ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΣΗΜΟΜΥΤΗΣ.. Ο ΝΕΟΣ ΔΙΔΑΧΟΣ..

ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΣΗΜΟΜΥΤΗΣ ΤΟ ΟΡΦΑΝΟ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ Ο ΛΟΓΙΟΣ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ

 



ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΙΣ ΤΗΝ ΜΝΗΜΗΝ ΕΝΟΣ ΕΞΑΙΡΕΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΟΦΕΙΛΩΜΕΝ ΠΟΛΛΑ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΝ ΜΑΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠ' ΑΓΑΘΩ ΕΝ ΤΩ ΒΙΩ ΠΟΡΕΙΑΣ.. Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΝΑΠΑΥΜΕΝΗ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΟΥ.. ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥ ΑΝΤΑΠΟΔΩΣΕΙ ΕΙΣ ΑΠΕΙΡΟΝ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗΝ ΚΑΙ ΤΑΣ ΔΩΡΕΑΣ ΤΑΣ ΟΠΟΙΑΣ ΕΛΑΒΑΜΕΝ ΕΞ ΑΥΤΟΥ ΚΑΤΑ ΤΑ ΕΤΗ 1976-1978 ΕΙΣ ΤΟ Η΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΝ ΑΡΡΕΝΩΝ ΑΘΗΝΩΝ.. 
ΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟΝ ΚΑΤΕΣΤΑΘΗ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ Η ΕΥΡΕΣΙΣ ΜΙΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΑΥΤΟΥ..
ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΘΗ ΟΤΙ Η ΜΗΤΗΡ ΑΥΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΗΡΓΑΣΘΗ ΕΙΣ ΤΗΝ ΓΕΝΝΕΤΕΙΡΑ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΜΟΥ ΚΑΙ ΕΓΩ ΠΑΛΙΝ ΥΠΗΡΕΤΗΣΑ ΩΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΛΙΝ ΕΚΕΙΝΗΝ ΟΠΟΥ Ο ΙΔΙΟΣ ΠΡΟΣΕΦΕΡΕ ΠΟΛΛΑ ΩΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΚΑΤΗΧΗΤΗΣ.. ΗΤΟ ΔΕ Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΕΚ ΠΑΤΡΟΣ ΕΚ ΤΗΣ ΝΗΣΟΥ ΜΥΚΟΝΟΥ.. ΓΕΙΤΝΙΑΖΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΩΓΗΝ.. ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΤΟΥ ΜΗΔΟΛΩΣ ΣΥΝΑΝΕΣΤΡΑΦΗ ΟΤΙ ΕΙΧΕΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΕΙ ΑΥΤΟΥΣ.. ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ ΤΟΝ ΚΡΟΥΝΟΝ ΤΩΝ ΔΑΚΡΥΩΝ ΑΥΤΟΥ ΟΤΕ Ο ΠΑΤΗΡ ΑΥΤΟΥ ΕΞΕΔΗΜΗΣΕ.. ΤΟΝ ΕΚΛΑΥΣΕ ΩΣ ΝΑ ΗΤΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ ΜΕΤ΄ΑΥΤΟΥ.. ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΟΝ ΑΡΝΗΘΗΚΕ ΠΟΤΕ ΕΙΣ ΤΗΝ ΨΥΧΗΝ ΤΟΥ ΚΑΙΤΟΙ ΤΡΩΘΕΙΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ.. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΘΗΚΕ ΑΝ ΘΑ ΠΑΕΙ ΣΤΗΝ ΚΗΔΕΙΑ.. ΤΟ ΥΙΚΟ ΦΙΛΤΡΟ ΥΠΕΡΙΣΧΥΣΕ ΚΑΙ ΟΙ ΟΦΘΑΛΜΟΙ ΔΕΝ ΕΠΑΥΑΝ ΝΑ ΡΕΟΥΝ ΩΣ ΚΡΟΥΝΟΙ ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ!!!... ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΑΥΤΟ ΗΤΟ ΡΟΜΦΑΙΑ ΔΙΣΤΟΜΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΨΥΧΗΝ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΕΚ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΕΡΕΕ ΑΦΘΟΝΟ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΠΑΤΡΙΚΟ ΑΙΜΑ ΚΑΙ ΠΟΤΙΖΕ ΟΛΟΥΣ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΕΙΧΕ ΑΓΚΑΛΙΑΣΕΙ ΩΣ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΩΣ ΠΑΤΗΡ ΤΕΚΝΩΝ ΠΟΛΛΩΝ ΟΡΦΑΝΟΣ Ο ΙΔΙΟΣ ΑΠΟ ΠΑΤΕΡΑ ΕΝΩ ΕΥΡΙΣΚΕΤΟ ΕΝ ΖΩΗ.. Ο ΙΔΙΟΣ ΠΑΛΙΝ  ΔΕΝ ΑΞΙΩΘΗΚΕ ΕΙΣ ΦΥΣΙΚΟΥΣ ΑΠΟΓΟΝΟΥΣ ΝΥΜΦΕΥΜΕΝΟΣ ΜΕΤΑ ΕΞΑΙΡΕΤΟΥ ΓΥΝΑΙΚΟΣ ΟΝΟΜΑΤΙ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗΣ ΚΑΤΑΓΟΜΕΝΗΣ ΕΚ ΛΑΜΙΑΣ ΚΑΙ ΘΥΓΑΤΡΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥ.. ΑΝ ΕΝΘΥΜΟΥΜΑΙ ΚΑΛΩΣ.. 
ΕΠΕΡΝΕ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣΑΝ ΜΕ ΒΑΘΜΟ 16.. !!! ΟΙ ΠΛΕΟΝ ΣΚΑΝΔΑΛΟΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΕΙΣ ΜΑΘΗΤΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΑΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΜΕ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΕΥΛΑΒΕΙΑ.. ΑΝΕΒΑΣΑΜΕ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΔΥΟ ΜΕΓΑΛΕΣ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ''ΑΛΙΚΗ''.. ΜΑΘΑΜΕ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ  ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ.. ΜΑΘΗΤΑΙ ΧΑΜΗΛΟΒΑΘΜΟΙ.. ΜΑΘΑΜΕ ΝΑ ΑΠΟΤΥΠΩΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΜΑΣ ΜΕ ΑΡΤΙΑ ΓΡΑΠΤΑ ΕΚΘΕΣΕΩΝ.. ΔΙΔΑΧΘΗΚΑΜΕ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ.. ΒΛΕΠΕΤΕ.. ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΛΟΓΑΡΙΑΖΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΣΕ ΚΑΤΙ.. ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΥΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ-ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΕΥΟΜΑΙ.. ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ.. ΔΕΝ ΣΥΝΕΒΗΣΑΝ ΟΥΤΕ ΑΠΛΑ.. ΟΥΤΕ ΞΑΦΝΙΚΑ.. ΠΡΟΠΑΝΤΩΝ ΟΥΤΕ ΤΥΧΑΙΑ.. ΥΠΗΡΞΕ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΔΥΝΑΤΗ ΥΠΟΔΟΜΗ Η ΟΠΟΙΑ ΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ Η ΒΑΣΗ Η ΑΠΑΡΧΗ ΗΤΑΝ Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ-ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ.. ΕΝΘΥΜΟΥΜΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΕΤΟΣ ΑΠΟ ΟΤΑΝ ΗΛΘΕ.. ΕΥΧΟΜΕΝΟΣ ΖΗΤΟΥΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ ΝΑ ΜΑΣ ΣΤΕΙΛΕΙ ΕΝΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΑ ΜΑΘΩΜΕ ΛΙΓΑ ΩΦΕΛΙΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.. (ΜΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑΣ ΤΗΣ ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΝΑ ΕΛΘΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΔΙΔΑΞΕΙ ΠΕΝΤΕ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.. ΕΛΕΓΑ ΝΟΕΡΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΟΥ..) ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΩΣ Ο ΑΓΑΘΟΣ.. ΠΑΡ' ΟΤΙ ΤΟΤΕ ΗΜΟΥΝ ΘΙΑΣΩΤΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΟΥ ΥΛΙΣΜΟΥ.. ΑΚΟΥΣΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΜΑΣ ΕΣΤΕΙΛΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙ.. ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΑΣΗΜΟΜΥΤΗ ΚΑΙ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΜΑΣ ΣΤΑΘΗΚΕ ΣΑΝ ΠΡΩΤΟΣ ΜΑΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ.. ΤΟΝ ΕΥΓΝΩΜΟΝΟΥΜΕ ΑΦΑΝΤΑΣΤΑ.. ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΟΣΑ ΚΑΛΑ ΕΑΝ ΚΑΙ ΕΦ΄ΟΣΟΝ ΕΧΟΥΜΕ.. ΣΕ ΕΚΕΙΝΟΝ.. ΘΑ ΣΑΣ ΕΙΠΩ ΑΔΕΛΦΟΙ ΜΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΠΕΡΒΟΛΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΤΕΤΟΙΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΝ ΟΥΤΕ ΣΥΝΗΝΤΗΣΑ ΑΛΛΟΝ ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΕΜΑΘΑ ΔΙΑ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗΝ ΑΛΛΟΥ ΕΙΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΝΑΣΤΗΜΑ.. [ΠΛΗΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΜΟΥ ΠΑΤΡΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΥΠΗΡΞΕΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ] ΚΑΙ ΔΙΟΤΙ ΟΛΟΣ ΕΧΑΡΙΖΕΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΣ ΚΑΙ ΨΥΧΙΚΩΣ ΕΙΣ ΤΟ ΝΑ ΜΟΡΦΩΣΕΙ ΑΡΕΤΑΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΜΕΝΕΣ ΨΥΧΕΣ.. ΕΙΣ ΤΟ ΝΑ ΕΚΜΑΙΕΥΣΕΙ ΓΟΝΙΜΟΝ ΕΞ ΑΓΟΝΟΥ!!!.. ΚΑΙ ΚΑΡΠΟΝ ΕΞ ΑΝΥΔΡΟΥ!!!.. ΤΟΝ ΣΥΝΗΝΤΗΣΑ ''ΤΥΧΑΙΑ'' ΠΕΡΙ ΤΟ 2.000 ΕΙΣ ΤΟΝ ΙΕΡΟΝ ΝΑΟΝ ΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑΝ ΑΓΟΡΑΝ ΟΠΟΥ ΠΑΡΕΣΤΑΘΗ ΜΕΤΑ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΤΟΥ ΚΑΙ ΕΚΟΙΝΩΝΗΣΑΝ.. ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΒΗ ΑΦ΄ΟΤΟΥ ΛΟΓΙΣΘΗΚΑ ΕΑΝ ΕΧΕΙ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ.. ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΗΤΟ ΩΣ ΘΕΙΑ ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΕΙΣ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΜΟΥ.. ΔΕΝ ΦΑΝΕΡΩΘΗΚΑ ΤΟΤΕ.. ΕΙΧΑ ΔΕ ΠΕΡΙ ΤΑ 8 ΕΤΗ ΕΙΣ ΤΗΝ ΜΕΤΑΝΟΙΑ.. ΑΛΛΗΝ ΜΙΑΝ ΦΟΡΑΝ ΕΝΩΡΙΤΕΡΟΝ ΑΝ ΕΝΘΥΜΟΥΜΑΙ ΚΑΛΩΣ.. ΤΟΝ ΣΥΝΗΝΤΗΣΑ ΕΙΣ ΤΗΝ ΟΔΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ.. ΜΕ ΕΓΝΩΡΙΣΕ ΑΜΕΣΩΣ ΑΝ ΚΑΙ ΕΙΧΑΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΙΣΩΣ ΚΑΙ 15 ΧΡΟΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΑΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ.. ΚΡΑΤΟΥΣΕ ΕΝΑΝ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΑ ΜΕ ΛΑΒΗ.. ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΑΦΗΣΕ ΠΑΤΑΓΩΔΩΣ ΝΑ ΠΕΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ.. ΜΕ ΑΤΕΝΙΣΕ ΔΙ' ΟΛΙΓΟΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΤΕΛΑΒΕ ΚΥΜΑ ΣΥΓΚΙΝΗΣΕΩΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΑΓΑΠΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΣΜΟΥ ΔΙΟΤΙ ΚΑΙ ΕΓΩ ΚΑΤΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ ΕΙΧΑ ΑΝΔΡΩΘΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΑΥΤΟ ΚΑΘΩΣ ΕΓΕΝΕΤΟ ΑΝΤΙΛΗΠΤΟ ΠΑΡ'ΑΥΤΟΥ.. ΤΟΥ ΕΔΩΣΕ ΜΕΓΑΛΗ ΧΑΡΑ.. ΔΙΟΤΙ ΟΤΑΝ ΜΕ ΕΙΧΕ ΓΝΩΡΙΣΕΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟΝ ΗΜΟΥΝ ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΜΕ ΑΜΕΤΡΗΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΨΥΧΙΚΑ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΡΟΙΟΥΣΑ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΒΑΡΕΙΑΣ ΜΟΡΦΗΣ.. ΜΕ ΕΠΑΙΝΕΣΕ ΚΑΙ ΕΞΕΦΡΑΣΕ ΤΗΝ ΧΑΡΑ ΤΟΥ ΑΥΘΟΡΜΗΤΑ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.. ΕΓΝΩΡΙΣΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΥΤΟ ΟΤΙ ΧΑΡΙΤΙ ΘΕΟΥ ΕΙΧΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΕΓΩ ΛΙΓΗ ΧΑΡΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ ΜΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥ ΠΑΤΕΡΑ.. ΕΝΘΥΜΟΥΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΕΝΑΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΑΝΑΓΚΑΣΘΗΚΕ ΝΑ ΜΟΥ ΕΙΠΕΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΩ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΩ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΩΛΕΣΘΩ.. ΚΑΘ' ΟΤΙ ΜΕ ΕΙΧΕ ΔΙΑΓΝΩΣΕΙ ΩΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΑ ΥΠΕΡΕΥΑΙΣΘΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΗΤΟ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΛΗΘΕΣ.. ΚΑΙ ΜΟΥ ΕΙΧΕ ΕΙΠΕΙ.. ΚΩΣΤΑ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ ΔΙΟΤΙ ΕΣΥ ΟΠΩΣ ΕΙΣΑΙ ΕΑΝ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙΣ ΕΤΣΙ Η ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙΣ ΦΑΣΙΣΤΑΣ Η ΠΟΥ ΘΑ ΑΥΤΟΚΤΟΝΗΣΕΙΣ.. ΜΕ ΤΗΝ ΧΑΡΙ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΑΘΟΥ ΘΕΟΥ ΔΙΕΦΥΓΑ ΤΙΣ ΣΥΜΠΛΗΓΑΔΕΣ ΜΕ ΜΙΚΡΕΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΚΑΙ ΕΙΧΕ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΛΕΟΝ ΕΜΠΡΟΣΘΕΝ ΑΥΤΟΥ ΕΝΑΝ ΑΓΝΩΝΙΖΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΚΑΛΟ.. ΑΝΘΡΩΠΟ.. ΑΙΩΝΙΑ ΚΑΙ ΑΛΗΣΤΟΣ ΑΥΤΟΥ Η ΜΝΗΜΗ!





ΕΙΚΟΝΙΖΕΤΑΙ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΟΡΘΟΣ
ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΝΩ ΣΕΙΡΑ ΔΕΞΙΑ (ΑΝΟΙΚΤΟΧΡΩΜΟ ΣΑΚΑΚΙ)
ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΑΥΤΟΥ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ 
ΕΙΣ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟΝ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΣΕΛΕΝΤΗ (ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ)
ΟΠΟΥ ΕΙΚΟΝΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΙ 
ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΘΗΝΩΝ..

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΑΡΒΑΚΕΙΟ ΣΧΟΛΗ ΕΙΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΗΡΓΑΣΘΗ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΕΡΙ ΤΑ 21 ΕΤΗ


 Έφυγε  από  τη  ζωή  τον  Ιούνιο  του 2012 σε  ηλικία  80  ετών  μια  μεγάλη  μορφή  της  οικογένειας  του  Βαρβακείου,  ο  καθηγητής  της  Βαρβακείου  Σχολής  Βασίλης  Ασημομύτης.  Στην  κηδεία  του  στο  1ο  Νεκροταφείο,  εκφωνήθηκαν  πολλοί  επικήδειοι  από  πρόσωπα  που  έζησαν  κοντά  του  επί  πολλά  χρόνια  και  αναφέρθηκαν  στο πολυσχιδές  έργο  του που  συνιστά μεγάλη παρακαταθήκη  για  την οικογένεια του Βαρβακείου.   Η συνεισφορά του Βασίλη Ασημομύτη ήταν σημαντική σε  δύο ευρείς τομείς. Πρώτον  σαν  παιδαγωγός.  Είχε  ολοκληρωμένη  μόρφωση  στη  Φιλοσοφία,  τη  Φιλολογία, τη Θεολογία, την Ιστορία και την Αρχαιολογία, ενώ έλαβε διδακτορικό  στη  Βυζαντινή  Αρχαιολογία  και  Τέχνη  της  Θεολογικής  Σχολής  έχοντας  μεταξύ  άλλων  ως  δάσκαλο  το  Φώτη  Κόντογλου.  Επιπλέον  όμως,  είχε  μια  μοναδική  ικανότητα να μεταδίδει απλόχερα στους μαθητές του και σε όσους είχαν κάποτε  την τύχη να τον ακούσουν, τις πλούσιες γνώσεις του. Αυτό συνέβη ακόμη και στον  Υπουργό Παιδείας Γεώργιο Ράλλη που είχε την τύχη να παρακολουθήσει μάθημά  του  στο  Η’  Λύκειο  Αθηνών  που  υπηρετούσε  τότε.  Η  αντίδραση  του  ήταν  άμεση: έδωσε  άμεση  εντολή  να  μετατεθεί  στη  Βαρβάκειο  Σχολή  όπου  δίδαξε  επί  21 συνεχή  έτη  από  τα  36  που  συνολικά  δίδαξε  ως  καθηγητής  στα  σχολεία. Εκατοντάδες απόφοιτοι λοιπόν, της Βαρβακείου Σχολής κυρίως, είχαν την τύχη να  διδαχθούν  από  το  Βασίλη  Ασημομύτη  ιστορία  (κυρίως),  θεολογία  ή  άλλα  φιλολογικά μαθήματα και να μπολιαστούν, πάνω απ’ όλα, με το πάθος να κάνουν  όσο  γίνεται  καλύτερα  το  γνωστικό  αλλά  και  το  επαγγελματικό  αντικείμενο που  επέλεξαν στη συνέχεια. Όλοι αυτοί νοιώθουν ότι κάτι χρωστούν στο μεγάλο αυτό  παιδαγωγό  που  δίδασκε  καταθέτοντας  πάντοτε  μέρος  της  ψυχής  του.  Κάποιοι  μάλιστα  απόφοιτοι,  θυμούνται  ακόμη  τις  θεατρικές  παραστάσεις  ελληνικής  τραγωδίας που εκείνος είχε σκηνοθετήσει, όπως εκείνη του Φιλοκτήτη (1980‐81) που  ακόμη  μνημονεύεται  αφού  ανέβηκε  σε  σημαντικές  αθηναϊκές  θεατρικές  αίθουσες. Η  δεύτερη  συνεισφορά  του  Βασίλη  Ασημομύτη  ήταν  ως  συγγραφέα. Διαθέτοντας  εκπληκτική  ευρυμάθεια  και  έχοντας  ήδη  συγγράψει  πλειάδα  ιστορικών και λαογραφικών βιβλίων, το Παιδαγωγικό  Ινστιτούτο του ανέθεσε τη  συγγραφή  πολλών  σχολικών  βιβλίων  με  αντικείμενο  την  ιστορία  (αρχαιότητα, αναγέννηση,  βυζαντινή,  νεώτερη  και  σύγχρονη,  πάντα  σε  αναφορά  με  τον  Ελληνισμό). Όμως, το βιβλίο που έκανε ευρύτερα γνωστό το Βασίλη Ασημομύτη, ήταν  εκείνο  που  συνέγραψε  για  τον  εθνικό  μας  ευεργέτη,  τον  Ιωάννη  Βαρβάκη. Έχοντας  βαθειά  συνειδητοποιήσει  το  μέγεθος  της  προσωπικότητας  του  εθνικού  ευεργέτη, έκανε στόχο ζωής να γράψει για τη ζωή του. Αντιλαμβανόμενος δε ότι  τα  μυστικά  της  ζωής  του  ήταν  στη  Ρωσία,  αποφασίζει  το  1979  να  ταξιδέψει  στο  Αστραχάν, όπου όμως του επετράπη να μείνει μόνο για 7(!) ώρες, αρκετές ωστόσο  για να χαλυβδώσουν τη θέλησή του να ξαναγυρίσει. Έπρεπε όμως να περάσουν 16 χρόνια, για να επιστρέψει στη Ρωσία, το 1995, κατάλληλα πλέον προετοιμασμένος  (έχοντας μάθε και ρωσικά, μεταξύ άλλων), για να παραμείνει στο Αστραχάν και  το Ταγκαρόγκ επί 40 ημέρες και να συλλέξει το πολύτιμο υλικό που περιέλαβε στο  βιβλίο  που  εκδόθηκε  το  2001.  Δεν  είναι  υπερβολή  ότι  με  το  βιβλίο  αυτό  για  το  Βαρβάκη,  ο  Βασίλης  Ασημομύτης  έκανε  ευρύτερα  γνωστή  τη  ζωή  του  ενός  ανθρώπου  που  ξεκινώντας  από  μπουρλοτιέρης  του  τουρκικού  στόλου,  έγινε  ζάπλουτος  επιχειρηματίας  καθιερώνοντας  το  χαβιάρι  ως  έδεσμα  των  σαλονιών  και  τελικά  εξελίχθηκε  σε  ένας  από  τους  σημαντικότερους  ευεργέτες  του  ελληνικού αλλά και του ρωσικού κράτους!

Ο Βασίλης Ασημομύτης είχε ιδιαίτερα υψηλή αίσθηση του καθήκοντος και της  αποστολής του τόσο σαν παιδαγωγού όσο και ως του ανθρώπου που η μοίρα τον  έταξε να καταγράψει τη ζωή του Βαρβάκη, καθώς είχε πλήρως συνειδητοποιήσει  τα μεγάλα μηνύματα που αυτή μετέδιδε. Δεν παρέλειπε να συμμετέχει στα ετήσια  μνημόσυνα που οργανώνει η Βαρβάκειος Σχολή στη μνήμη του ευεργέτη. Σε ένα  από αυτά, ο γράφων απόφοιτος του σχολείου είχε την τύχη να τον ακούσει και να  «χρεωθεί»  το  βάρος  της  ευθύνης  να  μεταλαμπαδευτούν  ευρύτερα  τα  μηνύματα  από  το  βίο  του  ευεργέτη.  Έτσι  λοιπόν,  κάποιοι απόφοιτοι που  τον  είχαν ακούσει  ένοιωσαν  ότι  παραλαμβάνουν  μια  βαριά  σκυτάλη  ευθύνης  από  τον  Ασημομύτη  ώστε να υπάρξει συνέχεια στο έργο του, όπως αυτό συμπυκνώθηκε στο βιβλίο του  για  το  Βαρβάκη.  Να  αναζητήσουν  δηλαδή  τον  κατάλληλο  τρόπο  να  μάθουν  περισσότεροι για τα πεπραγμένα της ζωής του ευεργέτη μας και τα μηνύματα που  μεταδίδει. Και  αυτή  η  προσπάθεια  είχε  αποτέλεσμα.  Το  περιεχόμενο  του  βιβλίου  του  Βασίλη  Ασημομύτη,  είχε  καταλυτικό  αποτέλεσμα  σε  ένα  από  τους  μεγάλους  Έλληνες  σκηνοθέτες,  το  Γιάννη  Σμαραγδή  που  αποφάσισε  αρχικά  να  γυρίσει  ντοκιμαντέρ  για  τη  ζωή  του  Βαρβάκη  (είναι  διαθέσιμο  και  στο  διαδίκτυο).  Στη  συνέχεια όμως, σχεδιάστηκε η δημιουργία ταινίας για τον Ιωάννη Βαρβάκη καθώς  ο Σμαραγδής θεώρησε ότι το βασικό μήνυμα της ζωής του Βαρβάκη, «από το εγώ  στο  εμείς»,  σε  συνδυασμό  με  την  πολυκύμαντη  ζωή  του,  αποτελούν  ένα  εξαιρετικό  μείγμα  για  μια  πετυχημένη  ταινία.  Με  διανομέα  δε  την  μεγαλύτερη  διεθνή εταιρεία, την Sony Pictures, το φετινό Οκτώβριο θα δούμε στην Ελλάδα  ένα  εξαιρετικό  cast  ηθοποιών  να  αναβιώνει  τη  ζωή  του  Βαρβάκη.  Δικαιώνεται  έτσι  απόλυτα η μεγάλη και πολύχρονη προσπάθεια του Ασημομύτη να την αναδείξει! Αιωνία σου η μνήμη Βασίλη!!! 




«Ο ΘΕΟΣ ΑΓΑΠΑΕΙ ΤΟ ΧΑΒΙΑΡΙ» ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΣΜΑΡΑΓΔΗ Ένα κινηματογραφικό διάβασμα του 1821 Αφιέρωμα στον αξέχαστο Βασίλη Ασημομύτη 10 Ιανουαρίου 1825 πέθανε ο Ιωάννης Βαρβάκης ονΤον καιρό της πανδημίας, όπως και άλλοτε έγραψα, χτυπήθηκε ιδιαίτερα ο πολιτισμός. Ζωντανές μουσικές και θεατρικές παραστάσεις σπανίζουν ή ματαιώνονται. Το Διαδίκτυο εν μέρει καλύπτει το κενό αυτό. Θεατρικά και κινηματογραφικά έργα μας συντροφεύουν. Μια ωραία πρόσφατη ταινία που χάρηκα είναι το έργο του Γιάννη Σμαραγδή «Ο Θεός Αγαπάει το Χαβιάρι». Το έργο αναφέρεται στον Ιωάννη Βαρβάκη (24 Ιουνίου 1745 – 10 Ιανουαρίου 1825) και σχετίζεται με τον Αγώνα του 1821. Ψάχνοντας σχόλια για την ταινία αυτή συνάντησα ένα πρόσωπο στο οποίο οφείλω πολλά: εννοώ τον Βασίλη Ασημομύτη (1932 – 2012), στον οποίο αφιερώνω το κείμενό μου. Έτσι θα μιλήσω συνοπτικά για τρία πρόσωπα: τον Γιάννη Σμαραγδή, τον Βασίλη Ασημομύτη και τον Ιωάννη Βαρβάκη και στο τέλος θα μιλήσω για την ταινία. Θα κλείσω με μία έκπληξη. * Ο Γιάννης Σμαραγδής (Γωνίες Μαλεβιζίου Ηρακλείου, 25 Απριλίου 1946) είναι Έλληνας σκηνοθέτης. Σπούδασε σκηνοθεσία στην Ελλάδα και το Παρίσι. Με την πρώτη του ταινία μικρού μήκους «Δύο τρία πράγματα…» (1972) απέσπασε το 1ο βραβείο στην Ελλάδα και διάκριση στο Φεστιβάλ του Μόντρεαλ του Καναδά. Έχει σκηνοθετήσει επιτυχημένες τηλεοπτικές σειρές: «Σιγά η Πατρίδα Κοιμάται…», «Χατζημανουήλ», «Χαίρε Τάσο Καρατάσο», ντοκιμαντέρ και δοκίμια: «Σπύρος Λούης», «Όπερα των Σκιών» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Εκτός από πολλά κρατικά και διεθνή βραβεία, τιμήθηκε στους Δελφούς με το «Βραβείο Σοφίης» από το Πανεπιστήμιο Αθηνών για την ταινία του «El Greco» και στη Ρώμη με το βραβείο «GIUSEPPE SCIACCA 2008» Καλύτερου Σκηνοθέτη στον κόσμο. Σημαντικότερες μεγάλου μήκους ταινίες του: «Καβάφης», «El Greco», «Ο Θεός Αγαπάει το Χαβιάρι» και «Καζαντζάκης», απέσπασαν πολλά βραβεία σε διεθνή φεστιβάλ. Έχει διδάξει ΜΜΕ στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και σενάριο και σκηνοθεσία σε σχολές κινηματογράφου. Ως συγγραφέας έχει εκδώσει τα βιβλία Γεωγραφία του μη ορατού (1995), Καβάφης – λογοτεχνική μορφή του σεναρίου Καβάφης (1996) και το διήγημα Η ελαφίνα της πλατείας Χαλανδρίου (2006). * Ο Βασίλης Ασημομύτης γεννήθηκε το 1932 στην Αθήνα και πέθανε το 2012. Σπούδασε στο πανεπιστήμιο Αθηνών Φιλολογία, θεολογία και ιστορία-αρχαιολογία. Έλαβε διδακτορικό δίπλωμα στη βυζαντινή αρχαιολογία και τέχνη στη Θεολογική Σχολή (1976) με υποτροφία του ΙΚΥ, μετεκπαιδεύτηκε στο Ινστιτούτο Μωσαϊκού της Ραββένας και διδάχθηκε τη βυζαντινή αγιογραφία από τον Φώτη Κόντογλου. Δίδαξε ως καθηγητής επί 36 χρόνια σε σχολεία, μεταξύ αυτών και στη Βαρβάκειο Πρότυπο Σχολή, καθώς και στο Διδασκαλείο Μέσης Εκπαίδευσης, στη ΣΕΛΜΕ και στα ΠΕΚ. Συνέγραψε πολλά ιστορικά και λαογραφικά βιβλία και μελέτες, όπως “Ιστορία και λαογραφία Σαμμακοβίου, Σαράντα Εκκλησιών και των πέριξ κοινοτήτων Ανατολικής Θράκης”(Θρακικά 32-33[1960-61]), Αι παραστάσεις του Δωδεκαόρτου εις την Βυζαντινήν τέχνην (1976), Το μοναστήρι της Γόλας Ταϋγέτου Λακωνίας (1991), Η αισθητική αγωγή στο σχολείο, Το θέατρο και το σχολικό του κοινό (1991). Μετέφρασε το έργο του Όλιβερ Τάπλιν Η αρχαία ελληνική τραγωδία σε σκηνική παρουσίαση (1988). Ο Βασίλης Ασημομύτης δίδαξε στην Εκκλησιαστική Σχολή Ξάνθης, πριν από τη δικτατορία,  ασχολήθηκε με τον πολιτισμό, ήταν από τους οργανωτές και εμπνευστές των πρώτων Θρακικών Λαογραφικών Εορτών, ενώ κάποια κείμενά του βρίσκονται στα «Θρακικά Χρονικά». Θα επανέλθω στον αγαπητό μου δάσκαλο Βασίλη Ασημομύτη σε άλλο κείμενο, τώρα περιορίζομαι σε δύο έργα του για τον Βαρβάκη. Το πρώτο βιβλίο τιτλοφορείται «Ιωάννης Βαρβάκης ο Πατριώτης», και το δεύτερο «Ιωάννης Βαρβάκης», και τα δύο από τις εκδόσεις Κάκτος. Στον πρόλογο ο Οδυσσέας Χατζόπουλος γράφει: «Το βιβλίο, πέρα από αναφορά στον Ιωάννη Βαρβάκη, είναι ουσιαστική συμβολή στη μελέτη μιας ολόκληρης περιόδου της ιστορίας μας. Ελπίζω ο ερευνητικός και συγγραφικός μόχθος του δημιουργού του να βρίσκει, με την παρούσα έκδοση, ένα μέρος της δικαίωσης που του αξίζει, και το παράδειγμα που προβάλλει μέσα από τις σελίδες που ακολουθούν να επηρεάσει εποικοδομητικά τις συνειδήσεις». Ο Β. Ασημομύτης στα βιβλία του: «Με βάση -νέες- ρωσικές αλλά και -παλαιές και διόλου ευκαταφρόνητες- ελληνικές μαρτυρίες και πηγές τολμούμε να προχωρήσουμε στην εξιστόρηση των γεγονότων που αναφέρονται στο βίο και την πολιτεία του ευγενέστατου, κατά κυριολεξίαν, αυτού ανθρώπου, του Ιωάννη Βαρβάκη, του μεγάλου εθνικού αγωνιστή και ευεργέτη, του οποίου ο υπερβολικός υλικός πλούτος δεν κατόρθωσε να νικήσει τον απέραντο πλούτο της ψυχής του “Έλληνα από το νησί Ψαρά”». * Θα συνεχίσουμε με τον  Ιωάννη Βαρβάκη που γεννήθηκε στα Ψαρά στις 24 Ιουνίου 1745 και ήταν γιος του Ανδρέα Λεοντίδη και της Μαρίας Μάρου. Σε ηλικία 17 ετών ήταν ήδη ένας έμπειρος ναυτικός με δικό του πλοίο («Άγιος Ανδρέας»). Ξόδεψε όλη του την περιουσία για να το μετατρέψει σε πολεμικό και το 1768 το ενέταξε στη δύναμη του ρωσικού ναυτικού, που μαχόταν τους Οθωμανούς (Ρωσοτουρκικός Πόλεμος 1768-1774). Επέδειξε ιδιαίτερες οργανωτικές και πολεμικές ικανότητες κατά τη Ναυμαχία του Τσεσμέ (5 – 7 Ιουλίου 1770), με αποτέλεσμα οι συναγωνιστές του να του κολλήσουν το παρατσούκλι Βαρβάκης (από το αρπακτικό πουλί βαρβάκι). Του άρεσε και το χρησιμοποίησε ως επίθετο για το υπόλοιπο της ζωής του. Μετά την υπογραφή της ταπεινωτικής για τους Οθωμανούς, Συνθήκης του Κιουτσούκ Καϊναρτζή (21 Ιουλίου 1774), ο Βαρβάκης βρέθηκε άφραγκος, αφού το καράβι του κατασχέθηκε από τις τουρκικές αρχές, όταν επεχείρησε να το πουλήσει στην Κωνσταντινούπολη. Σκέφθηκε να μεταβεί στη Ρωσία και να ζητήσει ακρόαση από την Αικατερίνη τη Μεγάλη. Η συνάντηση κλείστηκε στην Αγία Πετρούπολη με τη μεσολάβηση του στρατάρχη Ποτέμκιν, εραστή της τσαρίνας. Η Αικατερίνη προς μεγάλη του έκπληξη φάνηκε γενναιόδωρη μαζί του. Για τις υπηρεσίες του προς τη Ρωσία, τον ονόμασε ανθυποπλοίαρχο του ρωσικού πολεμικού ναυτικού, του έδωσε προνομιακή άδεια αλιείας στην Κασπία Θάλασσα και 1.000 χρυσά ρούβλια. Ο Ιβάν Αντρέγεβιτς Βαρβάτσι ήταν τώρα ρώσος πολίτης. Με τα χρήματα της τσαρίνας και την άδεια αλιείας, εγκαταστάθηκε στο Αστραχάν. Μέσα σε λίγα χρόνια έγινε πάμπλουτος από την αλιεία οξύρρυγχου και το εμπόριο του χαβιαριού. Μεγάλο μέρος της περιουσίας του το διέθεσε για κοινωφελή έργα στην περιοχή (γέφυρες, νοσοκομείο, διώρυγα κλπ). Το 1812 μετακόμισε πιο δυτικά και συγκεκριμένα στην πόλη Ταγκαρόγκ (Ταϊγάνι), όπου ανθούσε μια μεγάλη ελληνική κοινότητα. Διέθεσε 600.000 ρούβλια για την ανέγερση ενός επιβλητικού μοναστηριού, όπου εψάλη η νεκρώσιμος ακολουθία για τον τσάρο Αλέξανδρο Α’. Να σημειώσουμε ότι ο Ιωάννης Βαρβάκης προσέφερε πάρα πολλά στον Αγώνα πριν και κατά την περίοδο της Ελληνικής Επανάστασης. Βοήθησε με πάρα πολλούς τρόπους τις ελληνικές κοινότητες στη Ρωσία.  Με έξοδα δικά του εξόπλισε τους ομογενείς που πολεμούσαν με τον Αλέξανδρο Υψηλάντη. Επίσης μέσω του Πατριαρχείου κατάφερε να εξαγοράσει πάρα πολλούς Έλληνες αιχμαλώτους. Ο Βαρβάκης πάνω απ’ όλα βοήθησε τον αγώνα των Ψαριανών, των συμπατριωτών του. Μετά την καταστροφή των Ψαρών επανήλθε στην Ελλάδα και εγκαταστάθηκε στη Ζάκυνθο, όπου πέθανε στις 10 Ιανουαρίου 1825. Δύο μέρες νωρίτερα, με τη διαθήκη του κληροδότησε το μεγαλύτερο μέρος για την ανέγερση Λυκείου («Βαρβάκειο»), κλειστής αγοράς («Βαρβάκειος Αγορά»), για τη συντήρηση άπορων οικογενειών και την εξαγορά αιχμαλώτων. [κύρια πηγή: Σαν Σήμερα] * Φτάσαμε στην κινηματογραφική ταινία του Γιάννη Σμαραγδή «Ο Θεός Αγαπάει το Χαβιάρι»: Πρόκειται για την ιστορία του Ιωάννη Βαρβάκη, ενός πειρατή που γίνεται ζάμπλουτος έμπορος χαβιαριού και δεν σταματά να αγωνίζεται ενάντια σε κάθε εμπόδιο για την απόκτηση χρήματος, εξουσίας και πολιτικής επιρροής, για να χαρίσει στο τέλος όλα του τα υπάρχοντα στο όνομα της αγάπης. Η επική αυτή ιστορία βασίζεται στην πραγματική ζωή του Ιωάννη Βαρβάκη και ξεκινά από τα Ψαρά του Αιγαίου Πελάγους, φτάνει στην αυλή της Μεγάλης Αικατερίνης στη Ρωσία, απλώνεται στις ακτές της Κασπίας Θάλασσας για να καταλήξει στη διχασμένη από εμφύλιες διαμάχες Ελλάδα, κατά την Επανάσταση του 1821. Όσον αφορά  τη σχέση της ταινίας με το 1821, θα λέγαμε ότι βασική συνεισφορά της είναι ότι εξετάζει τον ρόλο του  εξωτερικού παράγοντα (Ρωσία και Αγγλία). Βλέπουμε όμως και σκηνές από την εσωτερική κατάσταση της επαναστατημένης Ελλάδας. Παρόλο που η ταινία είναι αγγλόφωνη, ιδιαίτερα χαρακτηριστική  είναι η παρεμβολή ελληνικών φράσεων. Με εντυπωσίασε η παρουσία των μικρών ελληνόπουλων και η ενημέρωσή τους για τα τεκταινόμενα.  Τα σχόλιά μου περιορίζονται στο περιεχόμενο της ταινίας. Οι ηθοποιοί που παίζουν – άντρες και γυναίκες, ξένοι και έλληνες – είναι θαυμάσιοι. Ξεχωρίζω τον Σεμπάστιαν Κοχ και την Κατρίν Ντενέβ. * Υποσχέθηκα μια «έκπληξη», που την αγνοούσα: η σχέση του Βαρβάκη με τον Διονύσιο Σολωμό. Σε κείμενο της  Εύης Ρούτουλα διαβάζουμε: «Οι επιφανείς Ζακύνθιοι φίλοι του Βαρβάκη, τον φέρνουν σε επαφή με τον νεαρό και ταλαντούχο ποιητή Διονύσιο Σολωμό. Ο Βαρβάκης γνώριζε τον Σολωμό από το ποίημα «Ύμνος στην Ελευθερία» και ο Σολωμός γνώριζε για το ποιόν του Βαρβάκη- που είχε τιμηθεί από τρεις Τσάρους στην Ρωσία- από τα γραφόμενα του Λόγιου Ερμή. Οι Ζακύνθιοι παρακαλούν τον Βαρβάκη να διηγηθεί τα κατορθώματά του στα Ορλωφικά και την ζωή του στη Ρωσία. Αυτός όμως στενοχωρημένος για την καταστροφή του νησιού του, μιλάει συνεχώς για τα Ψαρά, για την περιοχή Μαύρη Ράχη, για τον άνυδρο και άγονο τόπο του και τα βάσανα και τις συμφορές των συμπατριωτών του. Ο Σολωμός συγκινείται από την λύπη του ηλικιωμένου άντρα, συγκλονίζεται από τις κτηνωδίες των Οθωμανών, καταφέρνει να δει εικόνες μέσα από τα λεγόμενα του Βαρβάκη και αποφασίζει να γράψει το γνωστό ποίημα: Στων Ψαρών την ολόμαυρη ράχη. Χωρίς να το γνωρίζει ο Βαρβάκης, άθελά του, εμπνέει». * Ευχαριστώ όσους / όσες με βοήθησαν να «διαβάσω» την ταινία του Γιάννη Σμαραγδή. Συμπτώσεις: 10 Ιανουαρίου 1825 πεθαίνει ο Ιωάννης Βαρβάκης. Το 2022 δέκα  χρόνια συμπληρώθηκαν από την παραγωγή της ταινίας και δέκα χρόνια από τη φυγή του Βασίλη Ασημομύτη… Ξάνθη, 10 Ιανουαρίου 2022



ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

KYΠPOΣ 1974... ΠΕΣΟΝΤΕΣ Α! ΜΟΙΡΑΣ ΚΑΤΑΔΡΟΜΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΝΙΚΗ

ΤΡΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ.. ΣΗΜΕΡΟΝ ΕΟΡΤΑΖΕΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΕΥΟΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ ΜΕ ΤΟ ΑΡΧΗΘΕΝ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ 114.. Η ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΜΑΣ.. ΚΑΙ Η ΕΚΧΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΑΝΟΜΟΓΓΟΛΟΥΣ.. ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΟΛΥΝΗΣΙΑΚΟΥ ΠΕΛΑΓΟΥΣ (ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΩΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΑΤΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗΝ ΝΟΜΗΝ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ.. ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ) ΚΑΙ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΩΝ ΔΩΔΕΚΑ ΜΙΛΙΩΝ.. Η ΑΗΘΗΣ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΨΕΥΤΟΡΩΜΑΙΪΚΟ..

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ HTΤPS ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΣΦΑΛΗΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΣ ΜΑΣ ΩΣ ΕΠΙΣΦΑΛΕΙΣ.. ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΟΤΙ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΕΙ ΚΑΙ ΤΑ SOCIAL ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΜΑΛΛΟΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ ΚΑΛΟ ΔΡΟΜΟ.. ΓΙΑ ΤΟΥΣ WOKE DRUGED ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ ΠΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.. ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥΣ.. ΜΕ ΠΟΡΝΟ ΚΑΙ ΑΝΩΜΑΛΙΑ ΚΑΙ ΣΑΤΑΝΙΣΜΟ.. ΚΑΘΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ.. ΔΕΝ ΘΙΓΟΝΤΑΙ.. ΚΑΛΟ ΑΓΩΝΑ ΑΔΕΛΦΟΙ.. ΓΡΑΨΤΕ ΤΟΥΣ.. ΣΤΟ ΝΕΡΟ.. ΣΤΗΝ ΑΜΜΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΙΟΝΙ.. ΣΕ ΛΙΓΟ ΔΕΝ ΘΑ ΕΥΡΙΣΚΕΤΑΙ ΟΥΤΕ ΔΕΙΓΜΑ.. ΣΧΕΤΙΚΟ.. ΄΄ΕΞΗΛΘΕ Ο ΝΙΚΩΝ.. ΙΝΑ ΝΙΚΗΣΕΙ΄΄ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΑΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΑΕΙΚΙΝΗΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ.. ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΟΣΑ ΜΑΣ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ.. ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ.. ΠΑΝΩ-ΠΑΝΩ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΜΕ ΚΥΛΗΣΗ ΣΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ.. ΑΝΤΙΡΡΗΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΙΣΟΤΟΠΙΚΗΣ ΣΗΜΑΝΣΕΩΣ.. (ΧΑΡΑΓΜΑ).. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ.. ΚΑΙ Η ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΕΝΟΧΗ ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΟΜΕΤΡΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΩΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΩΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗΣ.. ΠΥΛΗ ΕΙΣΟΔΟΥ (ΚΑΤΑΛΟΓΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ NEW MONEY ORDER SYSTEM χξς΄ 666) ΑΚΛΟΝΗΤΕΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ!!!..

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΙΡΕΣΗ ΑΠΟ ΙΔΡΥΣΕΩΣ ΤΗΣ ΑΓΙΩΤΑΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ-ΣΥΓΚΡΙΤΙΣΜΟΣ ΔΙΟΤΙ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΔΙΔΕΙ ΚΑΙ ΒΛΑΣΦΗΜΕΙ ΤΗΝ ΜΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΩΣ ΜΟΝΗ ΜΟΝΩΤΑΤΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΥΓΚΡΙΝΩΝΤΑΣ ΑΝΑΔΕΥΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΩΝΤΑΣ ΑΥΤΗΝ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΑΠΕΡΓΑΖΟΥΣΑ ΜΕΤ΄ΑΥΤΩΝ ΤΗΝ ΕΛΕΥΣΙΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΙΝ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ.. ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΝΟΘΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ Η ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΣ ΑΙΣΘΗΣΕΩΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ.. Η ΠΡΟΣΔΕΣΗ ΚΑΙ Ο ΔΙΑΣΥΡΜΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΜΠΑΘΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ ΚΟΣΜΙΚΟ ΑΡΜΑ..

Η ΙΕΡΩΤΑΤΗ ΚΑΙ ΑΓΙΩΤΑΤΗ ΚΛΙΜΑΞ ΤΩΝ ΜΑΚΑΡΙΣΜΩΝ.. ΚΑΙ ΜΙΑ ΤΑΠΕΙΝΗ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

ΤΟ ΜΕΓΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΝ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ.. Η ΠΑΥΣΙΣ ΕΝΟΣ ΑΚΡΑΙΦΝΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ!!!... ΣΗΜΕΙΟΝ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ!!!

ΑΓΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΘΕΟΒΑΔΙΣΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΣΙΝΑ!!!.. ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΜΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΑΝ.. ΔΙΑΚΡΙΝΟΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΥΒΡΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΔΗ ΠΡΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ.. ΑΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΙΝΑ!!!.. ΤΟΤΕ..

ΕΝΑ ΒΑΘΥΣΤΟΧΑΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ!!!

H TEXNHTH ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ.. ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΑ ΜΕ ΙοΤ ΒΙΟΜΕΤΡΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΡΙΘΜΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΟΤΟΠΙΚΗ ΣΗΜΑΝΣΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑΓΜΑ-ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ-ΚΑΤΑΛΟΓΟΠΟΙΗΣΗ ΕΙΣ ΤΑΣ ΔΕΛΤΟΥΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ!!!... χξς΄666... Η ΕΙΚΩΝ ΤΟΥ ΘΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΣΦΡΑΓΙΣΜΑ ΤΟΥ ΘΗΡΙΟΥ