τὸ ψεύτικο

15 Προσέχετε δὲ ἀπὸ τῶν ψευδοπροφητῶν, οἵτινες ἔρχονται πρὸς ὑμᾶς ἐν ἐνδύμασι προβάτων, ἔσωθεν δέ εἰσι λύκοι ἅρπαγες. 16 ἀπὸ τῶν καρπῶν αὐτῶν ἐπιγνώσεσθε αὐτούς. μήτι συλλέγουσιν ἀπὸ ἀκανθῶν σταφυλὴν ἢ ἀπὸ τριβόλων σῦκα; 17 οὕτω πᾶν δένδρον ἀγαθὸν καρποὺς καλοὺς ποιεῖ, τὸ δὲ σαπρὸν δένδρον καρποὺς πονηροὺς ποιεῖ. 18 οὐ δύναται δένδρον ἀγαθὸν καρποὺς πονηροὺς ποιεῖν, οὐδὲ δένδρον σαπρὸν καρποὺς καλοὺς ποιεῖν. 19 πᾶν δένδρον μὴ ποιοῦν καρπὸν καλὸν ἐκκόπτεται καὶ εἰς πῦρ βάλλεται. 20 ἄραγε ἀπὸ τῶν καρπῶν αὐτῶν ἐπιγνώσεσθε αὐτούς.

Λόγια καὶ ἔργα

21 Οὐ πᾶς ὁ λέγων μοι Κύριε Κύριε, εἰσελεύσεται εἰς τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν, ἀλλ᾿ ὁ ποιῶν τὸ θέλημα τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς. 22 πολλοὶ ἐροῦσί μοι ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ· Κύριε Κύριε, οὐ τῷ σῷ ὀνόματι προεφητεύσαμεν, καὶ τῷ σῷ ὀνόματι δαιμόνια ἐξεβάλομεν, καὶ τῷ σῷ ὀνόματι δυνάμεις πολλὰς ἐποιήσαμεν; 23 καὶ τότε ὁμολογήσω αὐτοῖς ὅτι οὐδέποτε ἔγνων ὑμᾶς· ἀποχωρεῖτε ἀπ᾿ ἐμοῦ οἱ ἐργαζόμενοι τὴν ἀνομίαν.

Τὰ δύο θεμέλια

24 Πᾶς οὖν ὅστις ἀκούει μου τοὺς λόγους τούτους καὶ ποιεῖ αὐτούς, ὁμοιώσω αὐτὸν ἀνδρὶ φρονίμῳ, ὅστις ᾠκοδόμησε τὴν οἰκίαν αὐτοῦ ἐπὶ τὴν πέτραν· 25 καὶ κατέβη ἡ βροχὴ καὶ ἦλθον οἱ ποταμοὶ καὶ ἔπνευσαν οἱ ἄνεμοι καὶ προσέπεσον τῇ οἰκίᾳ ἐκείνῃ, καὶ οὐκ ἔπεσε· τεθεμελίωτο γὰρ ἐπὶ τὴν πέτραν. 26 καὶ πᾶς ὁ ἀκούων μου τοὺς λόγους τούτους καὶ μὴ ποιῶν αὐτοὺς ὁμοιωθήσεται ἀνδρὶ μωρῷ, ὅστις ᾠκοδόμησε τὴν οἰκίαν αὐτοῦ ἐπὶ τὴν ἄμμον· 27 καὶ κατέβη ἡ βροχὴ καὶ ἦλθον οἱ ποταμοὶ καὶ ἔπνευσαν οἱ ἄνεμοι καὶ προσέκοψαν τῇ οἰκίᾳ ἐκείνῃ, καὶ ἔπεσε, καὶ ἦν ἡ πτῶσις αὐτῆς μεγάλη.
28 Καὶ ἐγένετο ὅτε συνετέλεσεν ὁ ᾿Ιησοῦς τοὺς λόγους τούτους, ἐξεπλήσσοντο οἱ ὄχλοι ἐπὶ τῇ διδαχῇ αὐτοῦ· 29 ἦν γὰρ διδάσκων αὐτοὺς ὡς ἐξουσίαν ἔχων, καὶ οὐχ ὡς οἱ γραμματεῖς.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

+Π.Α. .. ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ.. ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ 7/11/2025 ΣΤΕΛΝΟΥΝ EMAIL ΣΕ ΟΛΟΥΣ.. ΠΑΡΑΠΛΑΝΩΝΤΑΣ-ΕΞΑΠΑΤΩΝΤΑΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ.. ''ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ Π.Α. .. ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ.. Κ.Λ.Π.'' ... ΠΡΟΣΕΞΑΤΕ.. ΜΗΝ ΤΑ ΑΝΟΙΓΕΤΕ.. ΚΑΙ ΑΠΕΥΘΥΝΘΕΙΤΕ ΑΡΜΟΔΙΩΣ.. ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΛΟΓΟΠΟΙΕΙΘΕΙΤΕ ΣΤΟ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ χξς' 666... ΟΛΟ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ.. ΝΑ ΔΙΑΝΕΜΗΘΕΙ.. ΠΑΝΤΟΥ!!!..

SOS... SOS... SOS... .-. .-. .-. TO AI ΕΠΙΧΕΙΡΕΙ ΝΑ ΕΚΠΟΡΘΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕKKΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.. ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΑΚΟΗ ΣΤΟΝ ΘΕΟ ΛΟΓΟ.. ΣΤΗΝ ΥΠΑΚΟΗ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ Logos.. ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΑΚΟΗ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ.. ΣΤΗΝ ΥΠΑΚΟΗ ΣΤΟ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ ΠΝΕΥΜΑ.. ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΑΚΟΗ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΚΑΙ ΘΕΟ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΑ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΔΙΑ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ.. ΣΤΗΝ ΥΠΑΚΟΗ ΣΤΟΝ ΣΑΤΑΝΑ ΔΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΨΥΧΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ GPT Logos... ΤΑ.. ΥΣΤΕΡΑ.. ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ...

ΤΡΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ.. ΣΗΜΕΡΟΝ ΕΟΡΤΑΖΕΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΕΥΟΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ ΜΕ ΤΟ ΑΡΧΗΘΕΝ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ 114.. Η ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΜΑΣ.. ΚΑΙ Η ΕΚΧΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΑΝΟΜΟΓΓΟΛΟΥΣ.. ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΟΛΥΝΗΣΙΑΚΟΥ ΠΕΛΑΓΟΥΣ (ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΩΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΑΤΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗΝ ΝΟΜΗΝ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ.. ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ) ΚΑΙ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΩΝ ΔΩΔΕΚΑ ΜΙΛΙΩΝ.. Η ΑΗΘΗΣ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΨΕΥΤΟΡΩΜΑΙΪΚΟ..

KYΠPOΣ 1974... ΠΕΣΟΝΤΕΣ Α! ΜΟΙΡΑΣ ΚΑΤΑΔΡΟΜΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΝΙΚΗ

+ ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ: Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΙΡΕΣΗ ΑΠΟ ΙΔΡΥΣΕΩΣ ΤΗΣ ΑΓΙΩΤΑΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ-ΣΥΓΚΡΙΤΙΣΜΟΣ ΔΙΟΤΙ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΔΙΔΕΙ ΚΑΙ ΒΛΑΣΦΗΜΕΙ ΤΗΝ ΜΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΩΣ ΜΟΝΗ ΜΟΝΩΤΑΤΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΥΓΚΡΙΝΩΝΤΑΣ ΑΝΑΔΕΥΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΩΝΤΑΣ ΑΥΤΗΝ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΑΠΕΡΓΑΖΟΥΣΑ ΜΕΤ΄ΑΥΤΩΝ ΤΗΝ ΕΛΕΥΣΙΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΙΝ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ.. ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΝΟΘΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ Η ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΣ ΑΙΣΘΗΣΕΩΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ.. Η ΠΡΟΣΔΕΣΗ ΚΑΙ Ο ΔΙΑΣΥΡΜΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΜΠΑΘΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ ΚΟΣΜΙΚΟ ΑΡΜΑ..

H TEXNHTH ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ.. ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΑ ΜΕ ΙοΤ ΒΙΟΜΕΤΡΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΡΙΘΜΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΟΤΟΠΙΚΗ ΣΗΜΑΝΣΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑΓΜΑ-ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ-ΚΑΤΑΛΟΓΟΠΟΙΗΣΗ ΕΙΣ ΤΑΣ ΔΕΛΤΟΥΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ!!!... χξς΄666... Η ΕΙΚΩΝ ΤΟΥ ΘΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΣΦΡΑΓΙΣΜΑ ΤΟΥ ΘΗΡΙΟΥ