ΕΙΣ ΜΝΗΜΗΝ ΚΑΙ ΤΙΜΗΝ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ (ΤΑΣΣΟΥ) ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΤΟΥ ΕΔΑΦΙΣΑΝΤΟΣ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ ΣΙΩΝΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΗΘΕΝΤΟΣ ΔΕΙΝΩΣ ΠΑΡΑ ΤΩΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΩΝ.. ΕΚΣΚΑΦΗ ΤΟΥ ΤΑΦΟΥ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΑΠΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΟΣΤΩΝ.. ΚΑΤΑΡΡΙΨΙΣ ΤΟΥ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ ΤΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΄΄ΗΛΙΟΣ΄΄ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΔΥΣΜΕΝΕΣ ΠΟΡΙΣΜΑ.. ΕΞΟΝΤΩΣΕΩΣ ΑΥΤΗΣ..

Τάσσος Παπαδόπουλος. Ο πολιτικός που δεν υπέκυψε σε Αμερικανούς και Βρετανούς και ενέταξε την Κυπριακή Δημοκρατία σε ΕΕ και ΟΝΕ
Στις 12 Δεκεμβρίου του 2008, ο Τάσσος Παπαδόπουλος έφυγε με το κεφάλι ψηλά.
Η δράση του ξεκινά από τον απελευθερωτικό αγώνα της ΕΟΚΑ του ’55-59 για την Ένωση της Κύπρου με την Ελλάδα. Ένας αγώνας που τελικά κατέληξε σε ανεξάρτητο κράτος, στην εισβολή του ’74 και εν συνεχεία, διά του Σχεδίου Ανάν, σε μια προσπάθεια διάλυσης της Κυπριακής Δημοκρατίας και νομιμοποίησης της διχοτόμησης.
Ο Παπαδόπουλος είχε πει το πρώτο του «Όχι» στη Ζυρίχη, ως εκπρόσωπος του πολιτικού σκέλους της ΕΟΚΑ, της ΠΕΚΑ (Πολιτική Επιτροπή Κυπριακού Αγώνα) και του Γρίβα Διγενή, αρχηγού της ΕΟΚΑ.
Εν συνεχεία, σε ηλικία 24 ετών, είχε διοριστεί υπουργός Εσωτερικών από τον Αρχιεπίσκοπο και Πρόεδρο Μακάριο, στην πρώτη κυπριακή κυβέρνηση. Διετέλεσε ένας από τους στενότερους συνεργάτες του Μακάριου και είχε συλληφθεί από τους πραξικοπηματίες το 1974. Ήταν ο υπουργός που εφήρμοσε το σύστημα Κοινωνικών Ασφαλίσεων στην Κύπρο και είχε υπηρετήσει με επιτυχία στα υπουργεία Εργασίας, Υγείας και Οικονομικών.
Ως υπουργός υπηρέτησε τις κυβερνήσεις του Μακάριου, από το 1960 μέχρι το 1972, όταν εξελέγη βουλευτής με το Ενιαίο Κόμμα, το οποίο είχε συνιδρύσει με τον Πολύκαρπο Γιωρκάτζη και τον Γλαύκο Κληρίδη.
Το 1978, διετέλεσε για μικρό χρονικό διάστημα πρόεδρος της Βουλής και διαμεσολαβητής στις προσπάθειες επίλυσης του Κυπριακού, μετά το ’74, υπό τον Αρχιεπίσκοπο Μακάριο.
Το 2000 ανέλαβε την Προεδρία του ΔΗΚΟ και το 2003 εξελέγη Πρόεδρος της Δημοκρατίας, από τον πρώτο γύρο των εκλογών.
Ο Τάσσος του «Όχι»
Στην ιστορία θα μείνει γνωστός κυρίως για το γενναίο του «Όχι» στο Σχέδιο Ανάν και ως ο σύγχρονος εκφραστής της αξιοπρέπειας των Ελλήνων της Κύπρου και του Ελληνισμού.
Ήταν ο πολιτικός που δεν υπέκυψε ούτε στις πιέσεις των Βρετανών ούτε των Αμερικανών, ούτε της διεθνούς κοινότητας που προσπαθούσαν με απειλές να τον αναγκάσουν να πει «Ναι» στη διάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Όπως είχε τονίσει χαρακτηριστικά στο διάγγελμά του, με το οποίο καλούσε τους Έλληνες της Κύπρου να πουν «Όχι» στο ΣχέδιοΑνάν, «παρέλαβα κράτος και δεν πρόκειται να παραδώσω κοινότητα».
Ανυποχώρητος μαχητής, πατριώτης και πολέμιος του λαϊκισμού
Μετά θάνατον, ακόμη και οι μεγαλύτεροι κατήγοροί του, προσέτρεξαν να του πλέξουν το εγκώμιο, υποστηρίζοντας κατά γενική παραδοχή ότι ήταν πατριώτης, πείσμων και πιστός στις αρχές και αξίες, στην ελευθερία και τη δημοκρατία.
Οι χαρακτηρισμοί αυτοί δεν αποδόθηκαν στον Τάσσο Παπαδόπουλο μόνο από τους στενούς του συνεργάτες, αλλά και από τους αντιπάλους του και κυρίως από τα στελέχη του Δημοκρατικού Συναγερμού, Νίκο Αναστασιάδη, Αβέρωφ Νεοφύτου και Ιωάννη Κασουλίδη.
Ανάλογη ήταν και η στάση όλων των πολιτικών αρχηγών και του Προέδρου Χριστόφια για τον Τάσσο Παπαδόπουλο, ο οποίος σήκωσε το βάρος του «Όχι» στο Σχέδιο Ανάν διεθνώς και ανέστρεψε το αρνητικό κλίμα, που είχε δημιουργηθεί στην ΕΕ.
Ήταν ένας ανυποχώρητος αγωνιστής και μαχητής. Ήταν πολέμιος του λαϊκισμού. Αρνείτο να γίνει λαϊκιστής για να κερδίσει αξιώματα.
Αυτός ήταν και ένας από τους λόγους που έχασε τις εκλογές τον Φεβρουάριο του 2008.
Η Κύπρος στην ΟΝΕ
Ο Τάσσος Παπαδόπουλος όχι μόνο υπέγραψε, τον Απρίλιο του 2004, την ένταξη της Κυπριακής Δημοκρατίας στην ΕΕ, αλλά την ενέταξε και στην ΟΝΕ. Παρέδωσε μια οικονομία με πλεόνασμα, που έφθασε το 3% και πλέον επί του ΑΕΠ. Για την ένταξη της Κύπρου στην ΟΝΕ, ήρθε σε σύγκρουση με το ΑΚΕΛ και τον νυν Πρόεδρο Δημήτρη Χριστόφια, συνεταίρο του τότε στην εξουσία.
Δημοκρατία και ελευθερία
Ολόκληρη η πολιτική του καριέρα, όπως συμβαίνει με όλους τους μεγάλους πολιτικούς άνδρες, συμπυκνώθηκε σε δύο φράσεις, που πέρασαν στην Ιστορία. Δύο φράσεις από το ιστορικό διάγγελμα που απηύθυνε προς τον κυπριακό λαό, στις 7 Απριλίου 2004, εναντίον του Σχεδίου Ανάν.
«Παρέλαβα κράτος διεθνώς αναγνωρισμένο. Δεν θα παραδώσω κοινότητα, χωρίς δικαίωμα λόγου διεθνώς και σε αναζήτηση κηδεμόνα», διακήρυξε υπερήφανος ο Τάσσος Παπαδόπουλος.
Δύο εβδομάδες αργότερα, στις 24 Απριλίου 2004, οι Ελληνοκύπριοι απαντούσαν μ’ ένα εκκωφαντικό 76% στο προσκλητήριο πουτους είχε απευθύνει: «Ελληνικέ κυπριακέ λαέ… Σε καλώ να απορρίψεις το Σχέδιο Ανάν. Σε καλώ να πεις, στις 24 του Απρίλη, ένα δυνατό ΟΧΙ».
Το μίσος των Ευρωπαίων ηγετών εναντίον του
Ο Τάσσος Παπαδόπουλος δεν υπήρξε ένας ηγέτης κοινής αποδοχής. Καθώς οι ώρες ήταν κρίσιμες, δίχασε βαθιά.
Πάνω απ’ όλους όμως, τον μίσησαν οι ηγέτες των ΗΠΑ και της Ευρώπης, οι δήθεν «εταίροι» της ΕΕ. Δεν του συγχώρησαν ποτέ το γεγονός ότι, σε μια εποχή που οι «ναιναίκοι» βρίθουν στις ηγετικές αυλιτικές θέσεις του Ελληνισμού, ξεπετάχθηκε ξαφνικά αυτός, σε μια κρίσιμη ώρα για να ξαναενώσει το παρόν με την ιστορική παράδοση του «ΟΧΙ».
Η ΠΤΩΣΗ.. ΔΟΛΙΟΦΘΟΡΑ.. Η ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΡΙΨΗ ΤΟΥ ''ΗΛΙΟΣ''
ΑΚΟΛΟΥΘOYN.. ΣΤΟΙΧΕΙΑ.. ΚΑΤΑΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑ ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΔΟΛΙΟΦΘΟΡΑ.. H KAI ΚΑΤΑΡΡΙΨΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ..
Eurokinissi |
Η παρουσίαση των γεγονότων και οι χειρισμοί που ακολούθησε η ελληνική κυβέρνηση καθ' όλη τη διάρκεια της 3ωρης πτήσης του τραγικού αεροπλάνου, δόθηκε στη δημοσιότητα από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Θ. Ρουσόπουλο. Σύμφωνα πάντα με την επίσημη εκδοχή των γεγονότων από την ελληνική κυβέρνηση, το κυπριακό αεροσκάφος Boeing 737-300 με κωδικό πτήσης HCY 522 απογειώθηκε στις 09:00 από τη Λάρνακα με κατεύθυνση προς Αθήνα και τελικό προορισμό την Πράγα.
Στις 09:37 εισήλθε στο FIR Αθηνών, όπου έγινε αυτομάτως η ταυτοποίηση του αεροσκάφους στο ραντάρ της ΥΠΑ.
Στις 10:07 ο Πύργος Ελέγχου του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» επιχείρησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος για να αρχίσει η διαδικασία καθόδου, αλλά δεν υπήρξε ανταπόκριση. Ο Πύργος Ελέγχου συνέχισε τις επανειλημμένες κλήσεις και στη συχνότητα κινδύνου.
Στις 10:20 και αφού δεν κατέστη δυνατή η επικοινωνία, ο ελεγκτής της εναερίου κυκλοφορίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) τηλεφώνησε σε ομόλογό του στο αεροδρόμιο Λάρνακας και ο αυτός τον ενημέρωσε ότι είχε αναφερθεί πρόβλημα στο σύστημα κλιματισμού του αεροσκάφους.
Σ.Σ. ΓΙΑΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΑΝ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΕΙΚΟΣΙ ΛΕΠΤΑ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥΝ;.. ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΛΑΡΝΑΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ;
Στις 10:25 η ΥΠΑ ενημερώνει το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης, το οποίο υπάγεται στο Υπουργείο Εθνικής Αμυνας και Εμπορικής Ναυτιλίας, ενώ την ίδια ώρα το κέντρο ελέγχου περιοχής Αθηνών ενημέρωσε το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων ότι το αεροσκάφος αντί να αναφέρει μέσω ασυρμάτου τη θέση του άρχισε να κάνει δεξιόστροφους κύκλους γύρω από την περιοχή Κέας, Κύθνου.
Σ.Σ. ΓΙΑΤΙ ΕΚΑΝΕ ΔΕΞΙΟΣΤΡΟΦΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ ΑΝΤΙ ΝΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΘΕΙ ΛΟΓΩ ΕΠΕΙΓΟΝΤΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΙ ΕΝΩ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΕΙΧΕ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ; Η ΚΑΙ ΕΙΧΕ ΤΕΘΕΙ ΗΔΗ ΣΤΟΝ ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΠΙΛΟΤΟ.. ΜΕ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ..
Στις 10:30 αεροσκάφη της πολεμικής αεροπορίας τίθενται σε ετοιμότητα και ο υπουργός Εθνικής Αμυνας δίνει εντολή να ακολουθεί η διαδικασία για «ύποπτο renegate». Η συγκεκριμένη διαδικασία που υπάγεται στις διατάξεις του νόμου περί «αντιτρομοκρατικής ομπρέλας» και ενεργοποιήθηκε στη χώρα μας παραμονές των Ολυμπιακών Αγώνων, από τη στιγμή που ένα αεροπλάνο στην προκείμενη περίπτωση το αεροσκάφος της «Helios Airways» δεν επικοινωνεί με τον Πύργο Ελέγχου, οπλισμένα πολεμικά αεροσκάφη σηκώνονται και το προσεγγίζουν.
Ετσι, στις 10:55 απογειώνονται από την Αγχίαλο δυο F - 16.
Στις 11:20 τα πολεμικά αεροσκάφη αποκτούν την πρώτη οπτική επαφή από απόσταση με το επιβατηγό στην περιοχή της Κέας.
Στις 11:25 οι πιλότοι των F-16 πλησιάζουν σε κοντινή απόσταση. Το πρώτο F-16 πλησίασε δίπλα στο αεροπλάνο, ενώ το δεύτερο έμεινε πίσω του και σε θέση βολής, όπως προβλέπει ο συναγερμός «ύποπτο renegade».
Οι χειριστής του πρώτου F-16 διαπίστωσε ότι ο συγκυβερνήτης ήταν πεσμένος στο πιλοτήριο, ίσως λιπόθυμος, ενώ ο κυβερνήτης δε βρισκόταν στη θέση του. Στην οπτική επαφή τους οι χειριστές των πολεμικών αεροσκαφών διαπίστωσαν ότι οι μάσκες οξυγόνου στην καμπίνα του αεροσκάφους ήταν ενεργοποιημένες, ενώ διέκριναν δύο άτομα στο πιλοτήριο, τα οποία φάνηκε να επιχειρούν να ανακτήσουν τον έλεγχο του αεροσκάφους. Σύμφωνα πάντα με τις επίσημες εκδοχές, παραμένει άγνωστο εάν ήταν μέλη του πληρώματος ή επιβάτες. Το αεροπλάνο, πάντως, κάνει στροφή 30 μοιρών με καθοδική πορεία και ενώ κινείται προς την Εύβοια, μπαίνει σε πορεία από βορρά προς νότο για την Αθήνα.
Οι πιλότοι των F-16 παίρνουν εντολή και η κατάσταση από «ύποπτο renegade» μετατράπηκε σε «renegade», το οποίο σημαίνει ότι το αεροσκάφος είναι ανεξέλεγκτο και ίσως θέσει σε κίνδυνο κατοικημένες περιοχές και έως εκ τούτο μπορεί και να καταρριφθεί.
Στις 12:04 το αεροσκάφος συνετρίβη 2,5 χιλιόμετρα έξω από το Γραμματικό, σε ορεινή, μη κατοικημένη περιοχή.
Από την πτώση του αεροσκάφους ξεσπά πυρκαγιά που παίρνει διαστάσεις και καίει τη γύρω δασική περιοχή.
Στις 12:51 κατέφθασαν στον τόπο του δυστυχήματος τα πρώτα ασθενοφόρα και λίγο αργότερα πυροσβεστικά οχήματα.
Οταν η φωτιά τίθεται υπό έλεγχο αρχίζει η περισυλλογή των νεκρών.
Σ.Σ. ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΤΗΣ ΛΙΣΤΑΣ.. ΠΟΥ ΔΕΝ ΒΡΕΘΗΚΑΝ.. ΠΟΥΘΕΝΑ;
''Τελικό αίτιο της πτώσης, ως απόρροια των προηγουμένων, ήταν η διακοπή της λειτουργίας των κινητήρων, λόγω έλλειψης καυσίμων.''
''Επίσης, ο τότε Γενικός Εισαγγελέας έκρινε ότι θα έπρεπε να ανασταλεί η δίωξη, για όλους τους κατηγορουμένους, επικαλούμενος ανυπέρβλητες δυσκολίες στην προώθηση της υπόθεσης.''
''Ο άνθρωπος, που ερεύνησε τα αίτια της συντριβής του αεροπλάνου της «Ήλιος», Ακριβός Τσολάκης, δεν υπάρχει πια στη ζωή, αφού τον Οκτώβριο του 2023, απεβίωσε σε ηλικία 93 ετών.
Ωστόσο, τρία χρόνια πριν τον θάνατο του, στις 14 Αυγούστου του 2020, έδωσε συνέντευξη στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων, θυμούμενος τις πρώτες ώρες του τραγικού συμβάντος.
Ο Ακριβός Τσολάκης μίλησε τότε στο ΚΥΠΕ για την εμπειρία του, αποκαλύπτοντας ότι η πτώση του αεροσκάφους της Ήλιος στιγμάτισε τη ζωή του και του έκλεψε για πάντα τον ύπνο του.''
''Σημειώνεται ότι στο πόρισμα συμπεριλήφθηκαν δεκαέξι συστάσεις, εκ των οποίων οι πέντε αναγνωρίστηκαν και υιοθετήθηκαν παγκοσμίως. Οι πέντε συστάσεις συμπεριλήφθηκαν στην παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία, κατοχυρώθηκαν και ισχύουν. Αυτές αφορούν στην κατασκευή των αεροπλάνων, καθώς και την εκπαίδευση του πληρώματος στο θάλαμο των επιβατών.''
ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ.. ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ..
''Όπως δεν μπορούσα να αντιληφθώ γιατί δεν εκλήθησαν να καταθέσουν στη δίκη, μάρτυρες που κατήγγειλαν ότι είδαν έκρηξη στον αέρα…''
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΜΕΡΟΣ ΑΡΘΡΟΥ ΑΠΟ ''ATHENS MAGAZINE''
ΣΟΚΑΡΙΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ για την τραγωδία με το Helios: "Είχε δοθεί εντολή ΚΑΤΑΡΡΙΨΗΣ"!!!
Αποκαλύψεις για το αεροπορικό δυστύχημα με το Helios έγιναν στην εκπομπή «Απαγορευμένη Ζώνη» του Γιώργου Τράγκα. Ο Ακριβός Τσολάκης, ο άνθρωπος που ερεύνησε τα αίτια της συντριβής του αεροπλάνου της Κυπριακής εταιρείας, αναφέρθηκε σε πτυχές της υπόθεσης που παρέμεναν άγνωστες μέχρι σήμερα.
Ο ειδικός πραγματογνώμων αεροπορικών ατυχημάτων υπογράμμισε ότι αν το αεροσκάφος κατευθυνόταν προς το αεροδρόμιο των Σπάτων, οι πιλότοι των F16 είχαν λάβει εντολή κατάρριψής του. Αποκάλυψε μάλιστα ότι ο τότε πρωθυπουργός, Κώστας Καραμανλής, είχε χαρακτηρίσει τα κρίσιμα εκείνα λεπτά ως τη χειρότερη στιγμή της ζωής του.
Ανέλυσε επίσης στα αίτια του δυστυχημάτος, ενώ εξομολογήθηκε ότι από τα 140 αεροπορικά δυστυχήματα που έχει ερευνήσει, αυτό του Ήλιος του έχει κόψει τον ύπνο.
ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ''MENSHOUSE''
«Ήξερε από αεροπλάνα και είχε οξυγόνο»: Η μοιραία λεπτομέρεια που δεν επέτρεψε στον 25χρονο, Ανδρέα Προδρόμου να προσγειώσει το Helios
Μια εξασθενημένη φωνή. Λέει: “Mayday, Mayday, Mayday…”. Καμία απόκριση από τον πύργο ελέγχου. Προσπαθεί ξανά, εμφανώς καταβεβλημένος: “ Mayday, Helios Airways flight 522 Athens”. Κανείς δεν του απαντά και πάλι.
Γυρίζει το κεφάλι του έξω από το παράθυρο του πιλοτήριου- δίπλα του, στον αέρα, σε απόσταση μόλις 15 μέτρων ο πιλότος του F-16 του κάνει το τυποποιημένο νόημα με το χέρι για να τον ακολουθήσει στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Αυτός, ωστόσο, δείχνει με τον αντίχειρά του δείχνει αλλού. Δείχνει κάτω.
Το πρωί της 14ης Αυγούστου του 2005 το επιβατικό αεροσκάφος τύπου Μπόινγκ 737 των κυπριακών αερογραμμών Helios Airways με 121 επιβαίνοντες (115 οι επιβάτες και 6 τα μέλη του πληρώματος), ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει την πτήση 522 από τη Λάρνακα προς την Πράγα, με ενδιάμεσο σταθμό την Αθήνα.
Ελάχιστα λεπτά μετά την απογείωσή του ο κυβερνήτης (ο 59χρονος Γιούργκεν Μέρτεν που είχε για συγκυβερνήτη τον Κύπριο Χαράλαμπο Χαραλάμπους, 49 ετών) επικοινωνεί με την επιμελητεία πτήσεων της εταιρίας κι αναφέρει πως έχει ανάψει η προειδοποιητική ένδειξη διαμόρφωσης απογείωσης, ενώ αντιμετωπίζει πρόβλημα και με το σύστημα ψύξης συσκευών.
Η επικοινωνία τους συνεχίζεται για 8, περίπου, λεπτά και διακόπτεται όταν το αεροσκάφος έχει φτάσει στα 28.900 πόδια. Σε ύψος λίγο άνω των 18.000 χιλιάδων έχουν πέσει οι μάσκες οξυγόνου στο θάλαμο των επιβατών. Το Μπόινγκ φτάνει τα 34.000 πόδια και όλοι αρχίζουν να χάνουν τις αισθήσεις τους. Ή, ακριβέστερα, σχεδόν όλοι.
Γιατί, βλέπετε, υπάρχει και ο Ανδρέας Προδρόμου: ο 25χρονος φροντιστής της πτήσης- ο οποίος είχε πτυχίο επαγγελματία χειριστή αεροσκαφών και είχε υπηρετήσει στις ειδικές δυνάμεις της Κύπρου- είναι ο τελευταίος άνθρωπος που μένει ξύπνιος εντός του αεροσκάφους, καθώς έχει βρει μία φορητή φιάλη οξυγόνου (αυτές που «πέφτουν» πάνω από το κεφάλι των επιβατών έχουν οξυγόνο για μόλις 12 λεπτά).
Το αεροπλάνο της Helios έχει οριζοντιωθεί, πλέον, και έχοντας μπει στον εναέριο χώρο της Ελλάδας άπαντες περιμένουν να επικοινωνήσει με το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής της Αθήνας, καθώς κατευθύνεται προς το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» με τον αυτόματο πιλότο να έχει τα «ηνία».
Άμεσα, δύο μαχητικά αεροσκάφη F-16 της πολεμικής μας αεροπορίας απογειώνονται και αναχαιτίζουν το Μπόινγκ 737. Ο αρχηγός του σμήνους προσπαθεί, εις μάτην, να επικοινωνήσει μέσω ραδιοκλήσεων με τον κυβερνήτη, μόνο που…
Μόνο που όταν πλησιάζει αρκετά κοντά στο πιλοτήριο, διαπιστώνει πως η θέση του είναι κενή. Δίπλα του, ο λιπόθυμος συγκυβερνήτης κείτεται με τα χέρια μπροστά πάνω στα χειριστήρια. Το ΚΕΠ Λευκωσίας έχει ενημερώσει το αντίστοιχο της Αθήνας πως δεν έχει επικοινωνία εδώ και ώρα με το συγκεκριμένο αεροπλάνο και οι θεωρίες περί αεροπειρατείας και τρομοκρατικής ενέργειας διαδίδονται με την ταχύτητα του φωτός. Είναι αυτή η αλήθεια, όμως;
Όχι: ο πιλότος του πρώτου F-16 βλέπει έναν άντρα να μπαίνει στο πιλοτήριο, να κάθεται στη θέση του κυβερνήτη και φορώντας τ’ ακουστικά να προσπαθεί να επικοινωνήσει με τον πύργο ελέγχου ή κάποιο άλλο αεροσκάφος. Έπειτα από μερικές στιγμές, προσπαθεί να πάρει τον έλεγχο του αεροπλάνου, βγάζοντάς το από τον αυτόματο πιλότο.
Τραγική ειρωνεία. Ο Προδρόμου θα μπορούσε να προσγειώσει το αεροπλάνο-φάντασμα αν είχε επικοινωνία με τον Πύργο Ελέγχου. Ο ίδιος εξέπεμψε σήμα-κινδύνου το οποίο κανείς δεν άκουσε εξαιτίας μιας μοιραίας λεπτομέρειας.
Σ.Σ... ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΣΥΝΕΒΑΙΝΕ ΑΥΤΟ;
Η Ραδιοσυνεννόηση του αεροσκάφους ήταν στη λειτουργία «ενδοσυνεννόησης» και έτσι ό,τι έλεγε το άκουγε μόνο ο ίδιος. Αν είχε αλλάξει τη συγκκεριμένη λειτουργία ίσως όλα να ήταν εντελώς διαφορερετικά.
Αίφνης, ο αριστερός κινητήρας σβήνει καθώς έχουν τελειώσει τα καύσιμα και το Μπόινγκ- πλέον στα χέρια του Προδρόμου- αρχίζει να χάνει ύψος. Βλέποντας τους απότομους ελιγμούς του, τα F-16 πλησιάζουν κι άλλο και, περίπου στα 7000 πόδια, ο αρχηγός του σμήνους καταλαβαίνει πως ο νεαρός φροντιστής έχει αντιληφθεί την παρουσία του.
Του κάνει νόημα να τον ακολουθήσει στο «Βενιζέλος»,
Σ.Σ... ΠΟΙΟΣ ΝΑ ΠΙΣΤΕΨΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ..
όμως ο Προδρόμου έχει άλλα σχέδια: αλλάζει πορεία στο “Helios” και κατευθύνεται νοτιοδυτικά, σε μη κατοικήσιμη περιοχή. Έπειτα από δυόμιση δραματικές ώρες, το αεροσκάφος προσκρούει με απίστευτη σφοδρότητα σε λόφο της περιοχής του Γραμματικού Αττικής, σε απόσταση 33 χιλιομέτρων από τον διεθνή αερολιμένα Αθηνών.
Διαλύεται στα εξ ων συνετέθη, ενώ μια λαίμαργη φωτιά αρχίζει να καταπίνει τα πάντα, παίρνοντας στο πύρινο διάβα της τις ζωές και των 121 άτυχων ανθρώπων.
και γι’ αυτό ευθυνόταν ο εγκληματικός, όπως αποδείχτηκε, τεχνικός έλεγχος.
19 καλοκαίρια πριν, μια μέρα πριν τον Δεκαπενταύγουστο, σημειώθηκε η μεγαλύτερη αεροπορική τραγωδία που έχει «αντικρίσει» ποτέ η χώρα μας-Το συγκεκριμένο αεροσκάφος πριν την μοιραία πτήση είχε εκτελέσει αυτήν από το Λονδίνο στην Κύπρο. Η προϊστάμενη Φανούλα Σαββίδου κατέγραψε πως οι επιβάτες άκουσαν δυνατούς θορύβους στην πίσω δεξιά πόρτα, ενώ υπήρχε και πάγος στο στεγανωτικό παρέμβυσμά της.
Ο αρμόδιος μηχανικός προέβη σε οπτικό έλεγχο, ωστόσο απεφάνθη πως δεν υπάρχει καμία βλάβη ή ανωμαλία στην συγκεκριμένη πόρτα. Παρά το γεγονός πως ο έλεγχός του κρίθηκε από τους ειδικούς ως ελλιπής, η ολέθρια παράλειψη ήταν το ότι μετά την ολοκλήρωση της επίβλεψης, δεν επανέφερε τον διακόπτη του επιλογέα του συστήματος συμπίεσης στην θέση «αυτόματο» από τη θέση «χειροκίνητο».
Αυτό το καταστρεπτικο λάθος δεν μπόρεσαν να το ανακαλύψουν αργότερα ούτε ο κυβερνήτης ούτε ο συγκυβερνήτης της πτήσης, με αποτέλεσμα να μην επαναφέρουν τον επιλογέα στην σωστή του θέση και να προκληθεί το μεγάλο πρόβλημα της συμπίεσης στο αεροπλάνο.
Το αεροσκάφος των κυπριακών αερογραμμών συνετρίβη, παρασύροντας μαζί του στον θάνατο 121 άτομα- τα οποία, όμως, θα μπορούσαν να είναι απείρως περισσότερα αν έπεφτε σε κατοικημένη περιοχή ή αν προσέκρουε ανεξέλεγκτα στο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Ο «περιορισμός» της ανθρώπινης τραγωδίας δε θα είχε συντελεστεί ποτέ, αν δεν υπήρχε εκείνος. Ο Ήλιος στις 14/8/2005 έσβησε για πολλούς συνανθρώπους μας οριστικά. Γι’ αρκετούς περισσότερους, όμως, ανέτειλε ξανά χάρη στον Ανδρέα Προδρόμου. Στον άνθρωπο που έδειξε κάτω. (Σ.Σ... ΑΠΛΑ ΕΔΕΙΞΕ ΣΤΟΝ ΠΙΛΟΤΟ ΤΟΥ ΜΑΧΗΤΙΚΟΥ, ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΕΛΕΓΞΕΙ.. ΚΑΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ ΠΤΩΣΗ..)
ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ.. ΚΑΙ..
Τα δραματικά τελευταία λεπτά του αεροσκάφους της HELIOS που συνετρίβη στο Γραμματικό. Γιατί έμεινε ακυβέρνητο και χάθηκαν 121 άνθρωποι. Ηχητικό ντοκουμέντο από το F16
14 Αυγούστου 2005. Η πτήση 522 της Helios Airways, απογειώνεται από το αεροδρόμιο της Λάρνακας με προορισμό την Πράγα, με ενδιάμεση στάση το αεροδρόμιο “Ελ. Βενιζέλος” της Αθήνας.
Στις 12:04 το μεσημέρι το Βoeing συντρίβεται στο Γραμματικό Αττικής. Οι 115 επιβάτες και τα 6 μέλη του πληρώματος σκοτώθηκαν. Χάθηκαν ολόκληρες οικογένειες σε αυτή την αεροπορική τραγωδία.
Πετούσε με αυτόματο πιλότο
Δεκαέξι από τους επιβάτες, θα αποβιβάζονταν στην Αθήνα, ενώ 48 επρόκειτο να ταξιδέψουν με άλλη πτήση στην Πράγα.
Το αεροσκάφος μπήκε κανονικά στον ελληνικό εναέριο χώρο, αλλά όπως αποδείχτηκε πλήρωμα και επιβάτες είχαν χάσει τις αισθήσεις τους 13 λεπτά μετά την απογείωσή του, λόγω έλλειψης οξυγόνου. Η πτήση μετατράπηκε σε μια πτήση – φάντασμα καθώς δεν υπήρχε καμία επαφή με το αεροσκάφος.
Αφού διακόπηκε κάθε επικοινωνία και όλες οι προσπάθειες αποκατάστασης παρέμειναν άκαρπες σήμανε συναγερμός και διατάχτηκε από τον Αρχηγό Γ.Ε.Ε.Θ.Α. να απογειωθούν μαχητικά για να εντοπίσουν το αεροσκάφος. Στις 11:05 απογειώθηκαν δύο F-16 από την Αγχίαλο και στις 11:18 ήρθαν σε οπτική επαφή με το αεροπλάνο της Helios. Διαπίστωσαν ότι ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους ήταν αναίσθητος, ο κυβερνήτης δεν ήταν στην θέση του και είχε ενεργοποιηθεί το σύστημα παροχής οξυγόνου με μάσκες. Το αεροσκάφος μέχρι εκείνη την στιγμή πετούσε με τον αυτόματο πιλότο.
13 λεπτά μετά την απογείωση από την Λάρνακα, πλήρωμα και επιβάτες έχασαν τις αισθήσεις τους. Ο αεροσυνοδός Ανδρέας Προδρόμου χρησιμοποίησε ατομική φιάλη οξυγόνου και προσπάθησε να ανακτήσει μόνος τον έλεγχο του αεροπλάνου. Η ραδιο-συνεννόηση όμως ήταν σε ενδοσυνεννόηση και το may day που έστειλε το άκουσε μόνο αυτός.
Τα αίτια
Οι πρώτες εκτιμήσεις έδειχναν απότομη αποσυμπίεση του εσωτερικού του αεροσκάφους, καθώς ανάμεσα στα πτώματα των επιβατών υπήρχαν πολλά που φορούσαν μάσκες οξυγόνου. Το αεροσκάφος είχε ιστορικό προβλημάτων στο σύστημα κλιματισμού. Τα «μαύρα κουτιά» που καταγράφουν το ιστορικό της πτήσης βρέθηκαν στο σημείο συντριβής και στάλθηκαν στη Γαλλία για ανάλυση. Δυο χρόνια αργότερα όταν βγήκε το επίσημο πόρισμα έλεγε τα εξής:
Ζωντανοί ως την στιγμή της πρόσκρουσης
Οι ιατροδικαστές που εξέτασαν τις σορούς, διαβεβαίωσαν ότι μπορεί οι επιβάτες να είχαν χάσεις τις αισθήσεις τους και να μην μπορούσαν να αντιδράσουν αλλά σίγουρα δεν ήταν νεκροί. Η καρδιά τους χτυπούσε, οι πνεύμονες λειτουργούσαν και υπήρχε κυκλοφορία του αίματος μέχρι την πρόσκρουση στο έδαφος, όπου βρήκαν ακαριαίο θάνατο.
“Τα θύματα που εξετάστηκαν ήταν στη ζωή, μέχρι την πτώση του αεροπλάνου”, δήλωσε κατηγορηματικά ο έμπειρος ιατροδικαστής, Φίλιππος Κουτσάφτης. “O θάνατος τους προήλθε από πολλαπλές κακώσεις κατά την συντριβή του αεροπλάνου. Καθώς τα περισσότερα θύματα βρέθηκαν διαμελισμένα”, ανέφερε.
“Δεν μπορούμε να πούμε αν τα πτώματα ήταν παγωμένα”
Οι ιατροδικαστές δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσουν ότι τα πτώματα ήταν παγωμένα ή ότι υπήρχε αποσυμπίεση στο εσωτερικό του αεροπλάνου. “Τέτοια συμπεράσματα δεν μπορούν να προκύψουν από εμάς. Άλλωστε τα θύματα είχαν εκτεθεί στον ήλιο και τα εξετάσαμε εμείς στο σημείο της συντριβής, τα περισσότερα ήταν καμμένα από την φωτιά” ξεκαθάρισε ένας από τους ιατροδικαστές του ελληνικού κλιμακίου. “Αν υπήρχε αποσυμπίεση ή όχι, δεν μπορούμε να το διαπιστώσουμε ιατροδικαστικά”.
Ανάμεσα στα θύματα που αναγνωρίστηκαν ήταν και ο συγκυβερνήτης. Αναγνωρίστηκε από τη σύζυγό του. Στο νεκροτομείο της Αθήνας μεταφέρθηκαν μόνο τα πτώματα που θα μπορούσαν να αναγνωριστούν. Τα υπόλοιπα παρέμειναν στο Σχιστό και η αναγνώριση έγινε με την μέθοδο του DNA.
Τι είδαν οι πιλότοι των F-16
Οι δυο πιλότοι των μαχητικών είχαν συνεχή επικοινωνία με τους αρχηγούς ΓΕΕΑΘΑ και ΓΕΑ, καθώς και με τον υπουργό Άμυνας για τις “συγκλονιστικές”, όπως τις χαρακτήρισαν εικόνες. Αρχικά δεν μπορούσαν να διακρίνουν στις σιλουέτες ιδιότητα (πλήρωμα ή επιβάτες), ακόμα και το φύλο.
“Η πραγματική απόσταση ήταν 30 μέτρα” είπαν οι ειδικοί. Οι πιλότοι μπορούσαν να δουν στο εσωτερικό αφού τα τζάμια δεν είχαν παγώσει. Οι δυο σιλουέτες που φαίνεται να μπήκαν στο πιλοτήριο 2-3 λεπτά μετά την πρώτη προσέγγιση των F-16 κατά την οποία είχαν δει μόνο τον συγκυβερνήτη σωριασμένο στο κόκπιτ – φορούσαν μάσκες οξυγόνου και είχαν καθίσει στις θέσεις των πιλότων και οι κινήσεις τους ερμηνεύτηκαν ως προσπάθεια να ανακτήσουν του έλεγχο του αεροσκάφους μέσω των πηδαλίων.
Το αεροπλάνο της Helios Airways. Μετά την τραγωδία η Boeing άλλαξε τις ηχητικές προειδοποιήσεις και ενδείξεις
Ατομικές μάσκες
Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των πιλότων και των ευρημάτων εκτιμάται ότι ένα ή δυο μέλη του πληρώματος που είχαν κάνει χρήση ατομικών μασκών οξυγόνου έφτασαν στο κόκπιτ για να αποδεσμεύσουν τον αυτόματο πιλότο. Εκ του αποτελέσματος φάνηκε ότι το πέτυχαν αφού σε εκείνη τη στιγμή το αεροσκάφος σταμάτησε τους ελιγμούς και πήρε καθοδική κλίση 30 μοιρών.
Η εξέλιξη αυτή κάπως χαλάρωσε τους πιλότους. Όπως περιέγραψαν όμως στη συνέχεια το αεροπλάνο συνέχισε την καθοδική πορεία και καρφώθηκε σε πλαγιά κοντά στο Γραμματικό. Ένα στοιχείο που ενίσχυσε την υπόθεση ότι οι σιλουέτες δεν ανήκαν στον κυβερνήτη και συγκυβερνήτη είναι η ανεύρεση του πτώματος μιας αεροσυνοδού μέσα ή πολύ κοντά στο κόκπιτ.
Για 39 λεπτά η κυβέρνηση βρέθηκε με “το δάχτυλο στη σκανδάλη”
Η κυβέρνηση διέψευσε κατηγορηματικά τις φήμες που από την πρώτη στιγμή κυκλοφόρησαν ότι το αεροσκάφος κατερρίφθη από τα F-16 με χρήση πυραύλων ή ακόμη και ελιγμών. Επιβεβαιώθηκε ότι το αεροσκάφος δεν κινδύνευε να πέσει σε κατοικημένη περιοχή και επομένως δεν χρειάστηκε να παρθεί καμία ακραία απόφαση.
Οι φήμες πυροδοτήθηκαν από την σχετική πρόβλεψη που υπήρχε στο αντιτρομοκρατικό σχέδιο αντιμετώπισης ιπτάμενων απειλών, αλλά από την πρώτη στιγμή αξιωματούχοι του υπ. Άμυνας και της Πολεμικής Αεροπορίας διέψευσαν με απόλυτο τρόπο το ενδεχόμενο αυτό.
“Τα F-16 γύρισαν με πλήρες το οπλικό φορτίο τους, αυτά είναι καταγεγραμμένα και φανερά σε όλους” είπε στην εφημερίδα “ΝΕΑ” ανώτατη πηγή της Πολεμικής Αεροπορίας. Αλλά και λίγες ώρες αργότερα ο υπ. Επικρατείας και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος κ. Ρουσόπουλος διέψευσε κατηγορηματικά τα σενάρια αυτά.
Ο πιλότος είχε αρνηθεί να πετάξει
Σύμφωνα με καταγγελίες, πρόβλημα στο σύστημα κλιματισμού του αεροσκάφους το προηγούμενο βράδυ. Η βλάβη είχε αποκατασταθεί ύστερα από άρνηση του πιλότου να πραγματοποιήσει την πτήση. Το ίδιο φέρεται να είχε συμβεί και με την μοιραία πτήση, όπου ο Γερμανός πιλότος κλήθηκε να αντικαταστήσει τον συνάδελφό του.
Σ.Σ. ΣΧΟΛΙΟ ΜΕΤΑ ΤΟ ΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΑΝΩ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ..
ΑΦΟΥ ΤΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΗΤΑΝ ΗΔΗ ΕΚΕΙ.. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΠΕΤΡΕΨΑΝ ΤΗΝ ΦΩΤΙΑ.. ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΠΕΤΡΕΨΑΝ ΣΤΟΝ ΩΣ ΑΝΩ.. ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΑΚΙ ΣΕ ΧΩΡΟ ΕΚΤΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ..
Η ΦΩΤΙΑ ΙΣΩΣ ΒΟΛΕΥΕ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΕΚΑΝΕ ΟΛΑ.. ΠΑΡΑΝΑΛΩΜΑ..
Χρειάστηκαν 24 ώρες για να διασταυρωθεί και να δοθεί επισήμως στη δημοσιότητα η λίστα των επιβατών του μοιραίου αεροσκάφους. Οι μαρτυρίες από όσους έσπευσαν στο σημείο είναι συγκλονιστικές.
Η δίκη
Η δίκη πέντε στελεχών της εταιρείας με κατηγορίες ανθρωποκτονίας και πρόκλησης θανάτου λόγω αλόγιστης, απερίσκεπτης ή επικίνδυνης πράξης, ξεκίνησε στη Λευκωσία στις 17 Σεπτεμβρίου 2009.
Το Πρωτοδικείο Αθηνών έκρινε ένοχους τα στελέχη της εταιρίας «Ήλιος», χωρίς ελαφρυντικά για τη συντριβή του αεροσκάφους. Το Πλημμελειοδικείο επέβαλε καταδίκη ενός χρόνου για κάθε απώλεια ζωής, συν τρία χρόνια ποινή βάσης, που αφορά την ενοχή τους με την ανθρωποκτονία εξ αμελείας. Η συνολική ποινή των στελεχών της εταιρίας είναι 124 χρόνια.
Το Φεβρουάριο του 2013 το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων επέβαλε δεκαετείς ποινές φυλάκισης, εξαγοράσιμες έναντι 80.000 ευρώ εκάστη, σε τρεις από τους τέσσερις κατηγορουμένους.
Σ.Σ. ΟΠΟΥ ΣΥΝΤΡΕΧΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ''ΣΥΜΠΤΩΣΕΙΣ''.. ΠΑΥΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ.. ''ΣΥΜΠΤΩΣΕΙΣ''..
ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ''REPORTER''
ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΙΩΝΙΣΤΕΣ
ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΑΡΑΤΟ ΑΥΤΩΝ ΜΙΣΟΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ..
Η ΔΗΘΕΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑ.. ΟΤΙ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΗΤΑΝ ΔΗΘΕΝ ΜΟΝΟΝ ΓΙΑ ΕΚΒΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΑ..
ΠΟΙΟΣ ΑΝΟΗΤΟΣ ΝΑ ΠΙΣΤΕΨΕΙ.. ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΠΑΓΩΓΗΝ ΝΕΚΡΟΥ ΕΝΑΝΤΙ ΛΥΤΡΩΝ..
ΑΡΑ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΥΤΩΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΝ
ΚΑΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗΝ ΚΑΚΟΝΟΙΑΝ
ΚΑΙ ΔΙΟΤΙ ΕΙΣ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΒΓΗΚΕ.. Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΤΗΣ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.. ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΤΟ ΠΡΩΤΟΝ ΕΔΡΑΣΑΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΛΥΠΑΘΟΝ ΚΥΠΡΟΝ.. ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΤΤΙΛΑ..
«Έτσι κλέψαμε την σορό του Τάσου Παπαδόπουλου»-Όσα κατέθεσε ο αδελφός του Κίτα
Δέκα χρόνια συμπληρώνονται φέτος από το θάνατο του αείμνηστου Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, Τάσσου Παπαδόπουλου, ο οποίος έφυγε από τη ζωή μετά από μάχη που έδωσε με τον καρκίνο.
Φέτος, συμπληρώνονται επίσης και εννέα χρόνια από την ημέρα που κλάπηκε η σορός του από το κοιμητήριο Αγίου Νικολάου στη Δευτερά, η οποία εντοπίστηκε περίπου τρεις μήνες αργότερα σε άλλο κοιμητήριο.
Ένας εκ των προσώπων που συμμετείχε στην κλοπή της σορού, ο Μάμας Προκοπίου, αδελφός του ισοβίτη Αντώνη Προκοπίου Κίτα, είχε δώσει τότε κατάθεση για το περιστατικό και την οποία αποκαλύπτει η εφημερίδα «Πολίτης».
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Μάμας Προκοπίου, είχε απειληθεί ότι θα σκότωναν μέλη της οικογένειας του εάν αποκάλυπτε τα πρόσωπα που ήταν μαζί του κατά την εκταφή της σορού και του υποσχέθηκαν ότι θα τον βοηθούσαν οικονομικά μετά από εκείνη τη δουλειά, κάτι που δεν έγινε ποτέ όπως λέει.
Στην κατάθεση του αναφέρει επίσης ότι όλα ξεκίνησαν το βράδυ της 10ης προς 11η Δεκεμβρίου του 2009.
Στην κλοπή συμμετείχαν συνολικά τέσσερα πρόσωπα. Ο ίδιος, ένας Γιάννης, ένας Γιώργος καθώς και ένα πρόσωπο από την Ινδία ο οποίος είχε το ρόλο του τσιλιαδώρου.
Όταν έφτασαν ο Γιώργος και ο Γιάννης στο νεκροταφείο κάλεσαν τον Μάμα Προκοπίου και του είπαν «να στείλει τον Ινδό να προσέχει μήπως και έρθει κάποιο αυτοκίνητο».
Αφού εκτέλεσε την εντολή και έστειλε τον Ινδό για τσίλιες, ο Προκοπίου κατέβηκε από το αυτοκίνητο. Στη συνέχεια με ένα λιβέρι και μια τσάππα αφαίρεσαν την ταφόπλακα και άρχισαν να σκάβουν τον τάφο.
Παρά την κούραση τους, όπως αναφέρει ο Προκοπίου, συνέχισαν μέχρι που έφτασαν σε ένα βάθος περίπου 1 μέτρο και 80 εκατοστά. Τότε αντιλήφθηκαν ότι στο σημείο εκείνο βρισκόταν το φέρετρο με τη σορό του Τάσσου.
Με σαμπάνι ανέσυραν τη σορό
Ακολούθως ο Γιώργος πήγε στο όχημα του Γιάννη, έφερε ένα σαμπάνι το οποίο έδεσαν στη σορό και κατάφεραν να την ανασύρουν από τον τάφο.
Στη συνέχεια ο Γιώργος προσπάθησε να βγάλει τον Γιάννη από τον τάφο, σύμφωνα πάντα με τον Προκοπίου, όμως επειδή έβρεχε γλίστρησε και έπεσε και ο ίδιος στον τάφο κτυπώντας το πόδι του.
Τελικά αφού κατάφεραν να φορτώσουν τη σορό και να εξέλθουν από τον τάφο. «Εγώ και ο Γιάννης βάλαμε τη σορό του αείμνηστου Τάσσου Παπαδόπουλου σε κάτι πράσινα μεγάλα σακούλια μαζί με τις τσάππες, τα φτυάρια, ένα λιβέρι και ένα κατσαβίδι μεγάλο».
Ακολούθως μετέφεραν τη σορό σε νεκροταφείο στις Χαλεπιανές και την τοποθέτησαν σε ένα τάφο που η πέτρα του μετακινείτο εύκολα, όπως ανέφερε.
Ο Προκοπίου σε κάποια στιγμή αργότερα, επισκέφθηκε τον αδελφό του Αντώνη Προκοπίου Κίτα στις Κεντρικές Φυλακές και τον ρώτησε «γιατί ήθελαν να βάλουν τη σορό κοντά στο Τσέρι». Τότε, του εκμυστηρεύτηκε ότι «ο Α και ο Ζ ότι θα μιλούσαν με τον Ανδρέα Κ και θα του φόρτωναν εκείνου την κλοπή».
Ο Κίτας εκμυστηρεύτηκε επίσης στον Προκοπίου ότι θα έλεγε κάτι το οποίο θα τον βοηθούσε να βγει από τη φυλακή και αυτό του το ανέφερε όπως είπε στην κατάθεση του πριν κλέψουν τη σορό.
Ο κ. Προκοπίου στην κατάθεση του αναφέρει ακόμα ότι «αποφάσισα να πω έστω και αργά την αλήθεια για να τιμωρηθούν μαζί μας οι σχεδιαστές της κλοπής της σορού και οι πραγματικοί ένοχοι, όχι μόνο εμείς τα πιόνια».
Στην κατάθεση του ο Προκοπίου απολογείται στην οικογένεια του Τάσσου Παπαδόπουλου για τον πόνο που τους προκάλεσε.
Ο Μάμας Προκοπίου αναλαμβάνει τον μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί και δίνει όρκο στον Θεό ότι αυτά που απέκρυψε μέχρι τώρα (σ.σ εννοεί μέχρι την κατάθεση του) και τα λέει σήμερα είναι η αλήθεια. Μάλιστα εμφανίζεται μετανοιωμένος που δεν αποκάλυψε εξ αρχής την αλήθεια.
Το ιατρικό ανακοινωθέων του θανάτου του πρώην Προέδρου της Δημοκρατίας ανέγνωσε χθες στις 13.45 ο διευθυντής της Μονάδας Εντατικής Θεραπείας του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας κ. Θ. Κυπριανού: «Ο τέως Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας απεβίωσε δυστυχώς στις 12 Δεκεμβρίου 2008, και ώρα 13.05 στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, από μεταστατικό μικροκυτταρικό καρκίνο του πνεύμονος.
Η ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ
https://tassospapadopoulos.com/bio/
ΚΑΙ.. ΑΔΙΚΕΣ ΚΑΙ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΚΕΣ ΔΥΣΦΗΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙ
Κατηγορίες.. ΠΑΡΑ ΤΩΝ ΝΕΟΤΑΞΙΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΑΣΩΝΩΝ..
Παράλληλα με την πολιτική σταδιοδρομία, ο Τάσσος Παπαδόπουλος δεν εγκατέλειψε τη δικηγορία. Το δικηγορικό γραφείο «Τάσσος Παπαδόπουλος και Σία» είναι ένα από τα μεγαλύτερα στην Κύπρο και εμφανίστηκε εμπλεκόμενο σε υποθέσεις, για ορισμένες από τις οποίες ο ίδιος δέχθηκε έντονη κριτική. Ενδεικτικότερη όλων ήταν η υπόθεση με υπεράκτιες εταιρείες γιουγκοσλαβικών συμφερόντων, οι οποίες κατηγορήθηκαν για σπάσιμο του εμπάργκο που είχε επιβληθεί στη Γιουγκοσλαβία και για ξέπλυμα χρήματος για λογαριασμό της οικογένειας Μιλόσεβιτς. Ενεπλάκη μάλιστα σε μεγάλη δικαστική διαμάχη ύστερα από ένα αποκαλυπτικό άρθρο των Financial Times στις 25 Ιουλίου του 2002.
ΚΑΘΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΗΤΑΝ ΕΓΚΛΗΜΑ ΝΑ ΒΟΗΘΑ.. ΟΜΟΔΟΞΟΥΣ ΕΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΩ..
ΟΛΑ ΤΑ ΩΣ ΑΝΩ ΚΑΤΑΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΑΣΦΑΛΩΣ ΟΤΙ Ο ΒΙΟΣ ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΔΡΟΣ ΥΠΗΡΞΕΝ ΜΕ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΗΝ ΤΙΜΗΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΟΙΗΣΙΝ ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΑΥΤΟΥ.. ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΥΠΡΟΥ..